Gênant onderwerp

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zeurkous

Gênant onderwerp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-05 14:16

het probleem is nou, als k heb paardgereden heb k altijd zo'n pijn aan me *** en jah ik zit egt goed rechtop.. heeft iemand tips om t te voorkomen want t is best pijnlijk.

Buggie

Re: Gênant onderwerp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 14:23

het kan ook best wel aan het zadel liggen hoor, ik heb dr ook wel es last van dat het zadel net wat te hard is hoor dat zou best kunnen.
groetjes

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 14:24

haha zal idd wel een hard zadel zijn

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 14:35

Het lijkt er meer op dat je met een rechte holle rug zit, dan word je bekken iets te veel naar voren gekanteld (bovenkant heupen naar voren), en je zitbeentjes iets gekanteld en zit je dan op scherp).

Mannen/jongens worden er met die zit direct mee geconfronteerd. Die gaan vanzelf iets anders zitten.
De oplossing is regelmatig even zonder beugels rijden, iets door je bekken zakken, waardoor je heupen (bovenkant) iets naar achter gaan en je zitbeentjes op dezelfde plek blijven, maar iets kantelen, waardoor je minder op scherp en meer comfortabel zit.

lucasjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 14:38

ga met goofy44 mee,
zonder beugels kun je je bekken amper naar voren kantelen, dan voel je het echt meteen!
k zou zeggen: probeer het eens een keer uit!!

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 17:11

Ik ga ook met goofy mee.

Misschien zit je te veel naar voren, en moet je wat naar achteren zitten.. Echt op je kont bedoel ik.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 18:08

Ik heb ook last van doorrijden of eigenlijk "had" bij mj lag het puur aan het zadel, eerst had ik een passier grand gilbert op mijn paard liggen..nergens last van..paard groeide uit het zadel en er moest een ander zadel komen, het gehele assortiment op zijn rug gehad en ik kwam naar huis met een kieffer wist van te voren dat dit voor mij ellende op zou leveren...en ja hoor, iedere keer weer doorgereden, 1x rijden 2weken niet meer kunnen rijden...kieffer paste op een gegeven moment ook niet meer op mijn paard door zijn groei, ik blij, kon ik eindelijk van het zadel af..nu rijd ik op een KN en heb nergens meer last van!!

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 18:14

Heb je wel goed ondergoed aan? Dat kan ook een heel groot verschil maken. Dus niet teveel kantjes en borduurseltjes, dat geeft meer kans op schuren!

Wilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 18:20

je moet geen ondergoed aandoen dat snijdt of nie goed zit, niet te lage strings aandoen!! En verder kan t aan je zadel liggen, Watvoor zadel heb je nu?

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 18:48

probeer het is zonder zadel, tenzij je paardje een puntige schoft heeft:P dan weet je of het aan je zadel ligt.

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 18:52

ik krijg juist last zonder zadel haha

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 20:58

Het lijkt erop dat je je bekken te veel naar voren houdt. Je kan een wielrennersbroekje met zeem onder je rijbroek aantrekken. Dat doet wonderen. Je kan dan met minder last je zit wat leren aanpassen. Belangrijk is dat het zadel jou ook moet passen. Omdat je aangeeft dat je zonder zadel het probleem ook hebt, denk ik dat je anders moet gaan zitten. Daarom zonder beugels rijden, doorzitten en leren je bekken iets naar achteren te kantelen. Daardoor kom je anders op je zitbeentjes te zitten en is het ongerief opgelost.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 21:12

Citaat:
en jah ik zit egt goed rechtop

Ik denk ook dat je - je rug iets hol maakt ....dus ga op je kont zitten door desnoods iets naar achter te leunen en van daaruit als je eenmaal op je kont zit weer rechtop te gaan zitten...

Het kan ook aan het zadel liggen, dat je daardoor anders zit....

afleren is moeilijker dan aanleren,
dus een overdreven andere houding is makkelijker, dan ietsje verschil.

maar naar voren zitten is makkelijker aan te leren dan naar achter. een natuurlijke beweging is in elkaar kruipen bij bijv het vallen

joss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 21:25

Ik had er dus ook mega last van . Ook ondergoed aangeschaft van 25 euro wat niet bleek te helpen . Een wielrenners broekje met een zemen lap erin hielp wel .....totdat ik het broekje ging wassen en het lapje als beton werd , nou dat zat ook niet echt lekker . Heb toen een ander zadel aangeschaft, want het zadel lag ook niet meer goed . Met het nieuwe zadel heb ik helemaal geen last meer , dus het lag echt aan het zadel . Mischien moet je eens goed kijken of het zadel wel recht op je paard ligt en niet voorover gekiept ligt (wat bij mij het geval was).

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 21:54

Het kan inderdaad aan het zadel liggen, maar ook aan je zit. Vooral als je gespannen bent ga je meer voorover zitten en dan kantelt je bekken. Probeer vooral op je kont zelf te zitten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 22:02

Het kan ook gewoon zijn dat je misschien iets "groter" geschapen ben en je daarom doorrijdt. Als dat zo is kan je recht gaan zitten wat je wilt, de duurste/zachtste zadels kopen, slipjes zo zacht als eendendons dragen maar dat zal allemaal niet echt helpen.

