Sansje schreef:Nog een klein vraagje... mijn paard pakt links ook vast en ben hard bezig om hem recht te richten... mijn grootste probleem zit hem erg in de rechtervolte... hij neemt namelijk op die volte (zonder dat ik het hem vraag) heel veel stelling aan naar rechts en valt dan dwars door mijn binnenbeen heen (ben hem sowieso nog voor het been aan het maken... hij is een beetje afgestompt)... weten jullie een manier om dit te voorkomen ermee rekening houdend dat beenhulpen nog niet optimaal doorkomen bij hem...
Ik denk niet dat je rechtrichten goed begrepen hebt dan.
Een paard dat aan linkerkant vast pakt, zal ook die kant op weg willen lopen en zou ook je aan de linkerkant lager moeten laten zitten met je beugels. Hij zou dan ook op rechtervolte juist de volte moeten vergroten. Daarbij als je dus weer stelling naar binnen zou vragen op rechtervolte dan zet je hem weer terug in zijn natuurlijke buiging. Alleen een goed rechtgericht paard laat zich buigen in beide zijdes.
Dus ik kan hier niet goed in opmaken hoe je bezig bent met rechtrichten. (kijk anders even op de site van www.paardenbegrijpen.nl bij rechtrichten en natuurlijke buiging van paard daar staat duidelijk uitgelegd, misschien heb je er wat aan.)