Shadow06 schreef:Ik vind eerlijk gezegd dat hij niet met heel veel ruggebruik springt... Loopt hij met gewoon rijden wel nageeflijk over de rug? of dat ook niet? Ik zou hem proberen dressuurmatig in ieder geval fijn over de rug te rijden om hem sterker te maken en dan beginnen met balkjes draven en hem gewoon rond houden daarboven en dan een klein kruisje met een drafbalkje ervoor en steeds fijn over de rug houden naar de sprong toe, want ik denk niet dat dit springen van hem heel goed voor zn rug zal zijn... Verder moet je goed opletten dat je altijd genoeg meegaat met je hand, al lijkt het op de foto's niet echt dat je hem hinderd in de mond, maar misschien dat hij je hand beter volgt als je iets overdreven met je hand naar voren gaat.
Succes ermee
Op deze fotos springt Astor absoluut niet lekker, maar, het ligt er niet aan dat ie nooit zijn rug gebruikt, dat doet ie zeker wel. Hij is een van de enige manege paarden die praktisch uit zich zelf al goed over zn rug loopt en wordt dus ook 9 van de 10 keer goed gereden.
Maar, Astor is wel snel op zijn teentjes getrapt. Tik je hem 1x op een verkeerd moment aan doet ie meteeen de hele dag niets meer voor je. En dat is wat, naar mijn mening, hier was gebeurd. Elja was zenuwachtig (logisch) en daardoor reed ze hem niet zoals ze normaal in de les wel doet, waardoor Astor vervelend werd. Hierdoor was ie ontzettend aan het bokken, en maakte idiote noodsprongen, en dan krijg je dit soort fotos..
Bij de ruiter die hierna op hem moest deed ie weer normaal, en sprong ie weer lekker over zn rug, alleen weigerde hij daar.
Tozalin schreef:het ziet er wel erg gedwongen uit! hij protesteerd ook heel erg met zijn hoofd! nee...ik vind het er niet lekker uit zien
wel leuke pony hoor!!
pony? :p tis een paard van 1.70!
Hier wat fotos van hetzelfde paard, maar met andere ruiters: