Het gaat om een 3 jarige ruin. Het is in de omgang een vreselijk lief dier, zijn afstamming is ook erg goed, en bewegen doet hij als een gummie balletje.
Echt een superknol dus. Maar met het inrijden is hij nu toch wel erg moeilijk. Zo moeilijkzelfs dat we het even uit handen hebben gegeven. Die jongen die hem zadelmak heeft gemaakt kan er nu alles mee, zelfs buiten rijden. Geen vuiltje aan de lucht. Zodra 1 van ons probeert er op te stappen gaat het mis. Linksom is hij nog redelijk te doen, maar rechtsom gaat hij werkelijk hard te keer. We zijn er nog niet afgevallen, maar blijven zitten is iig geen makkie. Medisch is hij 100%, dus daar kan het niet aan liggen. We hebben al meerdere zadels geprobeert, en ook daar ligt het dus niet aan. Nu is dus de bedoeling dat ook wij hier op kunnen gaan rijden natuurlijk. Ik zie er een supergoed dressuur paard in, en de mede ruiter ziet het helemaal zitten om er mee te gaan springen, hij is fantastisch!
iemand misschien wat tips die ik mee kan nemen? Ik ben niet van plan op te geven, daar is hij echt te goed voor. Maar ik zou het wel leuk vinden als het iet wat veiliger kon worden
geen van beiden zijn we bang om er af te vallen, maar het is natuurlijk niet de bedoeling
Alle tips zijn welkom!
p.s. logeren doen we altijd voor het rijden met jonge paarden, zowel met als zonder bijzet.