liesje1986 schreef:Eerst uitsluiten dat ze geen pijn heeft en dat het zadel goed ligt. Verder zou ik zeggen, als ze tactmatig fout gaat lopen, rijdt haar gewoon lekker voorwaarts en misschien niet te kleine voltes maken. Ga veel schakelen en probeer die achterhand goed te activeren.
Dus probeer je paard recht te richten en probeer dmv schakelen die achterhand er beter bij te krijgen. Aan de voorkant houd je een vriendelijk contact en je moet niet te snel meegeven. Rijd haar eerst eens lekker van achter naar voor en vang haar een beetje op.
Gedurende de training zul je merken dat ze wel achter je hand aangaat. zolang ze omhoog blijft komen, geef je haar die vrijheid niet.
Hoe meer ik voorwaards ga hoe groffer de tactfouten.
Moet ik haar dan daar gewoon doorheen rijden?
Rug kan inderdaad een factor hier in spelen.
Zadel ligt goed. (ze heeft een moelijke rug dus ik heb er heeeel wat moeten passen)
Ik ga binnenkort dus naar de osteopaat voor haar rug.
Het is allemaal begonnen met toen ik haar kreeg.
Ze had hele slechte voeten , moest toen op ijzers (had echt zere voetjes)
En is daardoor anders gaan lopen en nou gokken we dat daardoor haar rug is vast gaan zitten.
Ik heb haar rug van de winter op een gegeven moment los gekregen
Ze stond toen op stage plek en ben ik met een goede instructise elke dag bezig geweest met haar.
Alles onder begleiding van haar.
Het was aan het einde niet helemaal perfect maar de groffe tactfouten waren weg.
Toen was ze een poosje verkouden toen was ik ziek dus heeft ze stil gestaan.
Toen ik er weer op kroop was het weer erger.
En ik dnek dat ik het alleen niet los krijg.
Ik denk dat ik gewoon wat hulp nodig heb.
Mijn vader is het nu eindelijk ook weer gaan inzien. (na elke x het zelfde commentaar op de coupon: paard wil niet genoeg hand volgen, paard lijkt gespannen in de rug)
Nu wil hij wel weer mee naar les.
Ik denk dat papa wel dacht dat ik geen les nodig had omdat alles voor hem wel lekker lijkt te gaan.
Maar ik zal proberen nog meer van achter naar voren te rijden.
En meer voorwaards.
(ik zal er ook goed opletten dat ze haar pas wel kan afmaken)
Bedankt voor het advies.
Neem het heel serieus.