Clinic Laurens van Lieren op Hippiade 2005

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Liza_vL

Clinic Laurens van Lieren op Hippiade 2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 22:08

Laurens van Lieren gaf een clinic dus mooi ff wat foto's van gemaakt. Wel jammer dat we heb niet helemaal hebben kunnen zien. De inhoud van de clinic vond ik niet zo heel boeiend maar het bleef schittered of naar te kijken, geweldig al die wissels!

1. Met zijn nieuwe Crack.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3. Vreemd gezicht.
Afbeelding

4. Maar dan het echte werk he Daar ging haar vriendje..
Afbeelding

5. Met zijn mooie merrie!
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11. ..En de cap!
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding

16.
Afbeelding

17.
Afbeelding

18.
Afbeelding

19.
Afbeelding

20.
Afbeelding

21.
Afbeelding

22.
Afbeelding

23.
Afbeelding

24.
Afbeelding

25.
Afbeelding

26.
Afbeelding

27.
Afbeelding

28.
Afbeelding

29.
Afbeelding

30.
Afbeelding

31.
Afbeelding

32.
Afbeelding

33.
Afbeelding

Sorry voor de hoeveelheid

missnynke

Re: Clinic Laurens van Lieren op Hippiade 2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 22:11

ik heb hem op het nk zien rijden en toen was ik onder de indruk, maar dit vidn ik er niet vriendelijk en ontspannen uitzien, ik vind het absoluut geen mooi gezicht dat het paard achter de loodlijn loopt....

meisje333

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 22:12

Leuke foto's maar nou vraag ik me af waarom hij halverwege opeens een cap op heeft

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 22:13

Hele mooie foto's! Vind het een hele mooie merrie, las in een ander topic dat het een hele lastige was. Maar vind het niet echt een fijn gezicht met die stang zo. Maargoed, ik doe het hem niet na

prom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 22:14

GAVE FOTO'S =helemaal fan van hem *maar nog meer fan van patrick vd schans de springer haha

lllaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 22:17

dat ponytje!! geweldig!
dat rijden.. tja.. ik vind het er niet echt ontspannen uit zien, soms wordt dat paard gewoon met zn neus op zn borst getrokken..
maar ach, hij zal wel weten wat 'ie doet ofzo?
het zijn iig mooie foto's!!

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 22:21

Hmmm.. hij bevalt me dit keer beter naast het paard dan erop.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 22:23

meisje333 schreef:
Leuke foto's maar nou vraag ik me af waarom hij halverwege opeens een cap op heeft

Ik denk dat dat verplicht is weet ik wel zeker dat die het gewoon vergeten is.

tevens ik weet dat dit paardje niet makkelijk is. die stang zeg ik niks over.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 22:23

Pfoe ik vind dit echt geen fijn beeld geven. Het lijkt wel of hij gewoon aan de mond hangt. Jammer jammer..
Vind de foto's naast het paard ook beter..

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 22:26

mooie foto's en een mooie merrie.
Jammer van dat geruk en gepluk.
Je ziet dat ze nog lang niet klaar is. Haar hoofd houd ze dan hog dan laag (hij dwingt haar ook op sommige punten het hoofd rond te houden)en verder zie ik dat kontje op sommige foto's meer de lucht ingaan dan zakken.
Foto 21 vind ik echt een nare foto.

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 22:27

Ja hij was hem vergeten en toen kwam iemand aanlopen

Merrie is inderdaad niet makkelijk zei hij, ze wilde de hele tijd onder hem vandaan lopen zeg maar, het initiatief over nemen.

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 22:29

BailyKarlos schreef:
Je ziet dat ze nog lang niet klaar is. Haar hoofd houd ze dan hog dan laag (hij dwingt haar ook op sommige punten het hoofd rond te houden)en verder zie ik dat kontje op sommige foto's meer de lucht ingaan dan zakken.

