Vannetey @t Work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Navidad

Vannetey @t Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 21:33

Vandaag vannetey voor het eerst op het land opgepakt, normaal rijden we hier nooit, dit is ook de eerste keer dat ze daar komt dus. Echt ontspannen zijn de fotos niet maar kon het niet laten om ze te plaatsen, Mevrouw zag alles echt alles bah die kabouters toch ook. maar goed maakt niet uit word ze wijs van.

Nu met deze fotos zie ik dat ze echt nog heel erg eng in de hals is afentoe, de bovenlijn nog erg gespannen houd terwijl dat in de bak echt anders is, dan is ze een en al ontspanning. Maar dit was daar dus de eerste keer. dus ga er gewoon vaker in het land mee oefenen zodat ze zich daar ook gaat ontspannen, vannetey is tevens twee maanden onder het zadel!

Afbeelding
Drafje.

Afbeelding
Begin moment van weg springen volgens mij. Maar goed laten we het houden op passage ofzo haha * geintje*

Afbeelding
Iets meer verruimen, beetje met het neusje er meer uit (ze kropt snel op als ze gespannen is, zijn we druk mee bezig.)

Afbeelding
Charmante foto

Afbeelding
Dit bedoel ik met eng in de hals. maar is ook een erg eng ding wat daar achter rijd haha

Afbeelding
Ik zet me handen hier iets uit elkaar, neej niet om vast te zetten maar om er meer lengte in te krijgen.

Afbeelding
Inzet volte.

Afbeelding
En hier verandere ze opeens van kleur

Sorry voor de kwaliteit van de fotos, en wees lief voor ons Me houding is niet jovel dat weet ik zelf ook En het was ook echt puur spanning, komt trouwens ook omdat ze nooit op dit land komen verder (hooiland)

Only_Tom

Re: Vannetey @t Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 21:43

Inderdaad wel gespannen, Ze is nog jong en moet nog veel leren. De volgende keer als je op het land gaat rijden zal er al een stuk minder spanning zijn. Jullie zijn een leuk stel

Succes!!

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 21:46

Jammer van de foto's, maar het is ook zo'n vaag weer allemaal Wat minder dat ze zo gespannen is, maar dat komt vast goed!

Veel succes nog met haar!

juthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 21:47

Jullie blijven een geweldige combinatie lieverd!!!

Vind de foto´s er netjes uitzien, alleen jammer dat ze van veraf genomen zijn...
Vind het nog steeds geweldig om te zien hoe jij met je paardje omgaat!

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 21:48

Coentjuh schreef:
Jammer van de foto's, maar het is ook zo'n vaag weer allemaal Wat minder dat ze zo gespannen is, maar dat komt vast goed!

Veel succes nog met haar!

Ik had ook niet anders verwacht om eerlijk te zijn. ze heeft ook het bokken geleerd trouwens haha

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 21:48

Is de leeftijd, komt vanzelf goed

Heerlijk he een groot grasveld om op te rijden?

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 21:50

ja zeker als we bij ons de weg over steken zijn we op een lang zandpad, is erg goed voor de balans enzo

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 23:30

amberp schreef:
Jullie blijven een geweldige combinatie lieverd!!!

Vind de foto´s er netjes uitzien, alleen jammer dat ze van veraf genomen zijn...
Vind het nog steeds geweldig om te zien hoe jij met je paardje omgaat!

Thanxx idd heel erg jammer, ben ook heel erg blij met der

Beauty_yana0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 19:12

Hey wes, Ziet er goed uit hoor Vooral omdat ze nog helemaal niet lang onder het zadel is

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 19:38

hahaah op die laatste lijkt t net n fries johh...

maar idd erg jammer van al die spanning enzo... want ze word zo idd erg eng in dr hals.. en is niet prettig om naar te kijken.... eigenlijk vind ik dr op geen een van deze foto's echt ontspannen..

maar ja, wat wil je 2 maanden onder het zadel ... ik hoop dat ze senl een beetje rustiger enzo gaat worden onder het zadel.. dat is voor jullie beide wat fijner rijden denk ik.

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 20:20

Ziet er weer goed uit navidad!

De eerste keren blijven altijd spannend, maar dat komt vast helemaal goed. Jullie zijn in ieder geval heel goed op weg!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 20:36

Oke, even zeuren Waar zijn je laarzen? Daar wordt je houding vast stukken beter van. Ik zie altijd foto's van je met gympen en sokken. Zit vast erg lekker, maar voor je houding komt het niet ten goede.

Waar is je cap

Ze komt idd wat gespannen over. Hoe gaat dat in de normale rijbak. Ontspant ze dan beter? Kropt ze zich dan minder op?

Verder kan ze lekker lopen, wees er zuinig op he!

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 20:44

Ontspanning komt vanzelf, gewoon blijven oefenen
Vind jullie echt n prachtcombinatie, het heeft gewoon een bepaalde uitstraling..

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 20:48

ontspanning komt wel, ze drukt haar hele rug er nu uit.
ik zou als ik jou was eens met een langer teugeltje rijden, dan kan ze het zelf opzoeken.

