Filmpjes achterwaarts, keertwending om de voorhand

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KayC

Filmpjes achterwaarts, keertwending om de voorhand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 12:31

De eerste video:
Poging tot keertwending om de voorhand, maar hij probeerde er op allerlei manieren onderuit te komen, achterwaarts gaan, hangen op de teugel enzovoorts. Toen dacht ik: wil je achteruit? dan ga je ook achteruit dus toen heb ik hem in de achteruit gezet.

Tweede video: Een mooie keertwending vond ik zelf

Video1:
Afbeelding

Video2:
Afbeelding

Kelly_Taco

Re: Filmpjes achterwaarts, keertwending om de voorhand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 13:10

Jij wilt een keertwending, hij gaat achteruit en je gaat hem dan express achteruit zetten
Die logica begrijp ik niet.
Overigens vind ik dat je hem op het eerste filpje ook teveel tegen houdt dus het is logisch dat hij achterwaarts gaat.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 13:15

Een keertwending hoort ook uit een voorwaartse beweging (stap) te komen, niet vanuit stilstand. Net als bij de keertwending om de achterhand. Wat ik hier zie doe je ze uit stilstand, waardoor hij ze niet makkelijk door kan draaien.

Selena87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 13:15

De 2e keer doe je het ook heel anders met maar 1 hand.

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 13:21

Taaclover schreef:
Jij wilt een keertwending, hij gaat achteruit en je gaat hem dan express achteruit zetten
Overigens vind ik dat je hem op het eerste filpje ook teveel tegen houdt dus het is logisch dat hij achterwaarts gaat.

dat doe ik ook, als die van mij er vandoor gaat en ze wil niet stoppen dan moet die van mij ook vooruit maar dan ook echt vooruit! ze moet en zou luisteren.

verder geen commentaar

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 13:26

Taaclover schreef:

dat vond ik nou ook.... vind die filmpjes nergens op slaan... en als je zulke capriolen wilt uithalen kan je beter western gaan rijden

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 13:31

ik weet niet waar dat op slaat ?? dan kun je beter western rijden.
dus bij western mag je ook niet hoger gaan springen als 50 cm want dan kun je die capriolen beter spring gericht gaan rijden ofzo ?
Misschien rijd ze wel western ??
Ik rijdt ook wat western met normaal zadel

Nja ik vind het er bij het 2de filmpje al beter uitzien
ik wil dat mijn pony dat deed.
Geen commentaar verder

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 14:02

uhm nee... maar ik vind het penny-achtig om zulke dingen uit te halen, en op flim te zetten, en helemaal blij over doen , terwijl het eigenlijk nergens op slaat, als je zoiets dna wilt doen, zorg dan dta je dat rijtechnisch kan enzo, en ga niet zomaar wat doen.. en normale ruiters houden hun teugels altijd nog in 2 handen.....

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 14:36

Taaclover schreef:

Yep als hij achteruit wil, zet ik hem ook in de achteruit. Dan doet ie het wanneer ik het wil, en is het lang zo leuk niet. Net als Thirza ook zegt.

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 14:37

Rinske schreef:
Een keertwending hoort ook uit een voorwaartse beweging (stap) te komen, niet vanuit stilstand. Net als bij de keertwending om de achterhand. Wat ik hier zie doe je ze uit stilstand, waardoor hij ze niet makkelijk door kan draaien.

Ik heb geleerd om eerst stil te staan.

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 14:38

meloveshein schreef:
De 2e keer doe je het ook heel anders met maar 1 hand.

Ja dat doe ik omdat ik vaak m'n rechterhand (en ook wel eens m'n linkerhand) vast zet, dan pak ik de teugels even in één hand zodat ik die arm die ik vastzet kan ontspannen en als die dan ontspannen is rijd ik weer verder met twee handen.