En dat te bedenken dat dit paard al Z2 is he. Ik vind ook dat het beeld op de foto's onvriendelijke is dan in het echt. Hij is haar nu zo'n beetje aan het corrigeren vooral, ze is nog niet klaar voor het echte werk nee. Maar de potentie is er zeker!

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 22:30

trouwens aan het orenspel van het paard zie je het al.
Dat is geen concentratie maar frustratie!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 22:31

laten we nou niet weer verzanden in een oeverloze discussie over het dan niet LDR of rollkur rijden door Laurens, Anky en bijvoorbeeld Edward.
Laurens heeft een hele moeilijke merrie onder zijn kont. Regelmatig doet zij alles wat zij niet mag. Op deze manier heeft hij meer controle en kan hij haar gewoon rustig en beheerst loswerken en laten wennen aan evenementen.
Volgende week gaan we weer naar Laurens toe voor een les en ik neem graag aan wat hij zegt!

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 22:32

Ik heb deze clinic ook gezien. Laurens had halverwege in een keer een cap op, omdat hij commentaar kreeg van mensen langs de kant en de 'omroepster' van het Z2 (je bent op een ponyconcours, dan moet je wel het goede voorbeeld geven).
Die zwarte merrie was goed heet, en echt geen makkelijke om te rijden.
Toen hij de bak binnen kwam stappen (stappen was het niet te noemen; dribbelen was het meer) was ze net een bommetje. Toen hij haar op een vriendelijk manier rond zette in haar hals, begon ze langzaam aan te ontspannen.
Hij heeft toen nog een paar oefeningen laten zien, onder andere de galopswissels. Na elke wissel kwam het paard hoger en hoger in, en werd die rug steeds strakker. Dan zette Laurens haar weer diep en rond en begon hij weer van voor af aan.
Op de foto's lijkt het af en toe wat onvriendelijk, maar dit was het echt niet! Door haar op sommige momenten wat dieper en ronder te zetten zorgde hij ervoor dat de merrie oplette en zich uiteindelijk weer ontspande. Ook bleef hij continu tegen dat paard praten en belonen en ontspande hij ook zijn handen op de momenten als dat paard zich ook goed ontspande.
Dat paard is echt één brok dynamiet in de bak met een publiek en een hele boel toeters en bellen erbij! Daarom was dit denk ik een hele goede oefening voor de merrie. (heeft hij slim bekeken )

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 22:34

liza van loon schreef:
BailyKarlos schreef:

En dat te bedenken dat dit paard al Z2 is he. Ik vind ook dat het beeld op de foto's onvriendelijke is dan in het echt. Hij is haar nu zo'n beetje aan het corrigeren vooral, ze is nog niet klaar voor het echte werk nee. Maar de potentie is er zeker!

Dat de potentie er is geloof ik zeker en dat ze de makkelijkste niet is ook.
Maar toch, als je zo kundig bent kan het toch ook ietsje pietsje vriendelijker denk ik dan bij mezelf.
Als ik hem was zou ik iets meer nadenken over het gevoel van het paard en als ik zo zou vasthouden dat ze daar niet lichter en fijner van word.

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 22:35

adnil35 schreef:
Ik heb deze clinic ook gezien. Laurens had halverwege in een keer een cap op, omdat hij commentaar kreeg van mensen langs de kant en de 'omroepster' van het Z2 (je bent op een ponyconcours, dan moet je wel het goede voorbeeld geven).
Toen hij de bak binnen kwam stappen (stappen was het niet te noemen; dribbelen was het meer) was ze net een bommetje. Toen hij haar op een vriendelijk manier rond zette in haar hals, begon ze langzaam aan te ontspannen.
Hij heeft toen nog een paar oefeningen laten zien, onder andere de galopswissels. Na elke wissel kwam het paard hoger en hoger in, en werd die rug steeds strakker. Dan zette Laurens haar weer diep en rond en begon hij weer van voor af aan.
Op de foto's lijkt het af en toe wat onvriendelijk, maar dit was het echt niet! Door haar op sommige momenten wat dieper en ronder te zetten zorgde hij ervoor dat de merrie oplette en zich uiteindelijk weer ontspande. Ook bleef hij continu tegen dat paard praten en belonen en ontspande hij ook zijn handen op de momenten als dat paard zich ook goed ontspande.
Dat paard is echt één brok dynamiet in de bak met een publiek en een hele boel toeters en bellen erbij! Daarom was dit denk ik een hele goede oefening voor de merrie. (heeft hij slim bekeken )

Jep klopt wat je zegt, de foto's geven een onvriendelijk blik, maar hij corrigeerde haar alleen maar als het nodig was. Ze was echt een hete tante!