Er is dan maar 1 oplossing en dat is een operatieve ingreep.
Ik spreek uit ervaring dus mocht je meer info willen pb me maar.

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 18:46

Als het goed is zit je op je beide zitbeenderen en niet op het gebied ervoor. Je zal je zit wat moeten aanpassen dat is wat moeilijker dan het aanleren van de zit die je ontwikkeld hebt. Je zit waarschijnlijk recht, maar met een holle rug en je bekken naar voren gekanteld.
Je bekken moet iets naar achteren worden gekanteld. Ga gewoon op het zadel of de rug van het paard zitten en ga iets de loodlijn zitten. Je hebt het gevoel dat je sterk achterover zit. Je bekkenstand is dan in orde, je weet dan hoe het wat betreft de bekkenstand en je zitbeentjes voelt. Hoe je dat kan oefenen is al uitgelegd.

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 21:08

Wielrenbroekjes zijn er voor zowel vrouwen als mannen. Ze zijn voorzien van een zeem. Tegenwoordig bestaat de zeem uit verschillende soorten materiaal, vaak merk afhankelijk. Als je die broekjes verkeerd wast, kan de zeem hard worden. Handwarm of nog minder warm wassen op de hand, dus niet in een wasmachine. Na wassen goed uitspoelen met schoon water, dan uitwringen en in profiel aan de lijn.

Een wielrenbroekje onder de rijbroek, who knows ?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 11:10

Anoniem schreef:
Het kan ook gewoon zijn dat je misschien iets "groter" geschapen ben en je daarom doorrijdt. Als dat zo is kan je recht gaan zitten wat je wilt, de duurste/zachtste zadels kopen, slipjes zo zacht als eendendons dragen maar dat zal allemaal niet echt helpen.

Er is dan maar 1 oplossing en dat is een operatieve ingreep.
Ik spreek uit ervaring dus mocht je meer info willen pb me maar.

Dat heet dan gewoon dat je binnenste schaamlippen groter zijn en dus naar buiten komen. Niet zo prettig om daar op te zitten, kun je met fietsen ook last van hebben. Kan inderdaad simpel operatief veranderd worden.

Blijft dat je op je poepgaatje , nou ja, zitbeenknobbels (die zitten ernaast) moet zitten, bekken rechtop.
Dat is voor vrouwen van nature veel moeilijker dan voor mannen.
Heeft niks met de testikels te maken, want dat zoekt gewoon de vrije weg als ze in het zadel zitten. Hun bekken staat gewoon meer rechtop, dus ook in het zadel, daar hoeven ze niks voor te doen. Waar wij vrouwen, met onze holle ruggetjes (meestal) het bekken gewoon veel bewuster achterover moeten kantelen om het rechtop te houden....

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 12:25

joss schreef:
Ik had er dus ook mega last van . Ook ondergoed aangeschaft van 25 euro wat niet bleek te helpen . Een wielrenners broekje met een zemen lap erin hielp wel .....totdat ik het broekje ging wassen en het lapje als beton werd , nou dat zat ook niet echt lekker . Heb toen een ander zadel aangeschaft, want het zadel lag ook niet meer goed . Met het nieuwe zadel heb ik helemaal geen last meer , dus het lag echt aan het zadel . Mischien moet je eens goed kijken of het zadel wel recht op je paard ligt en niet voorover gekiept ligt (wat bij mij het geval was).

Bij mij ongeveer hetzelfde verhaal.
Had er ook heel veel last van en probeerde vanalles, ander ondergoed, anders gaan zitten, maar nu zat ik ook erg voorover in het oude zadel.

Toen bleek dat het zadel ook niet echt meer lekker lag (mede doordat ik zover naar voren moest gaan zitten in dit zadel) hebben we een ander gekocht.
En ik was gelijk van de klacht af. Kan nu ook qua ondergoed dragen wat ik wil en heb er geen last meer van.

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 12:32

schapenvachtje?
Ik heb er zelf gelukkig nooit last van gehad, maar ik kan me voorstellen dat dit echt heel pijnlijk is! Ik heb in de winter en bij gevoelige paarden een schapenbontje op mijn zadel liggen, en ik kan me zo voorstellen dat dit ook echt wonderen kan doen voor zo'n probleem.

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 13:11

Grappig, met een Kiefferzadel had ik daar ook last van, erg vervelend!

fanclubE_Gal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 14:27

ik heb een rugprobleem waardoor mijn onderrug heel vast zit, ik kan mijn bekken bijna niet kantelen. Ik heb zelf een heel fijn zadel waar ik mij niet op door rij. maar als ik een x op mijn andere zadel zit of op een ander paard ben ik ook weer door.

MiaMora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 14:37

Een mogelijke oorzaak (eigen ervaring) kan ook zijn dat je zadel wel goed is, maar niet in balans ligt op je paard.
Bij mij lag de voorkant van mijn nieuwe KN zadel te hoog (de achterkant moet minstens drie cm hoger zijn als de voorkant).
Nadat de zadelmaker aan de voorkant wat wol had weggehaald zat ik super en was het doorrijden gelijk voorbij.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 14:40

Je moet ook niet op je *** zitten maar op je kont!!
Als jij je *** zeer hebt dan zit jij duidelijk niet op je kontknobbels.