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 14:40

OrissE_GipsY schreef:
Taaclover schreef:

dat vond ik nou ook.... vind die filmpjes nergens op slaan... en als je zulke capriolen wilt uithalen kan je beter western gaan rijden

Niet iedereen rijd hetzelfde en niet iedereen rijd perfect, maar wanneer iemand dus iets net even verkeerd doet slaat het helemaal nergens op en kun je beter western gaan rijden? Die logica snap ík dus totaal niet!
Ik zet die filmpjes hier neer omdat ik iets wil leren, niet om afgekraakt te worden en helemaal niet om onnozele opmerkingen aan te horen 'als je zulke capriolen wilt uithalen kan je beter western gaan rijden '

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 14:42

Tr3z3l_l0v3r schreef:
ik weet niet waar dat op slaat ?? dan kun je beter western rijden.
dus bij western mag je ook niet hoger gaan springen als 50 cm want dan kun je die capriolen beter spring gericht gaan rijden ofzo ?
Misschien rijd ze wel western ??
Ik rijdt ook wat western met normaal zadel

Nja ik vind het er bij het 2de filmpje al beter uitzien
ik wil dat mijn pony dat deed.
Geen commentaar verder

Ja inderdaad ben het helemaal met je eens.
Iedereen moet leren, dus wie weet doe ik het wel een beetje fout, maar de negatievelingen hier reageren alsof ik dat beestje mishandel ofzo :S

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 14:42

tjah dta kun je verwachten als je dit op bokt plaatst en dat weet je zelf ook wel denk ik..... als je geen commentaar wilt, en het niet aankan zet dan lekker niets neer, dan krijg je ook geen commentaar.. simpel is dat

en wie heeft het hier over mishandelen.....

eSz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 14:43

DjunDjun schreef:
Rinske schreef:

Nou dan weet ik niet wie je dat hebt aangepraat maar als je zelf ook n beetje nadenkt kun je wel begrijpen dat het vanuit stap moet.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 14:46

Bij die keertwending lijkt het op een klein stukje net of je hem zaagt....zo erg gaat zijn hoofd heen en weer.......:S

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 14:46

OrissE_GipsY schreef:
uhm nee... maar ik vind het penny-achtig om zulke dingen uit te halen, en op flim te zetten, en helemaal blij over doen , terwijl het eigenlijk nergens op slaat, als je zoiets dna wilt doen, zorg dan dta je dat rijtechnisch kan enzo, en ga niet zomaar wat doen.. en normale ruiters houden hun teugels altijd nog in 2 handen.....

En ik vind het penny-achtig om iemand af te kraken in plaats van misschien duidelijk aan te geven wat er dan zo mega verkeerd is? En ik vind het penny-achtig om vage conclusies te trekken dat zulke dingen bij de westernsport horen?
Ik heb niet zomaar wat gedaan. Ik heb niet zelf bedacht: hey ik ga even een keertwending doen. Nee die heb ik geleerd op een ander paard, dus heb ik het deze pony ook geleerd. En nee dat gaat niet in één keer goed, misschien hield ik hem wel te veel tegen, misschien probeerde ik juist om een duidelijke hulp te geven. Maar ach alles wat er niet perfect en op grand prix niveau uitziet is in jullie ogen slecht :S
En ik heb net de reden aangegeven waarom ik het met één hand deed.. dus lees dat maar even.

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 14:47

OrissE_GipsY schreef:
tjah dta kun je verwachten als je dit op bokt plaatst en dat weet je zelf ook wel denk ik..... als je geen commentaar wilt, en het niet aankan zet dan lekker niets neer, dan krijg je ook geen commentaar.. simpel is dat

en wie heeft het hier over mishandelen.....

Ik wil juist wel commentaar, maar jullie zitten me gewoon compleet af te kraken. Nee daar leer ik wat van.
En jullie reageren alsof ik hem mishandel ofzo.

lilykashmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 14:48

Als zij het fout heeft aangeleerd, dan is het logisch dat ze het zo doet...
En ik doe ook het zelfde, als 't paard ervandoor gaat, moet ie van mij ook harder en dan is het na een tijdje niet leuk mee nee en dan stopt ie er wel mee... dit is ook wat ik geleerd heb.

