beetje lesgeven

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Maggy_

beetje lesgeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 12:40

ik moet 2 shetjes vz maar nou vroeg de eigenaar van die 2 of ik haar zoontje les wou geven ( 6 jaar) weet iemand hoe ik dat een beetje aan moet pakken? ( ik doe het samen met iemand anders)

Sophie2

Re: beetje lesgeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 12:56

Als je al een tijdje rijervaring hebt.. dan kun je hem toch wel een beetje les geven. Je hoeft niet gelijk Z2 oefeningen uit te leggen. Leer hem hoe hij moet zitten, zijn handen moet houden en zijn benen.. eerst aan de longe stappen dan draf en zo rustig opbouwen

_Maggy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 12:59

ja ik heb 7 jaar rijervarig maar die pony is best wel eigenwijs :p :s en als je er aan komt zetten met een zweep draait die en kan die gaan steigeren en dat vind ik een beetje gevaarlijk.. omdat hij wel eens op een pony gereden heeft maar nooit echt goed..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 13:11

als je het te gevaarlijk vindt moet je dat gewoon eerlijk tegen de eigenaar zeggen, zal hij best begrijpen.

Verder: basis uitleggen, houding/zit, hulpen, figuren leren, gymnastiek (rondje om de wereld).

Welshponygek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 13:43

Ik ben het met Haike eens. Misschien kan je eerst met hem aan de longe beginnen, als de pony dan wel liever is.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 14:21

Over leg zelf eens met je instructeur hoe die dat aanpakt. Zeker in het begin vind ik het wel belagrijk dat kinderen een beetje de juiste dingen leren en vertrouwen krijgen en vooral lol hebben in het rijden.

_Maggy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 14:25

oke bedankt voor de info ik zal het wel ff met de instructeur over hebben