Gisteren heb ik nog eens op een pony gereden waar ik sinds januari of februari niet meer opgezeten had .. Ondertussen heeft die ook een ander bit gekregen (vraag me niet waarom want ik vind niet dat die dat nodig heeft, maarja ...) en het is een hele andere pony ... Buiten dat die een stuk dikker is geworden
is het ook een echte "hangpony" geworden. "Vroeger" als je erop reed en je werkte hem wat los enzo dan aanvaarde die het bit en liep fijn los in de hand enzo, echt een fijne pony om te rijden .. maar gisteren ... het enige wat die nog kan is hangen op het bit .. Heel leuk voor je armspieren (heb er vandaag zelfs last van
) maar natuurlijk niet de bedoeling. In galop is het zelfs zo dat je het gevoel hebt dat die z'n hoofd de grond in gaat boren ...Dat is dus niet goed
Hebben jullie misschien nog tips?Wat ik zelf al geprobeerd heb ik blijven rechtzitten (want die sleurt je dus gewoon naar voren) en niet gaan terugtrekken ofzo (dus handen gewoon op hun plaats houden) .. maar wel de pony vooruit houden (dus aan het been en dat gaat best wel goed) en in tussentijd die proberen loswerken, dus 'spelen' met de teugels, stelling naar binnen, stelling naar buiten, ... Maar het helpt niet (of niet veel). Op een bepaald moment leek het iets beter te gaan, maar toen stak die z'n tong uit z'n mond dus veronderstel ik dat die z'n tong over het bit had ofzo? Is dus ook niet goed ...
Iemand van jullie die nog wat weet?
Let wel dat het over een manègepony gaat, ik ben dus niet de enige die ermee bezig is en in een les kan ik niet doen wat ik wil (heb bv. gelezen dat schijnovergangen soms helpen, maar aangezien je altijd moet aansluiten en volgen enzo, zeker als het een grote groep is, alhoewel ik misschien eens kan "faken" dat die even niet vooruit wil en daarna bijdraven ofzo
.. ook figuren rijden, voltes enzo, zouden helpen maar kan niet zomaar even gaan rijden wat ik wil
...). Maar heeft iemand misschien "instant-tips" waar ik momenteel niet aan denk? Ik ben nieuwsgierig .. 
Groetjesss
Wat er wel gebeurd is is dat die 1x gestopt is toen we moesten aanspringen in galop, dus gewoon op de hoefslag in plaats van aan te springen alles dicht .. Maar dat was mijn schuld want er reed een pony voor mij die die dag nogal bokkerig was (en dan ook door de piste crosste) en ik was aant kijken wat die pony zou doen (want die van mij is zo'n meeloper-ding