Nordwind @ Groningen (M2 dressuur)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsemarie

Nordwind @ Groningen (M2 dressuur)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-05 19:02

Jaaa! Ik had weer heerlijk concour 10 september. Dit maar in Groningen (Bij advendo, naast de vuilnisbelt )

Anyway, de jury heeft al eens eerder tegen mijn moeder gezegd dat hij vind dat een oude pony niet genoeg souplesse (of iets dergelijks) heeft voor de Z1 en dus geen winstpunt kan halen in de M2. Ik eindigde dan ook met 152, desondanks ben ik súper tevreden! Want het ging harstikke goed voor mijn gevoel en ook de foto's liegen er niet om, vind ik. Ik ga binnenkort op zoek naar een muesli/etc. waardoor Nordwind nog nét ietsje meer power krijgt. Hij heeft nu nog ietstje te weinig impuls (was áltijd al een struikelblok, maar het gaat nu al veel veel veel beter!)

Genoeg gekletst. Commentaar mag uiteraard maar houd even rekening met de volgende punten:
- Nordwind is 25 en dus niet meer de jongste...
- Ik rijd al 8 jaar op hem en ben nu dus ook mijlen te groot. Ik zou heel graag nog een paar keer Z1 starten en daarvoor heb ik dus echt nog even 3 winstpunten nodig Vandaar dat ik nog even doorga...
- Ik heb in maart '05 mijn rijstijl met 180 graden gedraaid... van gespannen naar ontspannen.
- Mijn zit was altijd al een ramp maar hij is écht heel erg verbeterd. Mede doordat ik te groot ben krijg ik wel steeds minder houvast.. Dus wees wat mild voor mijn handen en tenen

Nu de foto's...

Afbeelding
Losrijden, very charming

Afbeelding
Zijn oude, gespannen oogje

Afbeelding
Zó lijkt hij wel heeeel erg klein.. maar wel een lieve foto! "We are ready!"

Afbeelding
Daar gaan we dan! Eerst om de ring heen...

Afbeelding
Groeten

Afbeelding
Middendraf! *kwijl* Dit is voor hem echt héééél goed! Dus ben heel blij dit te zien!

Afbeelding
Schouderbinnenwaarts, niet recht van achter vandaar dat het 4 sporen lijken. (had een 7, dus het zullen er toch echt wel 3 geweest zijn )

Afbeelding
Beetje moeilijk te zien, Travers

Afbeelding
Keertwending naar rechts.

Afbeelding
The same...

Afbeelding
Uitgestrekte draf dacht ik.

Afbeelding
Afbeelding
Uitgestrekte stap... *kwijl*

Afbeelding
Schouderbinnenwaarts

Afbeelding
Travers *kwijl*, lijkt alsof het niet op de hoefslag is maar ik neem de bocht altijd mee (moest vanaf volte)

Afbeelding
Precies op A aangesprongen, vanuit stap

Afbeelding
Volte 10 meter

Afbeelding
Andere hand, galop aanspringen op A *kwijl*:9

Afbeelding
Contragalop, nú weet ik waarom hij op die hand soms overkruisd gaat... ik hang gewoon teveel naar binnen. Zal ik op letten de volgende keer! (heb het trouwens gister geoefend.. ook in contra aanspringen vanuit draf én stap! En 't ging helemaal super! )

Afbeelding
Nog een laatste stukje contra...

Afbeelding
Na het afgroeten, in vrije stap de rijbak verlaten...

Oké, al met al ben ik dus heel erg tevreden op mijn mannetje en ga ik met goede moed zaterdag naar Veendam, om daar hopenlijk net zo'n proef met nog nét iets meer impuls neer te zetten!

Anoniem

Re: Nordwind @ Groningen (M2 dressuur)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 19:04

Ziet er leuk uit! Jou paardje is mooi .
Super veel suc6 zaterdag!
Maar denk wel een beetje om je hakken .

