Dressuurtraining met Romy

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

M3isSi3j

Dressuurtraining met Romy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-05 18:29

Sinds kort heb ik eindelijk de training met Ro weer op kunnen pakken na 2 jaar. De rede van deze lange rust periode was oa de dracht en een griffelbeen breuk met veel complicaties.

Sinds ruim een maand ben ik intensiever aan het opbouwen. We hebben oa de dressuur weer opgepakt. Ik loop nog tegen veel dingen aan zoals moeilijke aanleuning, kraacht te kort vannuit de achterhand en soms problemen bij de balans.

Op deze foto's zie ik dat mijn houding langer weg nog niet optimaal is.
(ik heb ook sinds enkele dagen mijn beugels van mijn zadel af gehaald om me zit en balans te verbeteren. Echter voor de fotos zijn ze er weer opgegaan.)

Enjoy

Instappen:

Afbeelding

Indraven:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Stukje verruimen:

Afbeelding

Galopje, hier zie je goed dat ze kracht te kort heeft..

Afbeelding

Weer een stukje verruimen:

Afbeelding

Afbeelding

Close up, hier en daar mis je een stukje

Afbeelding

Stukje uitdraven: ook hier zie je dat ze terug op der voorhand valt.. Word aangewerkt

Afbeelding

Ok, brand maar los met al het commetaar.. Kan wel wat hebben!
Laatst bijgewerkt door M3isSi3j op 03-09-05 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

annet155

Re: Dressuurtraining met Romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 18:43

ik vind het er eigenlijk heel erg netjes uitzien! jij zit ook mooi hoor! alleen je handen dichter bij elkaar soms en je pianohandjes he haha maar ja dat heb ik zelf ook

En wat een mooie straak hengstenvlecht zeg! ik kan het niet

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 18:46

Komt wel goed met jullie! Je geeft zelf al aan dat er nog wel wat aan moet gebeuren; als je daar aan werkt komt het wel goed! Ziet er nu al best netjes uit hoor (na omstandigheden) Netjes!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 18:52

Als je nagaat dat je er twee jaar niets mee hebt kunnen doen vind ik het er heel netjes uit zien hoor.
Staat ook heel sjiek dat witte, vooral bij een Fries.

Dingetjes geef je zelf al aan *zoals verwacht * en je houding is zo gek nog niet hoor, ik blijf naar voren vallen dus kan nog ene voorbeeld aan jou nemen.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 19:00

Ziet er goed en lekker uit Manon! Neusje net eruit, houding verder goed... Prima
Probeer wel netjes rechtop te blijven zitten.

Waar is dit trouwens? Kom me zo bekent voor!

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-05 19:16

Sjonniej schreef:
Ziet er goed en lekker uit Manon! Neusje net eruit, houding verder goed... Prima
Probeer wel netjes rechtop te blijven zitten.

Waar is dit trouwens? Kom me zo bekent voor!

Thnx

dit is op de Arckelhoeve in poeldijk...

http://www.arckelhoeve.nl

Esther_Ziezo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 19:34

Wat een mooie fries
Het rijden ziet er goed uit..
Heb geen comentaar

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 20:01

Ro is echt een mooie fries, ook helemaal op chique zo met het witte setje en die gevlochten manen .
Het geheel ziet er netjes uit, komt vast allemaal helemaal goed als je dalijk al wat langer in de training zit!
Ik vind het echt knap dat je zolang het geduld op hebt kunnen brengen om voor haar te zorgen met alle pech van de laatste jaren: klasse!

Hoop dat ze zo door blijft gaan, en dan krijgen we binnenkort misschien wedstrijdfoto's?
Ik wens jullie alle succes en plezier!

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 20:38

Leuke fries
ziet er netjes uit

Elsemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 20:42

Ziet er erg mooi uit
Alleen hang je hier en daar een beetje, maar ik denk meer dat het moment opnames zijn. Erg mooie houding verder

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 21:34

Heey!! Jou ken ik! Leuk om je een keer zien te rijden! Ik vind het een stoere fries hele mooie vlecht!!!

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 00:21

Naomi21 schreef:
Ro is echt een mooie fries, ook helemaal op chique zo met het witte setje en die gevlochten manen .
Het geheel ziet er netjes uit, komt vast allemaal helemaal goed als je dalijk al wat langer in de training zit!
Ik vind het echt knap dat je zolang het geduld op hebt kunnen brengen om voor haar te zorgen met alle pech van de laatste jaren: klasse!

