Tosca@work (1 maand onder het zadel)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Tosca@work (1 maand onder het zadel)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-05 23:49

Tosca is een 5-jarige merrie. Ze heeft al een jaar stil gestaan door iets aan haar pees (trap gehad) maar ze is helemaal genezen, sinds een maand is ze onder het zadel. Mijn leerkracht nederlands (van vorig jaar) heeft haar opgeleert. En haar al een keer op een onoficele wedstrijd gestart. Ze vroeg me of ik hem wilde starten op een officiele wedstrijd. Puur als training wel te verstaan Waarom ik? Mijn leerkracht en de eigenaar van de pony zijn te oud.
Ik vind hem netjes lopen om maar een maandje onder het zadel te zijn Alleen zijn galop wastie heel snel, maar ik denk dat het redelijk logisch is dat ie nog wat zit met haar evenwicht

Afbeelding
drafje
Afbeelding
Afbeelding
als deze korterbij was, dan was het nog best een mooie foto
Afbeelding
deze was nog onwennig! Tov Ex nam ze hele kleine pasjes Heel schattig maar enorm vreemd om op te rijden
Afbeelding
stap
Afbeelding
Afbeelding
hier had ik ook even moeite het was moeilijk om haar in een juist tempo te krijgen en te houden lekker kijkerig was ze wel
Afbeelding
en dat hoofdje was ook nog onrustig Ach kan het haar niet kwalijk nemen, ik zou ook moeten wennen aan een nieuwe ruiter
Afbeelding
maar ze kan het wel
Afbeelding
poging tot middenlijn, probleem was datik redelijk lang zit. En daardoor niet met mijn benen aan haar kon, ga ze maar een gaatje korter doen zodat ik haar tenminste tussen mijn benen kan houden. Kan ik haar ook beter ondersteunen in de galop.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
hier besprak ik met Mieke hoe ze in galop was en hoe het ging enzo

na dressuur stelde ze me voor nog een sprongetje te maken, hoewel ik twijfelde (tja de pony is nog jong) stemde ik toch maar toe omdat ze me verzekerde dat ie al eerder een parcourseje had gesprongen. Daarbij ben ik helemaal niet zwaar dus Dat ging goed! Ze was wat onzeker maar ze sprong!
Afbeelding
Afbeelding
haar techniek zal niet perfect zijn maar ze is jong!

Commentaar mag(graag zelfs) maar houd het vriendelijk en opbouwend. Ik zit er hier voor het 1st op! De pony is jong en het is voor mij ineens ook de 1ste keer dat ik op zon groentje zit wb de staartriem? Het is niet mijn pony, ook niet mijn tuig Hoe ze het op wedstrijd doen is me een raadsel want ik dacht niet dat het mocht bij dressuur

Nerwen

Re: Tosca@work (1 maand onder het zadel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 23:55

Zier er leuk uit Lijkt me een leuk, braaf ponytje
Je kan indd zien dat het een jong ding is en dat alles nog een beetje onwennig is, maar dat is logisch. Ik ga geen commentaar geven, heb zelf nooit op vrij groene paarden/pony's gereden, dus geen ervaring

Ga je haar nog vaker rijden (of heb ik daar overheen gelezen? )?

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 07:02

Het kan door de foto's komen (kan er zo gelijkaardige van mijn jonge merrie tonen) maar ik heb de indruk dat ze iets of wat opgekruld/opgekropt loopt in de hals. Probeer de volgende keer meer lengte in de hals te rijden, neusje eruit te rijden zodat ze meer over de rug kan komen, zal ook helpen voor haar balans.
Jammer dat de foto's niet duidelijker zijn, want het lijkt me een sjieke pony

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 09:22

probeer haar iets meer teugellengte te geven..
leuk stel

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 09:30

leuke schimmel, maar wel erg vies ga mee met het bovenstaande commetaar.
en de bandages, op een foto lijken ze wat afgezakt te zijn, en in de modder met bandages rijden is sowieso erg slecht voor de pezen...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-05 12:52

Nimmedor: ik ken niets van bandages Ik denk dat ze ze vooral aan had voor op de trailer. Ik heb haar zelf niet opgezadeld (ik wilde eigenlijk liever wel opzadelen) maar toenk aan kwam stond ze al klaar Ze is inderdaad erg vies

NathalieW: dankje, ik zal de volgende keer proberen haar iets meer teugel te geven

Teigetje: ze is ook sjiek, nog een beetje overbouwd vind ik wel...Ze krult zich redelijk op ja maar ja ze is nog maar een maandje onder het zadel. Perfecte foto's zal je er nog niet van zien maar ze doet het al netjes!!

amethyst: ze is inderdaad braaf gelukkig, alleen op de vrachtwagen niet Om uit het raampje te kijken gaat madame op haar achterbenen staan met haar voorbenen tegen de 'wand'

Vinaba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 13:07

ik vind het zo'n gave pony om te zien [op foto's ]
ik vind dat ze aardig netjes rijd op haar en zeker omdat, ze pas zo kort onder het zadel is

love_FlAmE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 13:10

Is dat toevallig Tosca van de Bloesemlaan (of iets in die aard )??? Die heb ik nl zondag nog gezien op de dressuurwedstrijd bij danielle joosten . Leuke pony!