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 22:35

benangelique schreef:
laten we nou niet weer verzanden in een oeverloze discussie over het dan niet LDR of rollkur rijden door Laurens, Anky en bijvoorbeeld Edward.
Laurens heeft een hele moeilijke merrie onder zijn kont. Regelmatig doet zij alles wat zij niet mag. Op deze manier heeft hij meer controle en kan hij haar gewoon rustig en beheerst loswerken en laten wennen aan evenementen.
Volgende week gaan we weer naar Laurens toe voor een les en ik neem graag aan wat hij zegt!

helemaal mee eens.
Dat gezeur altijd over dat het zielig is etc.

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 22:36

ik ben het wel een beetje met adnil eens, kijk eens op foto 6 daar hangen de teugels helemaal los, op de andere foto's niet oke, maar goed

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 22:36

BailyKarlos schreef:
Dat de potentie er is geloof ik zeker en dat ze de makkelijkste niet is ook.
Maar toch, als je zo kundig bent kan het toch ook ietsje pietsje vriendelijker denk ik dan bij mezelf.
Als ik hem was zou ik iets meer nadenken over het gevoel van het paard en als ik zo zou vasthouden dat ze daar niet lichter en fijner van word.

Zie bovenstaande verhaal van adnil35..

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 22:37

Ik zeg ook niet dat het zielig is. Vind het alleen geen fijn beeld geven. Maargoed het zijn foto's dus daaraan kan je ook niet alles zien, had ergens anders al gelezen dat het een hete merrie was.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 22:38

wow wat kan die zitten zeg! zijn handjes zijn af en toe wat minder lief, maar ja, paard zal het wel nodig hebben. hij kent het paard het beste en weet hoe hij er mee om moet (en kan) gaan.
alle bokkers die het beter denken te weten: ga er zelf dan eens op zitten

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 22:38

adnil35 schreef:

_/-o_

Laurens is juist een zeer vriendelijke ruiter. Beloning staat zeer hoog in het vaandel bij hem. Ook ik moet Noob wel eens anders beetpakken dat ik graag zou doen, maar als dat voorkomt dat hij ontploft op wedstrijd of iets dergelijks, dan moet dat maar.

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 22:40

LiSSy schreef:
wow wat kan die zitten zeg! zijn handjes zijn af en toe wat minder lief, maar ja, paard zal het wel nodig hebben. hij kent het paard het beste en weet hoe hij er mee om moet (en kan) gaan.
alle bokkers die het beter denken te weten: ga er zelf dan eens op zitten

Ik zou dit paard best willen hebben hoor

craz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 22:41

Ik vind het er echt niet aangenaam uitzien. Als ik die fotos zie dan heb ik iets van 'moet dat nu echt'. Als dat dan een topruiter is sorry maar om dat paard zo te rijden, ik vind niet dat dat paard dit verdient. Het paard zit bijna op alle fotos meer op de voorhand >;)
Ik dacht dat het nog altijd de bedoeling was om je paard van achter naar voor te rijden en niet van voor naar achter

Ik ga hier wel wsl commentaar op krijgen van hij weet wel wat hij doet, maar dan zou ik in godsnaam nu toch eindelijk is willen weten wat het nut is van een paard met zoveel spanning met haar kin op haar borst te rijden?
En aub geen antwoord van 'het is een moeilijk paard' want een moeilijk paard met constante spanning rijden zal alleen maar moeilijker worden.