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 21:06

Ziet er mooi uit, maar ik vind je houding nog niet zo.... puntjes waar je op moet letten :

- je zakt gauw onderuit waarbij je je hele houding eraan gaat, dit gebeurt er :

* je tenen gaan naar beneden wijzen
*je zit niet meer rechtop
*je gaat naar beneden kijken
*je trekt je handen naar je toe waardoor je stram wordt

nog wat :

- nogmaals, let goed op waar je je handen laat. Probeer ze niet te laten zweven of tegen je zadel aan te drukken, maar ze gewoon relaxed net iets voor je zadel op de manenkam te laten rusten. Hou je handen ook netjes rechtop.
- En als je eenmaal de kleur van je paard kent , ga dan lekker naar voren kijken. Je kijkt waar je heen gaat, je begeleidt je paard. Je paard volgt jou, hij doet wat jij wilt, dus moet jij ook kijken waar je heen gaat. Erg lekker lijkt met dat ook niet voor je nek. Bovendien ziet dat er heel wat netter en zelfverzekerder uit.

Voel je niet aangevallen door mijn kritiek, wat je ermee doet is jouw keus, het zijn tips en ik hoop dat je er wat mee doet.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 21:56

Dimple schreef:
Oke, even zeuren Waar zijn je laarzen? Daar wordt je houding vast stukken beter van. Ik zie altijd foto's van je met gympen en sokken. Zit vast erg lekker, maar voor je houding komt het niet ten goede.

Waar is je cap

Ze komt idd wat gespannen over. Hoe gaat dat in de normale rijbak. Ontspant ze dan beter? Kropt ze zich dan minder op?

Verder kan ze lekker lopen, wees er zuinig op he!

Ik ben er zeker zuinig op, in de bak gaat het super, in de wei is het erg gespannen in de bak juist het tegendeel, doet ze het super.

Me laarzen zijn als het goed is volgende week klaar, moet ze op maat laten maken en duurde wat langer omdat de leverancier op vakantie was.

In iedergeval half september zijn ze klaar. dat werd er gezecht dus ik wacht ook met spanning af.

In de bak kan ik haar lekker zowat met het neusje in het zand laten lopen, natuurlijk met nog wel wat gespannen momenten, maar verwacht ook niet teveel van een paard wat net twee maanden onder het zadel is

ZIe anders wat fotos in me profiel, mischien geeft dat een wat beter beeld

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 21:59

mandy_b_s schreef:
ontspanning komt wel, ze drukt haar hele rug er nu uit.
ik zou als ik jou was eens met een langer teugeltje rijden, dan kan ze het zelf opzoeken.

het lijkt inderdaad dat ze haar hele rug er nog uit drukt, maar het is gewoon pure spanning in de bovenlijn, dit is een vertekend beeld aangezien ze nog aardig over bouwd is.

eerder drukte ze de rug inderdaad weg, maar daarin ben ik samen met mijn isntruckteur al een heel stuk verder gekomen.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 22:01

Maxielover schreef:
Ziet er mooi uit, maar ik vind je houding nog niet zo.... puntjes waar je op moet letten :

- je zakt gauw onderuit waarbij je je hele houding eraan gaat, dit gebeurt er :

* je tenen gaan naar beneden wijzen
*je zit niet meer rechtop
*je gaat naar beneden kijken
*je trekt je handen naar je toe waardoor je stram wordt

nog wat :

- nogmaals, let goed op waar je je handen laat. Probeer ze niet te laten zweven of tegen je zadel aan te drukken, maar ze gewoon relaxed net iets voor je zadel op de manenkam te laten rusten. Hou je handen ook netjes rechtop.
- En als je eenmaal de kleur van je paard kent , ga dan lekker naar voren kijken. Je kijkt waar je heen gaat, je begeleidt je paard. Je paard volgt jou, hij doet wat jij wilt, dus moet jij ook kijken waar je heen gaat. Erg lekker lijkt met dat ook niet voor je nek. Bovendien ziet dat er heel wat netter en zelfverzekerder uit.

Voel je niet aangevallen door mijn kritiek, wat je ermee doet is jouw keus, het zijn tips en ik hoop dat je er wat mee doet.

Dit zijn precies de punten waar ik al heel erg lang mee bezig ben, ik ga der daarom zeker wat mee doen

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 22:04

ik vind het nog steeds een erg leuk paard..
maar ik heb het idee dat niet alleen je paard gespannen is, maar jij ook.
het ziet er een beetje uit, alsof je jezelf ook vasthoudt!
dus beetje ontspannen zelf!

maar een beestje om trots op te zijn.. komt allemaal wel goed.. oefening baart kunst

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 22:26

Daar ben ik het zelf ook wel mee eens, al helemaal in het land maar komt wel goe din de bak is er tevens alle rust en alle ontspanning van alle twee de kanten

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 22:30

jawel.. maarja het viel me op.. dus dacht ik zeg het even..
dat is de kunst.. zelf ontspannen als je paard gespannen loopt..

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 23:48

Idd Maar dan ben ik zo gespannen omdat ikmischien iets te veel wil, kijk zou der nooit afranselen maar omdat ze beter kan verwacht ik iets teveel maar goed das mijn fout en weet dat ik daar ook fout zit