4-tact galop

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eefiesvenna

4-tact galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 22:48

Ik rijd nu L2 met mijn fjord maar de laatste tijd staat er steeds op m,n protocollen 4-tact galop, iemand een idee wat ik fout doe en hoe ik het kan oplossen? De galop gaat verder wel ontspannen en nageeflijk.

Urielle

Re: 4-tact galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 22:52

hij is dan achter niet actief genoeg.
ik zou thuis meer gaan oefenen op het schakelen in galop en eerder naar activiteit en veel meer sprong proberen te rijden dan naar verzameling voor een tijdje.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 23:00

Veel lang en laag over de rug rijden, en veel schakelen. Maar dan vooral vooruit schakelen en niet teveel terug.
Zorg dat je paard heel actief galopeert voor jou idee, met naar voren schaken mag je hem ook best eens een stukje op zijn "allerhardst" laten gaan en dan rustig met je zit opvangen. Verder kan het helpen eerst iets schoudervoor te zetten en dan te verruimen.

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 23:07

Mocht je met je vraag bedoelen, wat zij met 4-tact bedoelen op je protocol? De draf is een 2-tact en de galop hoort een 3-tact te zijn. Bij jou vinden zij dus dat dit niet ligt, wat waarschijnlijk dus te wijten is aan de achterhand

Eefiesvenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 23:44

Phynix schreef:
Mocht je met je vraag bedoelen, wat zij met 4-tact bedoelen op je protocol? De draf is een 2-tact en de galop hoort een 3-tact te zijn. Bij jou vinden zij dus dat dit niet ligt, wat waarschijnlijk dus te wijten is aan de achterhand

Bedankt voor de info, mar dat had ik al vernomen dat draf een 2 tact was. haha op m,n 8 ste ofzo leerde ik dat he, sta...zit,sta....zit.

Maar ik voel dus echt niet wanneer haar galop van 3 tact naar 4 gaat. Ze is van zichzelf nogal turbotinus dus oefen veel volte's openen en sluiten. En idd schakelen, vooruit geen probleem maar terug is erg moeilijk. Ik blijf oefenen, nog iemand tips?

Renate12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 08:07

je pony heeft in galop te weinig sprong, en gaat nu alle 4 de benen optillen in wat normaal gesproken een zweefmoment zou moeten zijn.
Hierboven staan prima tips hoe je het probleem op kunt lossen.
probeer als het terugrijden moeilijk is, ook een beetje met je stem op te vangen ipv alleen met je teugels.

succes

Charlotted

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 10:53

Ik heb hetzelfde probleem met mn paard, hij springt dan achter te weinig door en omdat ik m niet zo hard wilde laten galopperen hield ik m tegen zodat ie ging 4takken.
IN de galop goed buitenteugel en met je binnenbeen actief houden (sprong bewaren/krijgen) succes

Eefiesvenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-05 22:52

Bedankt! Misschien wil ik idd wel te langzaam galoperen.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 10:31

Langzaam gelopperen is ook nergens goed voor. Op een gegeven moment moet je gaan werken aan de verzameling in de galop, maar dat heeft niets te maken met langzaam rijden.... Het is de bedoeling dat je pony dan heel actieve passen maakt, ver onderspringt en zich verkort/bolt in zijn rug, daardoor wordt het tempo lager maar ook veel actiever.

ellen82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 14:31

Marijn4045 schreef:
Langzaam gelopperen is ook nergens goed voor. Op een gegeven moment moet je gaan werken aan de verzameling in de galop, maar dat heeft niets te maken met langzaam rijden.... Het is de bedoeling dat je pony dan heel actieve passen maakt, ver onderspringt en zich verkort/bolt in zijn rug, daardoor wordt het tempo lager maar ook veel actiever.

Je hebt helemaal gelijk, alleen denken veel mensen dat ze verzamelen maar gaan ze langzaam rijden

Eefiesvenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-05 01:35

ik probeer te verzamelen, maar dan gaat ze dus te langzaam en verliest ze sprong. Ik oefen nu veel schakelen, pasje weg en weer opvangen, en dat gaat goed.