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 19:06

Ziet er nog heel keurig uit hoor! Mag ik je een tip geven wat betreft de muesli? Pavo Kruidenmelange, tenzij je natuurlijk wat zoekt voor een paard op leeftijd. Bij patos zorgt dat ook voor het beetje extra power, zeker als het warm weer is.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-05 19:22

die kruidenmelange hebben wij een aantal jaar geleden geloof ik ookal aan hem gevoerd! Was ik ook zeer over te spreken!
Zitten daar veel eiwitten in? Hij is namelijk 2 jaar geleden ernstig hoefbevangen geweest en ik heb nu toch wel 'n beetje schrik...

We gaan in de herfstvakantie naar Nic Zuidlaren.. (donateur) dus daar zal ik ook eens die stands langs gaan... En Nordwind voelt zich topfit dus speciaal voor oude paarden hoeft van hem vast niet

Marinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 19:44

Mooooooooie fotos zeker met je supergave camera gemaakt?

Ziet er echt goed uit, jullie komen er wel

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 19:48

patos schreef:
Ziet er nog heel keurig uit hoor! Mag ik je een tip geven wat betreft de muesli? Pavo Kruidenmelange, tenzij je natuurlijk wat zoekt voor een paard op leeftijd. Bij patos zorgt dat ook voor het beetje extra power, zeker als het warm weer is.

Kuirdenmelange is idd wel goed, maar bij mijn pony had het niet echt effect. Maar scheelt per paard hoe ze er op reageren he.

Hopen dat je snel nog die laatste 3 wpen haalt. Opzich heeft die jury wel gelijk, maar toch nog Z1 rijden is wel gaaf!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-05 20:18

liza van loon schreef:
Hopen dat je snel nog die laatste 3 wpen haalt. Opzich heeft die jury wel gelijk, maar toch nog Z1 rijden is wel gaaf!

Jup, Nordwind loopt echt niet zoals al die jonge pony's... maar ik denk altijd.. come on, laat mij rustig in de Z hobbelen, ik vorm geen enkele concurrentie voor wie dan ook. De rest kan rustig met de prijzen en dergelijk vandoor gaan. Geen probleem! Ik hoef echt geen winst te rijden in de Z.. ik wil gewoon lekker met een hoedje rond hobbelen Daar droom ik al 8 jaar van...

love_winsor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 20:30

leuke foto's ook een erg mooi paardje!! die foto van zn oog is erg mooi!

marfiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 20:56

Leuk zeg! 25 jaar!
Ik start ook met een pony van 23 jaar misschien heb j daar ook al eens foto's van gezien?! anders zie mijn onderschrift!

Hij ziet er nog erg goed uit zeg! super leuk, balen dat je die jury had die toch al bevoorecht was dat het niets werd, hij niet genoeg meer kon.
Volgende keer beter en zolang je hem lekker in conditie houd zal hij nog wel even mee gaan !

Rieta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 21:02

heyyyy gave foto's man Je komt echt wel tot de Z hoor is ook idd heel erg gaaf om met hoedje te rijden succes verder

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 21:20

ik vind het onzin hoor, van die jury, dat jou pont geen souplesse zou kunnen hebben, het ziet er prima uit zo !!! en ik hoop voor je dat je nog je 3 winst gaat halen. het enigste waa je wle op moet letten is je handen.. houd ze rechtop ...voor de rest ziet het er echt goed uit.

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 22:32

mooie foto´s hoor! Ziet er goed uit, enne 152 is helemaal niet slecht. Misschien ben ik vervelend dat ik dit zeg maar houd je wel in de gaten dat het niet teveel voor hem wordt op die leeftijd? Hoop dat je snel in de Z zit!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 07:14

Thnx voor alle leuke reactie's!!

@sophie_kurk: Nou kijk... hij is 2 jaar geleden ontzettend ziek geweest en was bijna dood... niemand had gedacht dat hij nog zou leven, bereden zou kunnen worden of op concour zou kunnen gaan. 't Is een échte doorzetter. En als hij aangeeft dat hij het niet meer leuk vind of niet meer aankan ben ik de eerste die direct stopt. Maar ik vind dat ik hem daar op het moment alleen maar verdriet mee doe Hij vind concours zó fantastisch, is helemaal aan de diaree, staat te trillen van de zenuwen en is harstikke ongeduldig. Oortjes staan strak naar voren en opperste concentratie. Ik heb vaak genoeg gedacht dat ik toch zou moeten stoppen, maar hij heeft mijn moeder een paar keer bíjna in de sloot gedrukt omdat hij het saaie wandelen zat was. Toen móest ik er wel weer op...

