Marengo na een jaar ziekte

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marengo_82

Marengo na een jaar ziekte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-05 19:17

Ter info: ik heb Marengo ondertussen 7 jaar en sinds afgelopen winter had hij heel veel last van zijn allergie. Het ging van kwaad naar erger en hij kon in juni dit jaar amper nog 50m draven zonder naar lucht te moeten happen. De DA heeft dan bloed getrokken om te ontdekken waaraan hij allergisch is (resultaat was zowat alles, van stof naar kruiden en zelfs aan gras), nu krijgt hij spuiten met antistoffen en het gaat al een heel wat beter. Ik had zelf niet gedacht dat hij weer zo veel energie en zin zou hebben in het rijden, hij is tenslotte al weer 18 jaar en heeft al het één en ander meegemaakt.

Deze foto's zijn van vorige week, het was heel warm maar door mijn nachtwerk kon ik hem alleen maar op het warmste van de dag rijden.
Het was pas de tweede keer in de piste na een lange tijd. Ik heb uiteindelijk maar een half uurtje gewerkt en vooral voorwaarts gedacht.

Stap op de voorhand
Afbeelding

Hier draaft hij voor zijn doen al lekker ruim en dat was het doel van die training.
Afbeelding

Slecht fotomoment, maar ik vond mijn hond er zo fijn op lopen.
Afbeelding

Lol met je knol noemen ze dit, leuk voorbeentje vind ik! De galopjes en sprongetjes zijn vooral om zijn conditie weer wat op te krikken, goed lopen moet hij van mij nog niet. Dat moet eerst in draf en staf, galop zal wel volgen.
Afbeelding

De spiertjes werken!
Afbeelding

En tussendoor wat sprongetjes voor de motivatie.
Afbeelding

Afbeelding

JoeyBabe

Re: Marengo na een jaar ziekte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 19:22

Kijk eens aan, Marengo se ! Prima dat je het op je gemakje doet en volgens mij heeft hij er nog evenveel zin in als vroeger Je zou niet zeggen dat ie al 18 is..
Hoop dat hij ook niet meer veel last heeft van zijn allergie.
En vooral wens ik jou nog héél veel lol met je knol

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 19:25

Ziet er ontzettend gezellig uit
Fijn dat het weer zo goed gaat!

saartje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 19:26

Hele leuke foto's Kristel!
Super dat hij er zelf nog zoveel plezier in heeft, ik merk dat bij mijn 'oudje' ook, zeker wanneer ze mag springen
Nu kunt ge nog verder opbouwen enzo en hopenlijk krijgt hij er dan niet teveel last meer van.
En hij loopt zeker al goed ze na zo een lange tijd!

Esther_Ziezo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 19:39

Hey
Gelukkig is je paard weer better
Veel plezier verder

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 19:49

Rengo is stoer
Ik vind echt dat hij er 10 keer beter uitziet als vorig jaar bij AdB, een heel ander paardje is het!!

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 19:51

Je hond loopt wel erg op de voorhand

Marengo ziet er super uit, mooi gevuld, lekker gespierd! Ben blij dat het zo goed met hem gaat!

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 20:24

Wat is Marengo toch een mooi paardje. En nie te vergeten Baloo (wss verkeerd gespeld) een supermooie hond!

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 20:35

Leuk hoor, dat zo'n oudje er nog zoveel lol in heeft Ziet er trouwens goed uit voor 18 jaar! Leuk ook dat je hond zo lief is en je paard ook! Mijn paardje had hem allang een kets voor z'n kop gegeven!

Groetjes Kate

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 21:22

Fijn dat het zo goed gaat:) jullie zijn zeker op de goede weg

Perzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 21:46

aah wat fijn dat jullie weer kunnen rijden!!
weer veel rijplezier!

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 00:27

Kristel ! Ik wist niet dat hij het zo erg zitten had.
Leuk ik ben blij voor beide dat het beter gaat..
Hoe lang ben je bezig met de spuiten? en wanneer zag je verbetering?
Allez ik hoop dan ook..Vienro krijgd nu zijn 4 spuit (dus die 1000ml 0,10)..maar hij heeft weer wit uit zijn neus en gisteren eens gehoest...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 06:47

Leuk beestje!! En gelukkig dat het weer goed gaat met hem...
En allergisch voor gras? Ik wist wel dat het kon maar voor een paard is dat niet zo handig...hihi...maar heel veel succes en geniet er maar van...ookal is het in de hitte...

Marengo_82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-05 10:15

Iedereen bedankt voor de leuke reacties!

cinv schreef:
Allez ik hoop dan ook..Vienro krijgd nu zijn 4 spuit (dus die 1000ml 0,10)..maar hij heeft weer wit uit zijn neus en gisteren eens gehoest...

