Fries rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

esziiY

Fries rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-05 17:18

Hoi,
Ik heb misschien een nieuw vzpaard(fries). Maar ik moet dus gaan voorrijden vanavond. Ik ben echt superzenuwachtig dus ik wil jullie advies.. Wat moet je bij het rijden van een fries wel of niet doen of wat is er anders aan e.d
Groetjes!

Follytje

Re: Fries rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 17:32

een Fries is een gewoon paard, dus gewoon rijden zoals je altijd rijd. Let wel op dat je hem niet te kort in de hals rijd, ze kroppen snel op namelijk.

esziiY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-05 17:39

Follytje schreef:
een Fries is een gewoon paard, dus gewoon rijden zoals je altijd rijd. Let wel op dat je hem niet te kort in de hals rijd, ze kroppen snel op namelijk.
Oke bedankt !

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 23:40

WAt bij een fries nog belangrijker is dan bij een WPN'r is om idd ruimte te houden. Rij hem goed actief van achtere naar vore toe zodat die vanuit over zn rug nagelijk in je hand zal komen.

Meeste friezen hebben last van een hangend rooster waardoor ze heel erg gaan tanken en dus door alle teugel hulpen heen lopen. Hou hier rekening mee en rij voornamelij op je zit en been hulpen! Op die manier zla je hem voor zijn en behou je ook de ruimte in de hals..

Succes en ik hoop voor dat zeje kiezen!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 08:58

En? Hoe was het en ben je gekozen?

esziiY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 15:39

haha, de fries warom het ging was ziek dus we mochten op een andere rijden.. Maar nee het is hem niet geworden helaas