Hoop dat ze zo door blijft gaan, en dan krijgen we binnenkort misschien wedstrijdfoto's?
Ik wens jullie alle succes en plezier!

thnx u, thnx u

Dat geduld onbrak af en toe wel hoor.. heb ech twel eens gedacht: weet je wat.. ik ga gewoon beginnen, kan der beter in een jaar naar de klote rijden dat ik nog heb kunnen rijden dan dat ik over een jaar te horen krijg dat ze voor goed naar de klote is en niet meer gereden heb. Gelukkig heb ik het nooit gedaan

Ik heb volgende week een onderlinge wedstrijd. Als ik niet moet werken, en ik een slachtoffer weet te vinden komen er misschen wel wedstrijdfototjes idd Officiele wedstrijden wil ik nog ff mee wachten.. misschien volgend jaar vanaf januari ofzow. Dan is ze weer in vorm, hoop ik! hahaha

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 09:49

Wat een mooie fries!
Ik vind die echt mooi, vooral met dat wit!!

kimftNinja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 11:37

heej manon! ziet der heel goed uit:) ik kom gauw weer een keertje kijken bij jouw en ro!
Nu hopen dat je voorlopig is een poosje door kan rijden! suc6 verder! ik spreek je weer!

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 12:01

Eeejz Kim!! Leuk als je ff langskomt! We moeten nog steeds een keertje samen gaan rijden he!

Ik hoop idd dat k nu ook eens Ro kan gaan uitbrengen want tot nu toe schoot het natuurlijk niet op. We hebben van een hengstenhouder een super aanbod gehad: hij wilt een hengstveulen van Ro (het is een mooie merrie uit een byzonder schaarse bloedlijn) en wilt alles betalen (dekking, DA, opfok) en dan is he tveulen voor de helft van hem, de helft van ons. We zijn bezig met kijken voor embryotransplantatie omdat k wel een veulentje wil van Ro maar wil niet dat ze drachtig word! hahahaha

Ik hou je op de hoogte

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 13:03

mooi paardje hoor!!
Ziet er goed uit!

Aciree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 14:24

Je zit is zo beroerd nog niet hoor, misschien proberen je schouders wat te ontspannen, waarschijnlijk ga je dan ook wat rechter zitten.
Maar gezien je pas net weer bezig bent, mijn complimenten, ziet er heel netjes uit!

lllaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 14:38

mooi paardje zeg!
ziet er al netjes uit..!!
probeer alleen niet naar achter te gaan leunen!

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 16:44

He leuk om je nu een keer te zien ik lees altijd met veel plezier jouw antwoorden en pik daar zo nu en dan handige tips uit.Ik vind het er lekker ontspannen uit zien.

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 17:10

Leuk om te lezen Monsera! Thnx

kimftNinja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 17:59

ja ik kan me voorstellen dat het je nu door wil rijden en niet dat ze weer drachtig wordt...ook al is ze een hele goede moeder:P
maar we gaan zeker nog een keertje rijden in de Uithof! maar wanneer heb je onderlinge wedstrijd?

XxXLienkeXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 19:34

hey zus...

Ro ziet er toppie uit!!

We maken over een paar weken weer fotos kunnen we het verschil zien. En ja je houding weet je maar je bent hard bezig en je hebt les dus komt allemaal goed!

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 23:37

zussiej!!

Thnxxiej, je weet dat ik keihard mn best doe om er het beste van te maken alleen.. mis je wel af en toe hoor!

Je fotos zijn super geworden, thnx nog! Ga je nog proberen er een aantal te bewerken? Ik ga ff de fotos van de kinder bekijken!

Kom je snel weer langs?

Love Ya!

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 01:44

Lekkerdinggggg
Verder ga ik maar geen commentaar geven op je rijkunsten ik vind wel dat je er netjes op zit !

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 09:08

Oh wat een knap beest, ik kwijl ervan joh!! Leuk paard. Nou ik vind het allemaal erg meevallen, het zijn moment opnames he! Vergeet dat niet, inderdaad jij zit wat mee dat de achterhand nog onvoldoende meekomt. Probeer goed drang naar voren te krijgen, veel tempo wisselingen maar dan regelmatig proberen terug te rijden en wacht tot je wat meer druk in aanleuning gaat krijgen. Maar goed dit kost ook tijd hoor!! Inderdaad op foto waar je haar wat langer laat, daar valt ze wat op de voorhand, maar dat heb je zelf al ontdekt. Maar ik vind het er toppie uitzien, na lange blessure!! Heeft echt gewoon nog tijd nodig. Oh ja nog 1 ander tip, ga niet te ver achterover zitten, het is niet op alle foto's dus ik zie dat je eraan werkt, maar let daarop. Blijf zelf met je schouders heupen en hakken op die loodlijn zitten!! Maar toppie hoor wijffie.