hoe losser in de kaak krijgen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

hoe losser in de kaak krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 09:50

Ik ben gezegend met een fijne goodtimes merrie die zich helaas met tijden nogal eens vast wil houden in de kaak.

Weet niet of ik het zo goed zeg.

Met wat voor oefeningen kan ik haar losser in de kaak krijgen?

rockey

Re: hoe losser in de kaak krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 13:22

ik ken times, en wat ik persoonlijk fijne oefeningen vind zijn in stap al beginnen met stelling links en rechts, en je paard moetgewoon recht blijven lopen ook is dat een fijne oefening in zowel draf als galop.

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 13:39

door hem goed door te buigen op buitenkanten. Rij heel veel overgangen en figuren met daarbij veel stelling (ook contra stelling). Het is de kunst om je paardje netjs om je binnebeen heen te laten draaien zonder de druk op je binnehand te versterken! het gaat niet op kracht maaar om snelheid.. draai bv je hand naar je toen zodat je speling heb in je pols en niet gaa t trekken, of plaa ts je binnenhand eens overdreven naar boven terwijl je je paardje een stapje op zij zet voor je binnen been. Op die manier zal die zonder kracht snel loslaten in zn kaken..

Succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 17:06

Ik zou er iig niet teveel je aandacht op gaan focussen, want dan ga je vergeten aan de rest te denken en daar daar worden ze vaak niet beter van. Gewoon zorgen dat ie goed van achter naar voren gereden wordt, veel overgangen, schakelen en zorgen dat ie recht op 2 teugels is en dan komt dat laatste stukje ontspanning vaak vanzelf. heb ik tenminste pas nog aan den lijve ondervonden