Anyway, ik ben echt de eerste die stopt als hij aangeeft dat het niet meer kan!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 08:31

onzin wat die jury zegt haha, ook al is het natuurlijk wel waar dat de souplesse er bij oudere paarden wat af gaat, de Z kan nog best hoor.

Ik had een 24 jarige ruin die ook nog eens springen gefokt was en volgens de jury er geen hout van zou moeten kunnen, toch stoomde hij door alle klassen heen, hij was ook ontzettend bij de pinken en wist wanneer hij zich moest laten zien. Die oudjes hebben ook hun voordelen, ze weten precies wanneer het erop aan komt

Veel succes, die puntjes komen echt wel

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 09:22

Pony ziet er nog goed uit voor zijn leeftijd.
Trek je schouders wat meer naar achteren

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 09:32

Je zou niet zeggen dat hij al 25 is. Maar ik vind alleen dat zn kont niet helemaal mooi gespierd is. En probeer met de keertwendingen op je binnenzitbeenknobbel te blijven zitten

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 09:54

Ilsemarie schreef:
die kruidenmelange hebben wij een aantal jaar geleden geloof ik ookal aan hem gevoerd! Was ik ook zeer over te spreken!
Zitten daar veel eiwitten in? Hij is namelijk 2 jaar geleden ernstig hoefbevangen geweest en ik heb nu toch wel 'n beetje schrik...

We gaan in de herfstvakantie naar Nic Zuidlaren.. (donateur) dus daar zal ik ook eens die stands langs gaan... En Nordwind voelt zich topfit dus speciaal voor oude paarden hoeft van hem vast niet

Nee, er zitten niet veel eiwitten in. Ik let daar zelf namelijk ook goed op aangezien Patos gevoelig is voor spierbevangenheid.

Elsemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 10:37

Ziet er echt al netjes uit Maar nog niet super. Maar daar werk je vast nog aan
Leuk paard trouwens, en het geheel is netjes
Ga zo door en hopelijk haal je de Z

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 17:05

De pony ziet er nog erg goed uit voor zijn leeftijd.

Maar laat wel voorop staan dat Nordwind het ook nog leuk moet vinden en dat je niet koste wat kost Z wilt worden om met een hoedje op te kunnen rijden. De ZI is niet zaligmakend.

Probeer ondanks je lengte je hakken uit te drukken. Op veel foto's zie ik dat je je hakken optrekt en ook wat in elkaar duikt.
Probeer rechtop te zitten.

Succes met het behalen van je laatste 3 wintstpunten, maar denk als eerste aan Nordwind, en daarna aan je hoedje!!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 18:54

@nadita.. dankje voor je reactie, iets hierboven staat al beschreven dat ik de allereerste ben die zou stoppen als Nordwind het niet meer leuk vind. Maar je merkt gewoon aan hem dat hij 't geweldig vind en dat wil ik hem ook niet vroegtijdig wegnemen! En ik heb ook nooit gezegd dat het zalig makend is maar het is voor mij toch een soort van 'kroon' op het werk van 8 jaar...!

Jessicaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 20:05

doen het niet....

AMMieJLoveR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 20:08

ben ik nou de enige die geen foto's ziet?

stampertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 20:20

ik zie ze ook niet

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 16:05

Ik zie dat je je nog voor behoorlijk wat concoursen heb opgegeven. Bedenk wel dat zulke dingen veel energie kosten, met name voor een pony op leeftijd. Ik vind hem er op de foto's wel goed uitzien, maar wel wat schraal. Ik weet dat het moeilijk is om vlees op een oudere pony te krijgen, maar geef hem iig energierijk voer, liefst in meerdere giften per dag. En misschien weidegang?

Succes met het behalen van je laatste 3 punten in het MII

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 19:11

Ik zie geen foto's :'(