Ik rijd m'n tinker onder het zadel altijd met een dubbel gebroken bit. Op een volte of in de hoeken neemt zij totaal geen stelling aan. Ze kijkt dan juist erg naar buiten.
Ik men ook met haar en voor de wagen (met haar liverpoolstang) neemt ze wel goede stelling aan.
Ook heb ik een keer met haar onder het zadel met een hackmore (onder goede begeleiding) gereden. Met de hackmore nam ze ook goede stelling aan.
Zou het zo kunnen zijn dat zowel bij de liverpool als bij de hackmore voor mijn paard de hulpen duidelijker overkomen ?
Ik heb namelijk wel eens gehoord dat je ze dan meer "helpt" om de goede richting op te kijken doordat ze meer de goede kant op "geholpen / geduwd" worden.(sorry ik weet even geen andere omschrijving te geven)
Ik wil vandaag of morgen gaan proberen hoe ze reageert op de liverpool onder het zadel. Zelf heb ik dan het (grote) vermoeden dat ze dan wel de juiste stelling aanneemt. Maar ik wil absoluut niet altijd met een liverpool blijven rijden. Heeft iemand hier nog een andere optie voor ?
Ik heb haar al eens voor dit probleem helemaal na laten kijken door een manueel therapeut (ong. 2 maanden geleden) , maar hij kon helemaal niets vinden. Dus het is geen lichaamlijk probleem.
Ik heb zelfs al zo geprobeerd te sturen zoals ik het bij het mennen doe. Dus binnenteugel inkorten en buitenteugel laten vieren. Ook dit heeft met haar gewone bit totaal geen nut.

Wie weet hoe dit kan en heeft misschien een oplossing of tips hier voor ?
Ik heb regelmatig les van een vaste instructrice , maar ook met haar hulp krijgen we het niet voor elkaar om met een normaal bit m'n paardje een goede stelling aan te laten nemen.