Suus @ springwork met Rox

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RoxyVip

Suus @ springwork met Rox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 16:33

We hadden vandaag zin om te springen en aangezien ik niet zo'n held ben, ging Suus dit doen. Ik heb foto's gemaakt met mn mobiel dus ze zullen niet van super kwaliteit zijn. De eerste paar foto's zijn van het loswerken eerst en dan wat springfoto's. Ennuh.... ik ben geloof ik niet zo goed in timen.....
Ennuh... voor het geval van commentaar: Suus verzorgt Rox pas 3 weken ofzo en ze rijdt er drie dagen in de week op en het was de eerste keer springen samen!!!!!
Ze heeft geen een keer geweigerd, we zijn begonnen bij 30 cm en geeindigd bij 60 cm!!!!
Nou, hier komen ze!!!!

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding
10.
Afbeelding
11.
Afbeelding
12.
Afbeelding
13.
Afbeelding
14.
Afbeelding
15.
Afbeelding

Wat nou... haffies kunnen niet springen??? Die van mij wel
Maar zoals je ziet is mijn timing niet zo goed... Er zitten wel een aantal super mooie tussen!!!!
Vooral foto 4 en de laatste vind ik persoonlijk erg leuk!!!
Laatst bijgewerkt door RoxyVip op 11-09-05 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Elsemieke

Re: Suus @ springwork met Rox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 16:35

Leuke foto's, al heb je op de eerste 3 (ofzo) je teugels erg strak vast om hem nageefelijk te krijgen/houden. Beetje jammer.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 16:42

Hey vip, thnx voor de foto's! Zijn gaaf geworden, alleen sommige zijn wel vaag getimed
@ Elsemiekje: op de dressuur foto's heb ik gewoon contact hoor, er is weinig druk nodig om haar nageeflijk te houden, dus kennelijk geven de foto's een vertekend beeld voor jou (ik zie op de foto's gewoon een goed contact ipv waslijnen) en op de 3e foto houd ik haar idd tegen, want ze wil weglopen terwijl ze stil moet staan, kijk maar naar haar achterbeentje

RoxyVip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 16:45

@ Elsemiekje: Dat lijkt alleen maar zo. Rox kan net doen alsof je heel hard aan het trekken bent met haar hoofd. Maar ze is onwijs sterk met die dikke nek van dr!!
En suus, ik kan idd niet zo goed timen he? Moet ik woensdag nou nog wel foto's maken? Hahahaha

mijn_sgattuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 17:23

ziet er aardig uit alleen bij foto 8,9 en 10 lijkt het net of ze gaat weigeren. verder ziet het er aardig uit maar het is ook niet zo hoog he

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 19:44

mijn_sgattuh schreef:
ziet er aardig uit alleen bij foto 8,9 en 10 lijkt het net of ze gaat weigeren. verder ziet het er aardig uit maar het is ook niet zo hoog he

Dat komt omdat rox en ik niet zo goed zijn in timen...

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 19:47

Mooie Haf en een leuke combinatie
Mag ik je een tip geven over het springen?
Zeker als een combinatie nog niet zo goed aan elkaar gewend is, kan het heel fijn zijn om een balkje op enkele galopsprongen voor de hindernis te leggen. Zo klopt de afstand tot de hindernis (bijna ) altijd en zo raak je ook wat sneller en makkelijker op elkaar ingespeeld dan wanneer er ineens een hindernis 'uit het niets' staat.

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 19:50

Mooi hoor! Volgens mij (zoals ik geteld heb op foto 10 ofzo) is het 70 cm ofzo..
Maar het ziet er echt super netjes uit!
Je timing is ook behoorlijk goed..

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 20:17

Oscar schreef:
Mooie Haf en een leuke combinatie
Mag ik je een tip geven over het springen?
Zeker als een combinatie nog niet zo goed aan elkaar gewend is, kan het heel fijn zijn om een balkje op enkele galopsprongen voor de hindernis te leggen. Zo klopt de afstand tot de hindernis (bijna ) altijd en zo raak je ook wat sneller en makkelijker op elkaar ingespeeld dan wanneer er ineens een hindernis 'uit het niets' staat.

Bedankt voor je tip! Sowieso ben ik meer een dressuurruiter, en spring ik vooral voor de lol, maar we zijn inderdaad ook nog niet echt op elkaar ingespeeld met het springen. Het was dan ook de eerste keer, maar ze springt duidelijk steeds te vroeg, of ineens te laat, waardoor ik ook weer uit balans raak, en haar daarna weer meer uit balans maak. (wow duidelijk ) Maar ik zal het de volgende keer eens met een extra balk proberen!

