Taco en Iza tijden Demo

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_Taco

Taco en Iza tijden Demo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-05 13:03

We reden samen een pas de deux op muziek van grease.
Iza was helaas niet fit en daarom heeft Yvette haar niet hard laten werken (normaal loopt het dier dus wel nageeflijk en lekker voorwaarts).
Achteraf blijkt dit goed want Iza is nagekeken door de DA en er moeten nog een aantal tests gedaan worden.

Foto´s zijn ook gemaakt door Rianne van www.riannefotografie.tk

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Taco wilde niet weg bij Iza dus hij volgende haar stiekem door te wijken
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sissa

Re: Taco en Iza tijden Demo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 13:13

Ziet er echt heel leuk uit zeg!
Welk liedje deden jullie van grease?

Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 14:06

Het leukste vind ik eigenlijk nog dat je gewoon aan jullie kan zien dat jullie het zelf ook leuk vinden

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 14:43

Foto's zien er leuk uit. Hele leuke combinatie zo samen.

Maar is er niets bekend van wat Iza nu mankeert.

Want als het paard echt niet fit is, waarom dan toch rijden? Niet aanvallend bedoelt hoor gewoon even een vraag.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-05 14:52

Freggel schreef:

Want als het paard echt niet fit is, waarom dan toch rijden? Niet aanvallend bedoelt hoor gewoon even een vraag.

De keuring was op een zaterdag en het was die dag ook heel warm en benauwd, we dachten dat het door het weer zou komen.

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 14:55

Kan gebeuren, ben nu wel erg benieuwd wat het beestje mankeert.

Sterkte ermee.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-05 14:55

Freggel schreef:
Kan gebeuren, ben nu wel erg benieuwd wat het beestje mankeert.

Sterkte ermee.

Wij ook maar we hebben nog een nieuws.

LoesLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 15:25

Ziet er gaaf uit hoor! echt leuk..

izabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 13:36

Taaclover schreef:
Freggel schreef:

De keuring was op een zaterdag en het was die dag ook heel warm en benauwd, we dachten dat het door het weer zou komen.

Ik zal het even proberen uit te leggen:
Iza was helemaal fit in week voor de keuring, maar werd de laatste dagen steeds slomer. Dacht dat het van het weer kwam (had er zelf ook last van).
Ben al ruim een jaar bezig haar met behulp van een holistisch genezer meer in balans te krijgen. Omdat ze nooit een duidelijk ziektebeeld had (ook volgens de veearts toont ze als een uitermate gezond paard), maar gewoon af en toe de energie niet heeft om het ene been voor het andere te krijgen, heb ik er nooit een veearts bij gehad, maar het altijd met voedingssupplementen en vitamines weten op te lossen.
Na de keuring is er een bloedonderzoek gedaan en daar kwam een wat verhoogde nierwaarde uit. Op dit moment wordt de urine onderzocht. Ik weet dus nog steeds niet wat er aan de hand is.
Paard ziet er gezond uit, maakt een voorspoedige dracht door, zit lekker in haar vel, heeft geen klachten aan vitale onderdelen, geen koorts, loopt regelmatig, maar heeft gewoon af en toe 'geen puf'. Niet iets waar je met spoed een veearts bij haalt dus. En ook niet iets waardoor je niet kan rijden. Zelfs nu nog is het advies van mijn veearts gewoon door te werken met haar, omdat stilzetten ook voor de dracht (verlies van conditie) niet wenselijk is.
Ik zou nooit rijden als ik wist dat mijn paard iets mankeerde. Mensen die mij kennen weten dat ik eerder iets afzeg dan dat ik mijn paard ergens doorheen rijd. Dat is het me niet waard. De dag van de keuring was echter het moment dat ik besloot haar nu eens helemaal door te laten lichten. Bovendien is Iza een redelijk kleinzerig, die laat heel duidelijk zien als er iets aan de hand is.
Uiteindelijk heeft ze zonder veel problemen met het benauwde weer de kur kunnen afronden (ik was er slechter aan toe met mijn rode hoofd ). De reden dat Kelly er melding van maakt, is omdat ik me een beetje 'schaam' voor de foto's die niet de Iza laten zien zoals ze kan lopen als ik (en Kelly) van haar gewend zijn. En al helemaal naast Taco valt dat dan nogal op.

Excuus voor het lange verhaal, maar ik had het gevoel dat ik het even uit moest leggen.

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 21:06

Nou ja moeten uitleggen is een groot woord. Wat ik al zei het was absoluut niet aanvallend bedoeld. Gewoon nieuwsgierig, want misschien zit er wel een reden/oorzaak achter

Ik vind zelf dat je altijd uit moet kijken om een met een niet fit paard aan het werk te gaan.

Bedankt voor de uitleg, ik hoop voor je dat er nu wat duidelijk gaat worden waarom ze af en toe gewoon geen puf heeft.

Succes en sterkte verder, want het is een leuk diertje om te zien. Ben nu al benieuwd naar het veulen.

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 21:19

Ziet er leuk aan alleen die rokken vind ik er niet echt bij staan. Maar dat is mijn mening

Mara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 21:23

welke liedjes deden jullie van grease...kun je dr muziek misschien hier op bokt zetten (uploaden)?ik zoek namelijk ook nog muziek...hahaha