niet aan de oren komen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

inge13

niet aan de oren komen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 17:18

Ik heb een pony als je bij haar probeert de oren vast te pakken loopt ze weg en als je ze hebt en weer loslaat begint ze helemaal met haar hoofd te schudden maar ook als je bijv. haar aan het poetsen ben dan wil je bij de hals poetsen en als je dan bij de oren komt dan schikt ze helemaal weg ik heb haar al sinds ze een veulen is maar dat is pas sinds dit jaar ongeveer wie weet wat het is en of je er iets aan kan doen

Xox

Re: niet aan de oren komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 17:20

Het kan zijn dat ze haar oren smerig heeft zodat het gerirtieerd is. Ook zou ze oormijt kunnen hebben. Hiervoor zijn bij de DA oorspoelingen en zlven voor. Ga niet met wattenstaafjes bezig.

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 18:09

Zie opmerking hiervoor. Je kan ook proberen het paard wat te masseren, daar worden ze heel rustig van. Dan langzaam richting oren, vlak bij de oren en dan de basis van de oren kort. Als het paard door heeft dat er niets gebeurt, vinden ze een massage aan de oren toppie. Zelfs bij paarden die niet aangehaald willen worden werkt het. Probeer het langzaam op te bouwen, maak er een standaard ritueel van, en het probleem is zo opgelost.

Charlotted

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 11:41

langzaam aan proberen dichter bij de oren te komen, dan kom je er vanzelf een keer. Mijn paard kwam een keer kopschuw uit de wei, geen idee wat ie had gedaan maar t was niet echt handig. Maar verder kon ik slecht aan zn oren komen, Nu gaat het goed, steeds voorzichtig proberen aan zn oren te komen en anders zn ogen afschermen zodat ie niet ziet wat je doet, bijvoorbeeld plukjes die uit zn oren steken afknippen. En toch ook eens proberen te kijken of zn oren zoals eerder gezegd niet vol troep zitten, waarschijnlijk niet, daar zijn de haren voor.maar goed alle medische oorzaken uitsluiten