inknikken in mijn zij tijdens rijden.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rockey

inknikken in mijn zij tijdens rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-05 23:18

hoi hoi,

ik had een vraagje, sinds een bepaalde tijd heb ik mezelf aangewend om in te knikken in mijn zij tijdens het rijden, ik ga dan als het ware met mijn rechter schouder wat naar voren, en knik links in. ik zat voorheen gewoon helemaal recht op het paard, maar dit heb ik mezelf dus aangewend, wat erg vervelend is, want aanwennen gaat sneller dan afleren elke keer wordt het weer tegen me gezegd, rijd elke dag onder toezicht van een lichte tour amazone, als oefening moet ik me dus gewoon heel goed uitstrekken, en mijn linker knie meer laten zakken tijdens het rijden, en ook zonder beugels rijden, ik heb een paar weken geleden een keer in een clinic van inge janssen-bouwmeester (?) meegereden, de groom van bart bax, en dat was echt heel fijn. haar ga ik dus nog een keer om advies vragen, en hoop dat ze dus nog een keer op stal langs kan komen. ook heb ik sinds vandaag een nieuw zadel gehad, wat mij misschien iets meer kan helpen. maar nu had ik de vraag, weten jullie misschien nog iets wat goed zou helpen? ik zat te denken aan misschien zo'n fysio band die je om je middel hebt, maar zou niet weten of dat mijn probleem zou oplossen? of wie kent er nog een bepaald persoon, die bekend staat in het geven van zitlessen of iets in die richting?

ik hoor het graag

chaai

Re: inknikken in mijn zij tijdens rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 23:33

Zitlessen zijn altijd goed voor je. Ik ken dit probleem trouwens, en ik ben ook een poging aan het doen om het op te lossen.

Ik was van de zomer op cursus bij Emiel Voest, en daar leer ik ook altijd ontzettend veel van. Het probleem was alleen dat ik niet meer linksom kon rijden, zo erg knikte ik in... Zie topic: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=8&t=461179&start=0&st=0&sk=t&sd=a
(Maandag heb ik weer een afspraak, komt mooi uit want het gaat al weer wat minder met rijden.)

Wat voor mij ok altijd heel fijn werkt: zonder zadel rijden. Je voelt het dan direct als je scheef zit of inknikt, en je paard straft je ook meteen al door scheef te gaan

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 07:32

chaai schreef:
Zitlessen zijn altijd goed voor je. Ik ken dit probleem trouwens, en ik ben ook een poging aan het doen om het op te lossen.

Ik was van de zomer op cursus bij Emiel Voest, en daar leer ik ook altijd ontzettend veel van. Het probleem was alleen dat ik niet meer linksom kon rijden, zo erg knikte ik in... Zie topic: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=8&t=461179&start=0&st=0&sk=t&sd=a
(Maandag heb ik weer een afspraak, komt mooi uit want het gaat al weer wat minder met rijden.)

Wat voor mij ok altijd heel fijn werkt: zonder zadel rijden. Je voelt het dan direct als je scheef zit of inknikt, en je paard straft je ook meteen al door scheef te gaan

bedankt!

emiel voest heb ik ook al wel eens iets van gehoord,

zonder zadel rijden is geen optie van mij, paard wordt daar iets te blij van

mirrex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 11:58

Hallo,

Zorg ervoor dat je aan de kant die je inknikt je schouder hoog houd, en je been lang. Let er maar eens op als je inknikt valt je schouder naar beneden, houdt deze omhoog desnoods ovrdreven naar boven, je zult zien dat je dan weer recht zit.. Dus met andere woorden heel bewust rijden

succes

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 12:29

beugels een gaatje langer maken wil ook wel helpen.

Charlotted

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 12:19

mirrex schreef:
Hallo,

Zorg ervoor dat je aan de kant die je inknikt je schouder hoog houd, en je been lang. Let er maar eens op als je inknikt valt je schouder naar beneden, houdt deze omhoog desnoods ovrdreven naar boven, je zult zien dat je dan weer recht zit.. Dus met andere woorden heel bewust rijden

succes

Heel bewust rijden idd, en ook proberen je ingeknikte kant de schouder op t et tillen, trek je jezelf als t ware uit de knik. Dit heb ik namelijk ook gedaan, is erg irritant want je zit eigenlijk scheef, zonder dit in je voeten te voelen/zien..

khorizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 14:43

In de wendingen je heup van je binnenbeen naar voren drukken. Dit werkt super. Ik knikte altijd in tijdens de wending of ging mee hangen. Dit is nu helemaal over.

ancksunamun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 01:39

IK had dat ook, maar sinds ik een ander zadel heb, is t over. Lag dus duidelijk aan het zadel! Het kan ook zijn dat je paard op een been sterker is en je dus naar die kant drukt.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 12:02

ancksunamun schreef:
Het kan ook zijn dat je paard op een been sterker is en je dus naar die kant drukt.

Mijn instructrice zegt ook dat ze mij naar 1 kant gooit (beetje overdreven misschien ) en ik zit dus meer op links dan op rechts. Ook heb ik mijn rechterbeen er niet goed aan, waardoor het vierkant halthouden ook vaak niet lukt...

Denk dat ik ook maar wat tips van dit topic ga aanhouden (schouder naar boven trekken, heup naar voren draaien). Hopend dat ik toch wel een keer vanaf kom...