Wij zijn sinds begin augustus bezig met de spuiten, eerlijk gezegd weet ik niet aan de hoeveelste hij zit, want heb ze zelf nog niet gezet. Sven zet ze altijd als ik niet thuis ben. Hij krijgt nu één spuit om de twee weken. Hij kreeg al enkele weken cortisonen dus het ging al wat beter voor we met de spuiten begonnen, maar nu worden de cortisonen wel afgebouwd.

Elfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 11:20

Wat ziet Marengo er geweldig uit! Ik heb hem altijd zo een leuk paard gevonden, fijn te horen dat het weer zo goed met hem gaat.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 11:49

Marengo ziet er idd goed uit
Nog veel plezier met u "oudje" hé

Elsemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 12:03

ziet er allemaal erg leuk uit

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 12:21

Marengo_82 schreef:
Iedereen bedankt voor de leuke reacties!

cinv schreef:

Wij zijn sinds begin augustus bezig met de spuiten, eerlijk gezegd weet ik niet aan de hoeveelste hij zit, want heb ze zelf nog niet gezet. Sven zet ze altijd als ik niet thuis ben. Hij krijgt nu één spuit om de twee weken. Hij kreeg al enkele weken cortisonen dus het ging al wat beter voor we met de spuiten begonnen, maar nu worden de cortisonen wel afgebouwd.

Awel wij ook zoiets...
Maar hij hoest terug en hefet weer wit slijm in zijn neus. Had Marengo dat ook? en nu is het gedaan of zo?
Ik hoop dat ik nog verbetering zie want ik heb al mijn hoop op die behandeling gezet...
Succès voor marengo ook, hou me op de hoogte hé

Theake

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 13:19

leuke foto's
het ziet er echt plezierig uit! nog veel plezier met hem.
en fijn dat het goed met hem gaat nu!

Marengo_82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 18:07

cinv schreef:
Awel wij ook zoiets...
Maar hij hoest terug en hefet weer wit slijm in zijn neus. Had Marengo dat ook? en nu is het gedaan of zo?
Ik hoop dat ik nog verbetering zie want ik heb al mijn hoop op die behandeling gezet...

Marengo heeft heel zijn leven (toch zo lang ik hem al heb) gehoest en wit slijm in de neus gehad. Maar sinds we de spuiten geven is dat bijna volledig verdwenen (hout vasthouden). Hij had deze week wel weer wat last met zijn ademhaling -vooral in galop-, maar ik ben hem wat harder gaan werken en ik denk dat het voornamelijk gebrek aan conditie is.

Ik heb daarjuist gekeken hoe de spuiten gezet worden en binnen twee weken geef ik zelf zijn spuit. Wij hebben vandaag de tweede gezet op 1000 PNU, 0,30 ml. Wanneer we gaan beginnen aan de 10000 PNU moeten we bellen naar DA en tot dan moeten we twee cortisonepilletjes per week geven.

Ik ben benieuwd hoe Invierno verder evolueert. Ik hou je in ieder geval op de hoogte!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 20:59

Wat fijn dat het alweer zo'n stuk beter met hem gaat en dat je weer kunt beginnen met rijden
Ons hondje loopt ook altijd achter m'n pony aan (maar dan alleen als m'n moeder erop zit )
Ziet er wel leuk uit op de foto's met je hond

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 21:13

Wat heerlijk om na zo`n lange periode weer lekker lol te kunnen hebben met je paard èn je hond!

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 10:41

Marengo_82 schreef:
cinv schreef:
Awel wij ook zoiets...

Marengo heeft heel zijn leven (toch zo lang ik hem al heb) gehoest en wit slijm in de neus gehad. Maar sinds we de spuiten geven is dat bijna volledig verdwenen (hout vasthouden). Hij had deze week wel weer wat last met zijn ademhaling -vooral in galop-, maar ik ben hem wat harder gaan werken en ik denk dat het voornamelijk gebrek aan conditie is.

Ik heb daarjuist gekeken hoe de spuiten gezet worden en binnen twee weken geef ik zelf zijn spuit. Wij hebben vandaag de tweede gezet op 1000 PNU, 0,30 ml. Wanneer we gaan beginnen aan de 10000 PNU moeten we bellen naar DA en tot dan moeten we twee cortisonepilletjes per week geven.

Ik ben benieuwd hoe Invierno verder evolueert. Ik hou je in ieder geval op de hoogte!

Ok dat is lief ik u ook !
Zeg heb jij de eerste spuit van 1000PNU, 0,10ml ( 1ste spuit van 2de flesje) gezet 2 weken later dan de laatste 100PNU ? Stef zegd me da ik geen 2 weken moest wachten maar als het lees op het briefje is het 2 weken en dan 1ste spuit 1000PNU enzov..
t is sinds toen da hij terug 'slechter' is en vroeg me af of stef toch gelijk had..rr

Marengo_82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-05 20:23

Oei dat weet ik niet, ik zal het ne keer vragen. Ik denk dat we twee weken gewacht hebben ja.