karenJ schreef:Als ik me heel hard dwing om los te laten ( wat ik altijd probeer) en de teugel met een of twee vingers vast hou om dat zo te houden, lukt het redelijk
Je moet nooit je teugels met 2 vingers vasthouden altijd met je hele hand en dan ook nog gesloten houden.Wat ik vaak zie is dat mensen vaak ruimte hebben tussen de middelvinger en de ringvinger maar houd de hand gesloten dan heb je het beste contact met de mond.Je moet goed leren om zelf te ontspannen want ander kan je paard nooit ontspannen.Hoe hard je paard ook trekt ga niet terug trekken of vast houden maar laat los en vraag een oefening van je paard ga dus iets anders doen en fokus je niet te veel op haar gedrag.Om je te kunnen ontspannen werkt het goed om te gaan zingen{heb ik hier al meerdere eren gelezen}.
Ik denk dat de leeftijd van het paard wel een rol mee speelt en je wel meer tijd nodig hebt om haar los te rijden neem hier ook echt de tijd voor en ga niet overhaasten omdat iets niet lukt of omdat je een keer wat minder tijde hebt.
Ga lekker veel overgangen rijden en rijdt veel figuren en je zal zien dat het steeds beter gaat de comminucatie tussen jullie.wissel ook veel af doe niet te veel en te vaak hetzelfde gaa ook eens balkjes lopen,longeren of lekker buitenrijden.