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 13:12

netjes hooor!
succes ermee

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-05 13:13

Love_Flame: als er een blonde vrouw op zat dan is het ze anders niet. Ik zou niet weten hoe ze volledig noemt, je gaat nou eenmaal niet 'tosca van de bloemsemlaan' zeggen als je dat dier moet rijden

vinaba:dankje! Tis wel een fijne pony om te rijden

teamspirit: dank!

love_FlAmE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 13:17

Ja dan is het ze Ze liep best wel goed hoor, maar wel een pittig dingetje .

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 13:20

Teigetje schreef:
Het kan door de foto's komen (kan er zo gelijkaardige van mijn jonge merrie tonen) maar ik heb de indruk dat ze iets of wat opgekruld/opgekropt loopt in de hals. Probeer de volgende keer meer lengte in de hals te rijden, neusje eruit te rijden zodat ze meer over de rug kan komen, zal ook helpen voor haar balans.

idd mee eens

verder lijkt het alsof de staartriem wat strak zit,aangezien de staart wat omhoog staat,maar dit kan ook de bouw van de staartwortel zijn...

verder wel leuk beestje...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-05 13:22

heb je toevallig ook de naam van die vrouw gehoort (Mieke W.) dan ben ik nl 100% zeker

ja ze is aardig pittig je moest echt zien dat je niet te veel of te weinig been gaf, bij te weinig reageerde ze een beetje en bij te veel sprong ze praktisch vooruit

meiske16: ik zal eens kijken woensdag/vrijdag. maar Ex loopt ook wel wat met zijn staart omhoog als hij moet werken. dankje!

Theake

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 13:26

ik vind dat het erg goed uitziet zeg, zeker als ze nog niet lang onder het zadel is. het was ook de eerste keer dat jij haar reed?
nog veel plezier ermee!! ga je haar blijven rijden?

love_FlAmE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 13:54

Ja ze heette mieke, heb zelfs ook nog ff met de eigenaar gepraat. M'n vriend kende hem namelijk

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-05 14:03

love_Flame: dat is em inderdaad de eigenaar lijkt me ook een fijne jongen? Maar echt veel zei hij niet. Hij keel alleen (bezorgt?) toe hoe ik zijn pony reed (logisch! )
kom je volgende week zondag dan naar de derbyclub in opglabeek?

Theake: geen ide of ik haar blijf rijden, ik rijd haar deze week nog een paar keer zodat ik haar gewend ben voor de wedstrijd, wat na die wedstrijd gebeurt is me een raadsel

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 14:37

Ik vind het er ook al goed uit zien
Veel plezier er nog mee!

Bombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 14:42

Leuke pony, ze loopt leuk, alleen heeft ze de halshouding van een opgericht dressuurpaard, dat vind ik persoonlijk een beetje vroeg, probeer haar voortaan meer laag en rond te rijden, dat is een betere basis voor de toekomst! t is maar een tipje!! Succes!!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-05 14:48

hier zijn trouwens de foto's met degene die haar heeft opgeleert er op

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 19:20

Hey, jammer die laatste reeks doet het niet

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 19:25

Die laatste kan ik ook niet zien, maar daarboven vind ik het er goed uit zien hoor;)
En een staartriem mag volgens mij wel bij dressuur ik ken ook iemand die altijd met staartriem rijd ook met wedstrijden en er is nog nooit wat van gezegt!

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 19:55

Teigetje schreef:

Hier ben ik het idd mee eens

Vind het een heel leuk paardje om te zien!
erg vrolijk diertje lijkt het me

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-05 20:01

Teigetje schreef:
Hey, jammer die laatste reeks doet het niet

zal wel met de site te maken hebben, ik upload ze even.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeeldingµ
Afbeelding

MiS: nee maar nu normaal wel (zien van de foto's) oke, dus dan word het met dit zadel. dankje trouwens

Ilkah: het is een erg vrolijk en ook heel nieuwsgierig diertje!