buitenrijden..............help!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

chant_xx

buitenrijden..............help!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 17:44

help ik ben een keer van santos afgevallen met buiten rijden
hij bokte heel erg 6a7 bokken agter elkaar maar hij doet het heel gemeen hij rolt het af maar elke keer als ik buitenrij dan heb ik vreselijke angst mar ik kan het santos niet aan doen om niet meer buiten te rijden ik doe het wel bijna iedere dag dan denk ik elke keer niet aan denken op een gegeven moment durfte ik weer overal te galopperen en dan doet hij het weer dus nu zit ik weer in het zelfde probleem nu durf ik alleen op de kleine stukjes te galloperen
maar de verzorgter heeft nu ook hetzelfde probleem die rijd ook niet meer buiten! alle tippen zijn welkom!!!!!!

Qimm

Re: buitenrijden..............help!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 17:46

Als het niet verantwoord is niet doen! Je bent niet alleen op de weg er kunnen echt vreselijke ongelukken gebeuren!

Destiny22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 18:38

ik zou eerst elke keer lekker gaan stappen en beetje rustig draven om weer het vertrouwen te krijgen en dan pas weer gaan galopperen

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 18:44

Ja, eerst stukken gaan stappen en draven tot ie ontspannen is de galop komt later wel...

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 18:52

heb je geen vriend/in in de buurt met paarden? mischien kan hij/ zij eens mee, en als dat goed verloopt kan je alleen gaan, maar voorlopig kan je best met zijn twee zijn als je buiten rijd, je weet maar nooit, voor je het weet, jij de grond op met iets ernstig en je paard 'verdwenen" .

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 18:57

eerst alleen stappen en draven en later een vriendin mee laten fietsen en op een veldje aan de longe laten pakken en daar galopperen aan de longe? is dat een idee?

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 19:07

Ik zou idd eerst is een paar buitenrit maken met alleen maar stap. Dan ga je het draven wat op bouwen, wat kleine stukjes draven steeds. En pas als hij normaal kan draven, dan kan je pas kleine stukjes gaan galoperen.
En idd kijken of je ook is een paar keer met iemand mee kan rijden, dan zijn ze vaak toch stukken makkelijker.

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 21:22

Eerst longeren en aanvoelen wat zijn bui is die dag, als je het niet vertrouwd zou ik nooit buiten gaan rijden.

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 22:38

ernaast lopen, en als er iemand bij is, (wat wel verstandig is bij dit paard lijkt mij), er op gaan (alleen als hij braaf is) en een halstertouwtje aan zijn bit doen zodat je zelf rijdt, maar degene die ernaast loopt, makkelijk kan ingrijpen zodra er iets gebeurd

chant_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 22:51

jah ik ga het allemaal uitproberen kijken hoe santos er op reageerd
santos is id de bak een grote sgat hij is wel verkeers mak alleen hij heeft soms zijn buien als hij wil dat je er af gat dan op een een of andere manier krij hij je er ook af bij zijn voroge eigenaar gooide hij er bijna iedereen er af die er op gaat maar dat was om dat hij daar het niet naar zijn zin had
santos heeft gewoon is hij een maand lief geweest dan gaat het weer beginne hij was onwijs braaf en nu heeft hij weer zijn buien hij is zo verpestop maneges en andere eigenaar behalva waar hij is op gegroeid!

ramnoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 16:51

Ik ga mee met lins_vetra.

Hebben hetzelfde probleem idd oo zo opgelost.

Heb geduld en het gaat nu super.

Succes.