vooruit springen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sammiesam

vooruit springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 17:24

heey

mijn paard spring heel erg voor mij uit.
al 2 tot 3 meter voor een hindernis doet hij al heel erg zijn hals naar voren en doet net of hij al gaat springen, waardoor wij dus allebei te vroeg springen en ook niet goed uit komen. ik heb al geprobeerd om hem in te houden maar dat maakt hem dus niks uit.
wie kan mij helpen.
groetjes.

Qimm

Re: vooruit springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 17:25

In uitjes springen, balkje voor de hindernis, dat móet hij er wel dichter onder komen.

sammiesam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 18:57

en in een parcour dan?? maar als we in uitjes springen doet hij het nog

sammiesam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 19:29

verder niemand meer tips

sharonaollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 20:02

Paar volte´s rijden en dan eroverheen.Wel als zijn aandacht bij jou is.. En verder wat Qimm zegt.
En jij zeg in een pacour dan.. als het goed is ga je geen pacour rijden als je hem niet onder controle kan houden:zo wel dan gaan er ongeluke gebeuren.
Zorg eerst dat je je paard onder contole kan houden en de juiste tempo.Dan kan je aan een pacourtje gaan denken.

sharonaollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 20:03

sammiesam schreef:
en in een parcour dan?? maar als we in uitjes springen doet hij het nog

Dat kan niet of je heb de in-uitjes niet op de goeie afstanden staan of hij doet voor de in-uitjes..

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 20:07

Uhm, heel veel balkjes lopen. Recht erop aan rijden in een voorwaarts drafje. Dan vlak voor de eerste balk het tempo inhouden, zorg dat hij in een regelmatig rustiger tempo over de balkjes draaft. Als je het tempo inhoud boven de balkjes moet hij zijn benen hoger optillen. Waarschijnlijk lukt dit niet in een keer (bij mij ook niet) maar hou het vol. Beloon hem als hij het ook maar een beetje goed doet. Rij daarna wat overgangen en figuren voordat je opniew aanrijd. Vertraag het tempo weer vlak voor de balkjes. Ga hier mee door tot het goed gaat. Heel veel tempowisselingen rijden. Van langzamer naar sneller en andersom. Hij moet leren naar jou te luisteren en dus niet te vroeg te springen. Hij denkt dat als hij niet vroeg genoeg springt niet uitkomt bij de sprong. Jij moet hem laten zien dat als jij hem leidt dat hij het wel degelijk red. Gewoon heel consequent zijn. Doet hij het goed, beloon hem. Doe hij het niet goed, gewoon ff wat anders doen en daarna weer proberen. En uiteindelijk met lage sprongetjes gaan werken en dan steeds hoger tot de hoogte die jij springt.

Ik had bijna hetzelfde probleem met mijn wedstrijdpony. Zij wil altijd te hard over de sprong heen en sprong ook regelmatig te vroeg. En lag ik er dus bijna af... Maar in de les heb ik gewoon veel tempowisselingen gereden en dat met die balkjes...en uiteindelijk sprong ze wanneer ik het wilde en in welk tempo ik het wilde. Succes!

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 20:14

Mijn vorige paard deed dat ook en ook op in uitjes!
Maar wel alleen op de lagere hindernissen, we zetten de in uitjes dan gewoon ook wat hoger, op 1m ong. (ik dacht altijd dat dat niet kon, maar ging prima)
Dat was wel echt een springpaard en ik had dan les van Alice Naber, maar miss kan je proberen om ze iig iets hoger te zetten.. Alice zei dan altijd; is toch mooi als ze hoog goed springt?
Ook een stijlsprong met een balk ervoor op 2.20m en dan hoger zetten, maar wel in draf inrijden en let op dat hij de laatste pas blijft draven! Dan moet hij onder de sprong komen en gaan opspringen.

sammiesam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 18:28

bedankt voor jullie tips ga er zeker wat mee doen.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 19:07

Ga eerst eens oefenen op het tellen van de galopsprongen.Een goede oefening wat je kan helpen is om een balk op de binnen hoefslag te leggen en dan 19 meter verder nog een balk neer leggen en dan als je aan de galop toe bent rijd je er met je paard overheen en tel je hoeveel passen er tussen de balken zitten{ je begint pas te tellen als je over de balk heen bent}en als dit goed gaat kun je eens kijken of je er een pas minder of een pas meer tussen kunt krijgen.Als je goed kunt tellen weet je precies wanneer je paard gaat springen{bij welke galopsprong dus} en dan ga je pas naar voren toe en tot die tijd blijf je zitten in het zadel.Als je goed over de hindernis springt kun je een dubbelsprong proberen met 3 galop passen ertussen en heel goed op je eigen houding letten dus tussen de twee sprongen weer gaan zitten op je kont.