positie zoeken, of niet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Belisar

positie zoeken, of niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-05 20:55

Mijn paardje loopt niet laag aan de teugel. Nu vind ik heus niet dat hij dat morgen moet kunnen, want ik weet dat hij er niet zonder reden moeite mee heeft, maar ik ben toch heel voorzichtig begonnen met oefenen in stap (1 keer per week ofzo) omdat het beter voor z'n rug is.
Dan gaat hij na een poosje zijn hoofd wel laten zakken en schud hij een beetje op en neer, dit doet hij nu soms in draf ook.
Volgens iemand die het kan weten zoekt hij dan voorzichtig naar de juiste positie om lekker te kunnen lopen.
maar nu beweert iemand anders dat het helemaal niet goed is als hij dit doet, en moet er minstens wat aan de hand zijn met hem,....
Dus ik check het even bij jullie, wat vinden jullie ervan?

Urielle

Re: positie zoeken, of niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 21:01

een beetje moeilijk om iets te zeggen vanachter de pc maar vrijwel alle paarden zakken in het begin omlaag om daarna weer omhoog te komen en het dan weer te proberen, of proberen tegen het bit te stoten. Dan zijn ze idd nog aan het zoeken naar de manier waarop ze moeten lopen.
Voor de zekerheid kun je hem natuurlijk altijd eens na laten zien, zeker als hij jong is kan hij wat last hebben van zijn tandjes door het wisselen oid en dat kan ook voor een onregelmatige aanleuning zorgen.

Belisar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-05 21:04

Ik denk niet dat hij daar last van heeft hoor met 11 jaar.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 21:07

nee dat zal het dan niet zijn
last van de rug of van haken op de tanden kan natuurlijk nog wel
maar zoeken naar het bit vind ik heel aannemelijk zoals ik zei.

Belisar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-05 21:14

Heeft geen last van z'n rug, en zijn tanden zijn pas gedaan, het heeft naar mijn idee ook helemaal geen lichamelijke oorzaak.
Meer een onzekere, wat heel begrijpelijk is.

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 22:29

Klinkt niet raar hoor. Mijn paard heeft er ook nog moeite mee en ben er druk mee bezig. Als ik hem naar beneden vraag en hij zakt uit zichzelf iets meer door, maar gaat er ook bij schudden enzo, dan moedig ik hem juist aan. Dat hij hopelijk zich er in ontspannen gaat voelen.