na rustperiode hele rare galop

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bakkabouter

na rustperiode hele rare galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 11:55

Ons paardje heeft een lichte vorm van hoefkatrol, en na een paar maanden rust zijn we weer beginnen opbouwen. De stap en de draf zijn veel beter als voor de rustperiode: veel ruimer en meer ontspannen.
Alleen de galop is een beetje raar. Op links 'springt' hij heel mooi,maar heeft hij moeite om in galop te blijven. Op rechts loopt hij helemaal uit evenwicht en heb ik de indruk dat hij elk moment over z'n eigen benen kan struikelen. Hier galoppeert hij wel door.
Ik vind het echt raar,want voor de rustperiode waren we bezig met wat verzamelen in galop ed. en daar had hij geen problemen mee. Het is dus niet dat zijn galop gewoon slechter is als zijn andere gangen.
Verder vind ik het ook raar dat het enkel de galop is, en dat zijn stap en draf net beter zijn geworden.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

M3isSi3j

Re: na rustperiode hele rare galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 13:40

kracht te kort.. Hierdoor valt die op de voorhand met als gevolg dat ze vaak gaan race, wiebelen, terugvallen of sprong verliezen.

Er zijn echt 101 manieren om je paardje sterker te maken:

* balkjes lopen, cafeletjes lopen
* kleinen sprongetjes maken (weet niet of dit mag met je hoefatrol
* bergjes rijden
* mul zand rijden
* door het water rijden
* longeren met pessoa teugel
* heel vaak aanzetten in galop en dan na enkele passen weer terug nemen

Probeer dit allemaal te combineren met je werk, - en rust dagen.. op die manier zal die snel weer terug in conditie zijn!

Succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 14:40

M3isSi3j schreef:
kracht te kort.. Hierdoor valt die op de voorhand met als gevolg dat ze vaak gaan race, wiebelen, terugvallen of sprong verliezen.

Er zijn echt 101 manieren om je paardje sterker te maken:

* balkjes lopen, cafeletjes lopen
* kleinen sprongetjes maken (weet niet of dit mag met je hoefatrol
* bergjes rijden
* mul zand rijden
* door het water rijden
* longeren met pessoa teugel
* heel vaak aanzetten in galop en dan na enkele passen weer terug nemen

Probeer dit allemaal te combineren met je werk, - en rust dagen.. op die manier zal die snel weer terug in conditie zijn!

Succes

Hmm, als ik nou 1 ding niet zou doen met een paard met hoefkatrol dan is het door mul zand rijden... Springen en bergjes rijden lijkt me nou ook enit bepaald de oplossing. Door water rijden is wel een geoie als dat mogelijk is in de buurt. Ook buiten in wat vlotter tempo op een wat langer recht pad galloperen motiveerd vaak wel, maar lijkt me dat je voorzichtig meot zijn met veel galloperen na zo'n rustperiode.

Maiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 14:43

Hier nog een....

Half jaar stil gestaan ivm peesblessures... Precies hetzelfde probleem, puur kracht tekort. Ben nu veel in de bossen aan het stappen het gaat steeds beter