lastig aandrijven

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

meikemarieke

lastig aandrijven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 14:27

Ik heb een probleempje met aandrijven. Ik kom niet met mn voeten onder mijn pony uit, maar omdat ze best stevig is gebouwd, is het lastig om haar aan te drijven. Ik heb echt het gevoel dat ik met mn benen rondom haar buik moet (snap je wat ik bedoel?) Hebben jullie tips?

Sophie2

Re: lastig aandrijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 14:46

Ik snap je wel. Ik denk niet dat er echt dingen zijn die je zullen helpen met aandrijven. (zodat het beter lukt) Misschien spoortjes.. Als ze toch niet reageertje op het been. Want ookal kom je niet met je benen onder je pony uit, een paard voelt het drijven wel. En zou toch moeten reageren. Je kan ook een schopje met je been geven. Reageert ze niet geef um dan een tik(je) Zo weet hij dat als hij reageert op jou been, dat hij ook geen tik(je) krijgt

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 17:01

Het probleem is niet zozeer dat ze niet reageert op mn been, ik rij trouwens wel met spoortjes, maar het probleem is dat ik mn been zo raar moet leggen (in een soort O-vorm zeg maar)

stefanietjuh

Woonplaats: Of bij Johnny Depp en anders gewoon in Zevenbergen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 17:29

jij wil meer met je hakken aansporen of niet? Als je gewoon met je kuiten aandrijft hoef je je benen niet in de o-vorm te leggen. Dus je benen gewoon recht naar beneden en als je aan wilt drijven alleen even je kuiten aanspannen en drijven. Als een paard een vlieg kan voelen, kan hij ook je kuiten voelen. Probeer het maar is.
Succes.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 15:04

Nee ik wil wel aandrijven met mijn kuiten.
Maar als ik mijn benen recht naar beneden hou, dan raak ik mn paard niet, ook niet als ik mn kuit aanspan.
ik heb toch het idee dat ik mijn onderbenen meer naar elkaar moet brengen, en dan is het heel lastig om je hakken laag te houden en je tenen naar binnen. Ik rij dan ook met ontzettende kapstokjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 15:13

is het normaal dat je paard zo rond is ?
misschien heeft het met je eigen lengte te maken ?
Vaak met westernzadel gaat het makkelijker,
misschien moet je dat eens proberen,
door zown zadel van iemand te lenen?

ramnoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 16:43

Probeer eens om je beugels iets langer te hangen, dat wil ook nog wel eens lukken.

Anders kun je nog proberen om wanneer je je kuiten aanspant gelijk een tikje met een zweepje te eeven. Op een gegeven moment gaat je paard voelen wanneer jij je kuiten aanspant.

Rijd je trouwens op een dressuuzadel of een veelzijdigheidszadel?

Bij een veelzijdigheidszadel zijn de zweetbladen korter en heb je meer contact met de buik van je paard.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-05 07:11

Ik rij met een veelzijdigheidszadel.
Een westernzadel is geen optie, ik ken niemand met zo'n zadel en daar kan ik ook geen dressuurwedstrijden mee rijden.
Dat met dat tikje van de zweep ga ik zeker uitproberen! bedankt voor de tip!