Ik heb een paardje van 5 jaar, hij is al goed ingereden maar van de techniek snapt hij nog niet zo veel.
Zo gooit hij ook meteen zijn hoofd omhoog als ik van stap naar draf en van draf naar gallop ga en andersom.
Ik weet dat het voor een paard makkelijker is om zijn hoofd omhoog te doen als je een overgang rijd maar het is natuurlijk niet helemaal de bedoeling.
Ik probeer hem met mijn zit te corrigeren en met wat druk op de teugels, aan blijven drijven en als hij omhoog gaat in dezelfde gang blijven.
Gister wou ik van de draf in de stap en als ik maar een neiging gaf om hem te laten stappen dan gooide hij meteen zijn hoofd omhoog.
Ik heb hem toen een tik met de zweep gegeven maar daar heb ik alweer ontzettend veel spijt van en het werkte alleen maar averechts.
Als hij van draf naar stap zijn hoofd omhoog wou gooien draafde ik door en dan blijven proberen om hem nagevelijk van de draf naar de stap te krijgen, maar als ik dat voor elkaar wou krijgen zou ik waasrschijnlijk nu nog aan het draven zijn.....
Ik stopte met rijden dus met een beetje vervelend gevoel.
Ik weet ook niet of mijn paardje dit nooit heeft geleerd of dat hij me gewoon uitprobeert (ik heb hem net) als hij het gewoon niet snapt dan mag ik hem natuurlijk absoluut niet straffen.
Maar ik vraag hem toch duidelijk met mijn zit, benen en handen of hij met zijn hoofdje naar beneden wilt blijven.
Wat vinden jullie?
Hebben jullie tips voor me?

en dan tijdens de overgang actief houden, zodat ie niet als een blok in bijv de stap valt! succes!