Demo in Ezinge

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PeppySan

Demo in Ezinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-05 22:19

Vandaag hebben wij (Shadowboy, Yosan, Dinkytoy en ik)3x een onwijs leuke demonstratie western riding mogen geven in Ezinge op de braderie.
Van te voren hadden we al aangekondigd dat we geen scheurwerk of van bokkende paarden springen zouden laten zien, maar dat we de westernsport zouden laten zien.

Toen we aankwamen moesten we eerst met de paarden over de braderie heen om bij het veld te komen. Dat was al spannend, maar alle paarden gedroegen zich keurig. Alleen Shadow kreeg de schrik van zijn leven toen hij de draaimolen in beeld kreeg.

Eenmaal op het veld ging alles super. De paarden vonden de harde muziek niet erg en liepen al snel alsof ze nooit anders deden.
Ik kreeg een headset op en mocht gaan kletsen. Dat is even wennen, je eigen stem door de luidsprekers horen en dan ook nog met een vertraging van een aantal seconden.

We begonnen met een stukje pleasure waarbij 2 van ons met vlag reden om te laten zien hoe braaf de paarden waren. Ondertussen gaf ik uitleg over het onstaan van de westernsport, de rassen die veel gebruikt worden, het verschil tussen rodeo en westernsport en de klassen waarin gereden werd.
Daarna een stukje trail waarbij ik telkens uitleg gaf over de onderdelen en wat die hindernissen nabootsten.
Afbeelding
wij alle 4
Afbeelding
dinkytoy bij het hek
Afbeelding
shadowboy in de L
Afbeelding
Yosan op de brug
Afbeelding
en ik al kakelend in de headset
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daarna gingen we verder met een stukje horsemanship.
Ondertussen dat ik uitlegde wat hms was lieten zij elk een proefje zien die ze zelf verzonnen hadden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en ondertussen ik maar banketstaaf in mijn headset
Afbeelding

Na de hms liet ik een westernriding proef zien en heb uitgelegd wat versatile horse was.

Afbeelding
Afbeelding

Daarna hebben we enkele onderdelen uit de reining laten zien, maar omdat we op gras reden konden we niet zo veel veel laten zien, maar met wat uitleg erbij was toch wel duidelijk wat de bedoeling was.
Aan het eind van de demo heb ik nog zonder hoofdstel wat onderdelen uit de trail en de reining laten zien zodat mensen konden zien dat het sturen echt alleen op been, zit en neckreining gedaan werd en dat de scherpe bitten ter verfijning van de hulpen zijn.

Het was een beetje warm, maar wel erg gezellig en er waren best veel toeschouwers en mensen die vragen kwamen stellen.
Voor de laatste demo zijn we met de paarden over de markt gereden en hebben folders uit gedeeld waarin een korte uitleg stond over het western rijden en de onderdelen.

Het was in ieder geval een leuke dag

crazycactus

Re: Demo in Ezinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 22:45

Leuke foto's ..... maar ehh waar is het publiek...

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-05 23:03

Die stonden allemaal aan dezelfde kant als de fotograaf, er liep daar een dijk achter en daar bleven de meeste mensen staan want dan hadden ze mooi overzicht

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 23:18

Goh klinkt goed zeg....knap gedaan en ook nog eens op gras!! Geen spectakel om barrels heen en zo. Leuk en simpel hek ook, handig! Jullie hebben een hoop laten zien, hoe lang duurde de demo?

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 03:02

En vonden de mensen het leuk?
Op de foto's ziet het er leuk uit

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 11:13

Het was een 3x demo van een half uur.

Mensen vonden het leuk en er bleven er na afloop ook best wel een aantal staan om vragen te stellen of te zeggen dat ze het leuk vonden.

JollyGood

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 14:32

Leuk man!!!!

Mooie fotos!

Ook mazzel met het weer!

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 14:43

Ziet er goed uit zeg, en het klinkt als een groot succes Super!! Ook leuke fotos. Zo hoort een demo te zijn

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 14:47

Klinkt inderdaad als hoe een demo gegeven hoort te worden
Hartstikke goed van jullie zeg!

Broncoyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 17:14

Wat een leuke demo.
ziet er goed uit.

Yosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 22:15

Het was ook helemaal toppie.
Het publiek was id belangstellend.
We hebben heel duidelijk laten zien dat western niet alleen werken met koeien is en een hoop gerace en gestop, maar juist een manier van rijden wat veel rust uitstraald.
Veel mensen hebben dat ook gezegt.
En Peppy heeft super in het headset gepraat, ze heeft het publiek duidelijk verteld dat western 2 kanten heeft, de rodeo en westernriding.
Nogmaals super.

Groetjes van Sandra

Chevvyman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 22:35

Maar warm was het wel. jullie hebben goed je best gedaan !! toppers !!!

mienmien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 18:15

Ziet er allemaal zeer leuk uit hoor.... Goed gedaan!!