@ amie_x_mij: De hoogste (laatste) was 60 cm, dat zie je goed vanaf een foto, zit er niet ver naast

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 10:51

Nou zal RoxyVip dat van die drafbalk best weten hoor, denk maar eens terug aan springles met Spekkie????

Maar t ziet er super uit, voor Rox ook erg leuk ter afwisseling, die pony wordt behoorlijk allround zo, heel goed!

Ik vind je teugels op de eerste twee foto's erg mooi, keurig contact, niet te laag en niet te hoog, super!

Toch nog één kritische noot: Waar is je veiligheidscap???
vanaf 1 oktober iedereen altijd verplicht met veiligheidscap op ons terrein.....

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 10:55

Enne nog een vraag.....waar zijn de foto´s van RoxyVip tijdens het springen? Want ik weet dat je zelf ook gesprongen hebt.......

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 15:25

daffodil schreef:
Nou zal RoxyVip dat van die drafbalk best weten hoor, denk maar eens terug aan springles met Spekkie????

Maar t ziet er super uit, voor Rox ook erg leuk ter afwisseling, die pony wordt behoorlijk allround zo, heel goed!

Ik vind je teugels op de eerste twee foto's erg mooi, keurig contact, niet te laag en niet te hoog, super!

Toch nog één kritische noot: Waar is je veiligheidscap???
vanaf 1 oktober iedereen altijd verplicht met veiligheidscap op ons terrein.....

Veiligheidscap ligt voor 1 oktober klaar in de kast hoor maar aangezien ik hem absoluut niet lekker vind zitten (en geen geld heb voor een nieuwe) blijf ik deze maand nog even met deze rijden

RoxyVip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 11:52

daffodil schreef:
Enne nog een vraag.....waar zijn de foto´s van RoxyVip tijdens het springen? Want ik weet dat je zelf ook gesprongen hebt.......

hahaha, ja ik heb zaterdag gesprongen en toen heb ik maar twee hindernissen genomen. En ik heb er toen ook niet bij nagedacht om foto's te maken... Ik had het inderdaad makkelijk kunnen doen, want deze foto's van Suus heb ik ook met mn mobiel gemaakt.... stom stom stom....

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 12:51

op een paar foto's lijkt het dat je je handen niet genoeg nageeft maar dat je je vasthoud aan het zadel
het viel mij ook op dat hij zijn neus ver naar voor steekt al hij springt. zowel bij het aankomen als bij het landen

Rak_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 14:57

kei sgattig;-) egt mooie foto;s alleen jammer van die kwaliteit maarja verder zijn het mooie foto's hoor :-D

shettilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 15:59

hoi ik heb ook een haflinger en die springt ook al 1.10 zowiezo
maar ook als die iets geks ziet gaat die in rengalop er vandoor

maar wat heeft die haflinger korten manen ??????

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 19:44

Ze heeft inderdaad niet zulke lange manen, maar ze worden nu wel steeds dikker gelukkig. Ze heeft helaas haar manen een tijdje geschuurd

RoxyVip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 20:19

Maar die manen zijn nooit langer geweest... Ik doe er helemaal niks aan, maar ze groeien niet echt supergoed. En de wei heeft idd ook niet echt geholpen met het schuren. Ik ben ze aan t laten groeien, maar bij de een gaat het nou eenmaal sneller en beter als bij de ander. Ik vind ze persoonlijk op het moment erg lang voor haar doen.... Hihi

misty1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 21:50

bij foto 6 lijkt het net dat de Haf het niet zo leuk vind want doet haar hele nek naar voren en legt de oren in de nek

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 23:09

misty1 schreef:
bij foto 6 lijkt het net dat de Haf het niet zo leuk vind want doet haar hele nek naar voren en legt de oren in de nek

Juist ja Sorry, maar Rox vind springen helemaal te gek hoor! Omdat ze op 1 foto haar oren in haar nek heeft na de landing betekend dat niet dat ze het niet leuk vind hoor. Geen enkel paard heeft zijn oren steeds naar voren tijdens het rijden, maar dat wil niet zeggen dat ze er standaard niks aan vinden!

je mag trouwens maar een onderschrift hebben van maximaal 3 regels