drijven met zit bij aandraven

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CarinaR

drijven met zit bij aandraven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 10:17

gister was ik een vriendin van me aan t les geven!
we waren bezig met overgangen maken!
Ze ging aandraven en ging toen met haar zit het paard aansporen tot de draf, dus: met haar heupen.bekken schoof ze van voor naar achter in het zadel, niet stuiterend, ze bleef wel zitten op t zadel
Ik schrok een beetje van deze actie, ik had zoiets nog nooit gezien. (het zag er zo rommelig uit)
Dus liet ik haar weer stappen en vroeg wat ze deed!
Moet ze schijnbaar zo aandraven van de vorige eigenaar (die heeft samen met dit paard Z2dressuur gereden)
Nu mijn vraag, is dit normaal bij de Z2?
Ik vind t er niet echt netjes uit zien. het paard kan prima met beenhulp aandraven (wat er gelijk ook een stuk netter uit ziet)

Ellebel

Re: drijven met zit bij aandraven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 10:49

Je kunt prima op een zithulp aandraven, maar dat betekent niet dat je van voor naar achter in je zadel schuift. Als je een paard hebt dat weet wat je bedoelt kun je je bekken wat kantelen en op die manier een zithulp geven (pff ik weet niet goed hoe ik het uit moet leggen, zit hier nu op mijn bureaustoel een zithulp te geven en te bedenken wat ik nu eigenlijk aan het doen ben ) Je zitbeenknobbels blijven wel steeds het punt waar je op zit, het is dus niet zo dat je ahw heen en weer wiebelt.

Ik heb wel les gehad van iemand die bijna alles op de zithulpen deed, en het kan er heel netjes uit zien, maar het paard moet het kennen en je moet niet als een dolle heen en weer gaan schuiven.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 13:41

denk dat zij het niet goed begrepen heeft. Zithulpen moet je niet kunnen zien. (bijna niet)

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 13:55

Ja ik denk ook niet dat ze het goed heeft begrepen het is in iedergeval niet de bedoeling dat je heen en weer gaat schuiven en dat dat voor een ander ook nog duidelijk te zien is.Het is eigenlijk een kwestie van je buik even naar voren brengen en weg draaft je paard.

unknown

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 14:10

Ellebel schreef:
Je kunt prima op een zithulp aandraven, maar dat betekent niet dat je van voor naar achter in je zadel schuift. Als je een paard hebt dat weet wat je bedoelt kun je je bekken wat kantelen en op die manier een zithulp geven (pff ik weet niet goed hoe ik het uit moet leggen, zit hier nu op mijn bureaustoel een zithulp te geven en te bedenken wat ik nu eigenlijk aan het doen ben ) Je zitbeenknobbels blijven wel steeds het punt waar je op zit, het is dus niet zo dat je ahw heen en weer wiebelt.

Ik heb wel les gehad van iemand die bijna alles op de zithulpen deed, en het kan er heel netjes uit zien, maar het paard moet het kennen en je moet niet als een dolle heen en weer gaan schuiven.

ik ga helemaal met je mee. een paard dat goed aan de hulpen is (wat je wel verwacht bij een Z2paard...) begrijpt bij een lichte kanteling dat het voorwaarts moet.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 16:50

dat vind ik dus ook, maar dit zag er zo niet netjes uit!!!
ik rijd t paard zelf ook, geloof mij, een fijn paard is het niet, wat een zuurtje zeg! niet bepaals huis tuin keuken paard
Maar goed bedankt, ik dacht al dat ik beetje achterlijk was geworden