Ik vind niet dat je iemand mag afkraken, als diegene het verkeerd geleerd heeft, geef dan tips en leg goed uit hoe ze het dan moet doen, i.p.v. afkraken etc.

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 14:50

dannog, je rijd niet met 1 hand... tenzij je maar 1 hand hebt dan... en... ik zeg niets over dta je westernsport doet ofzo... ik zei alleen dat je dat beter kan gaan doen... maargoed... als jij sdit geleerd hebt van iemand.. vanuit halthouden.. je pony met 1 hand omtrekken.. hij heeft niet eens ruimte om om te stappen.. vind je het gek dta hij blokkeerd... en ik geef geen uitleg, omdta dta blijkbaar geen enkele zin heeft bij sommige mensen...

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 14:50

eSz schreef:

Nou dan weet ik niet wie je dat hebt aangepraat maar als je zelf ook n beetje nadenkt kun je wel begrijpen dat het vanuit stap moet.
[/quote]

Het moet zus en zo, tsjah misschien lukt het bij ons wel vanuit stilstand. En degene die me dat 'aangepraat' heeft, is echt niet een of andere debiel die zomaar wat doet. Die rijd zelf ook dressuurwedstrijden.

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 14:51

FreiaLover schreef:
Bij die keertwending lijkt het op een klein stukje net of je hem zaagt....zo erg gaat zijn hoofd heen en weer.......:S

Ooit gehoord van een paard die last heeft van muggen en met z'n hoofd zwaait? Sodeju wat een dilemma weer zeg.. :S

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 14:52

OrissE_GipsY schreef:
dannog, je rijd niet met 1 hand... tenzij je maar 1 hand hebt dan... en... ik zeg niets over dta je westernsport doet ofzo... ik zei alleen dat je dat beter kan gaan doen... maargoed... als jij sdit geleerd hebt van iemand.. vanuit halthouden.. je pony met 1 hand omtrekken.. hij heeft niet eens ruimte om om te stappen.. vind je het gek dta hij blokkeerd... en ik geef geen uitleg, omdta dta blijkbaar geen enkele zin heeft bij sommige mensen...

Nee joh dan ga ik wel met een hand rijden die ik vastzet :S als ik deze oplossing gebruik dan gaat het weer goed dus waarom zou ik dan met een vaste hand rijden?

Als hij geen ruimte heeft om om te stappen waarom doet ie het dan?

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 14:52

ik afkraken? het komt dr niet eens in de buurt, maargoed... ik ga hie rgeen woorden meer aan verspillen hoor... sommige mensen leren het nooit... als ik jou was, zou ik lekker les nemen, en zorgen dat je pony beter aan je hulpen komt, dan is het niet nodig om in zijn mond te trekken, en met 1 hand te rijden denk ik... o en dat vastzetten van je hand is jou fout, dta hoeft je paard niet te ontgelden.... zo kan je hem toch nooit aan 2 teugels rijden.... gewon lekker met 2 handen.... en les nemen dus, dna leer je zelf ontspannen....

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 14:54

OrissE_GipsY schreef:
ik afkraken? het komt dr niet eens in de buurt, maargoed... ik ga hie rgeen woorden meer aan verspillen hoor... sommige mensen leren het nooit... als ik jou was, zou ik lekker les nemen, en zorgen dat je pony beter aan je hulpen komt, dan is het niet nodig om in zijn mond te trekken, en met 1 hand te rijden denk ik...

denk ik..

Goed gezegd ja, denk jij. Ik trek hem helemaal niet in de mond.
En m'n pony loopt hartstikke goed aan de hulpen. Waar haal je dat nou weer weg?