Astor en Lea @ spring work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elja

Astor en Lea @ spring work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-05 16:39

Yeaah tijdje geleden springwedstrijd gehad in de 70 cm.
Laaag he
Heletijd zat ie onder de hindernissen door te bokken.. man k werd er gek van

Let niet op me gezicht ik ben met springen een beetje geconcentreerd bezig

1. Afbeelding

2. Afbeelding
Is geen weigering hoor!!

3. Afbeelding
Yaaah meneertje moest even steigeren vor de hindernis.. duss verloor ik me beugel

4. Afbeelding`

5. Afbeelding
Waaiertje

6. Afbeelding
wat doet ie hier?? Wie het weet mag et zeggen

7. Afbeelding

8. Afbeelding

9. Afbeelding
Die handen...

10. Afbeelding
Woehoeee

11. Afbeelding

12. Afbeelding

Resy en Lea

13. Afbeelding

14. Afbeelding

15. Afbeelding

Veel foto's he SORRY !!!

Commentaar is welkOm !!!!
Kuss van Elja

Kyk ook is hier: viewtopic.php?f=10&t=468126 voor springen De Finale Wedstrijd

Esther_Ziezo

Re: Astor en Lea @ spring work

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 18:17

Hey
Springen ziet er goed uit

Dors04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 18:25

leuke pony's
knap dat je er neit af gevallen ben toen je je beugel kwijt was en hij sprong nog
op foto 6 lijkt net dat hij gewoon over de hindernis is gerend dat hij gewoon bleef staan haha

Shadow06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 18:49

Ik vind eerlijk gezegd dat hij niet met heel veel ruggebruik springt... Loopt hij met gewoon rijden wel nageeflijk over de rug? of dat ook niet? Ik zou hem proberen dressuurmatig in ieder geval fijn over de rug te rijden om hem sterker te maken en dan beginnen met balkjes draven en hem gewoon rond houden daarboven en dan een klein kruisje met een drafbalkje ervoor en steeds fijn over de rug houden naar de sprong toe, want ik denk niet dat dit springen van hem heel goed voor zn rug zal zijn... Verder moet je goed opletten dat je altijd genoeg meegaat met je hand, al lijkt het op de foto's niet echt dat je hem hinderd in de mond, maar misschien dat hij je hand beter volgt als je iets overdreven met je hand naar voren gaat.

Succes ermee

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-05 20:58

We moestenvor de wedstrijd ook erst inspringen hoor maar wel doen niet echt aan over balken draven..Normaal ga ik wel meer mee met de hand maar dit was pas mijn 2e wedstrijd en dan ben je aan zoveel dingen tegelijk aan eht denk en he met gewoon/dressuurmatig rijden loopt hij wel nagefelijk want dat moet ij ons in de les.. Het is wel een manege paard dus verwacht er niet teveel van
Ojaa het zijn paarden geen pony's

@ skroderijs: Ja ik dacht zow ik kan me beugel aan doen en een rondje rjden maar an heb ik een weigring of gewoon springen dus koos ik voor springen (A)

Elsemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 21:41

Leuke foto's!
Ziet er ook erg netjes uit

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-05 10:57

Dankuu

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 21:07

het ziet er wel erg gedwongen uit! hij protesteerd ook heel erg met zijn hoofd! nee...ik vind het er niet lekker uit zien
wel leuke pony hoor!!

MissVanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 21:30

ik vindt wel dat hij veel met zijn hoofdschud.
Leuke foto's verder en leuk beesje

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 11:01

Shadow06 schreef:
Ik vind eerlijk gezegd dat hij niet met heel veel ruggebruik springt... Loopt hij met gewoon rijden wel nageeflijk over de rug? of dat ook niet? Ik zou hem proberen dressuurmatig in ieder geval fijn over de rug te rijden om hem sterker te maken en dan beginnen met balkjes draven en hem gewoon rond houden daarboven en dan een klein kruisje met een drafbalkje ervoor en steeds fijn over de rug houden naar de sprong toe, want ik denk niet dat dit springen van hem heel goed voor zn rug zal zijn... Verder moet je goed opletten dat je altijd genoeg meegaat met je hand, al lijkt het op de foto's niet echt dat je hem hinderd in de mond, maar misschien dat hij je hand beter volgt als je iets overdreven met je hand naar voren gaat.

Succes ermee

Op deze fotos springt Astor absoluut niet lekker, maar, het ligt er niet aan dat ie nooit zijn rug gebruikt, dat doet ie zeker wel. Hij is een van de enige manege paarden die praktisch uit zich zelf al goed over zn rug loopt en wordt dus ook 9 van de 10 keer goed gereden.
Maar, Astor is wel snel op zijn teentjes getrapt. Tik je hem 1x op een verkeerd moment aan doet ie meteeen de hele dag niets meer voor je. En dat is wat, naar mijn mening, hier was gebeurd. Elja was zenuwachtig (logisch) en daardoor reed ze hem niet zoals ze normaal in de les wel doet, waardoor Astor vervelend werd. Hierdoor was ie ontzettend aan het bokken, en maakte idiote noodsprongen, en dan krijg je dit soort fotos..
Bij de ruiter die hierna op hem moest deed ie weer normaal, en sprong ie weer lekker over zn rug, alleen weigerde hij daar.

Tozalin schreef:
het ziet er wel erg gedwongen uit! hij protesteerd ook heel erg met zijn hoofd! nee...ik vind het er niet lekker uit zien
wel leuke pony hoor!!

pony? :p tis een paard van 1.70!

Hier wat fotos van hetzelfde paard, maar met andere ruiters:
Afbeelding
Afbeelding

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 11:38

Het maakt toch niks uit hoe hoog je springt!! Als je er maar plezier in hebt. Leuk paardje. Alleen soms springt ie een beetje raar.

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-05 14:40

Jaa hij deed heel raar met zijn hoofd.. waarom??