Betekenis "rijtechnische problemen"

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

friemel

Betekenis "rijtechnische problemen"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-05 10:51

RT is een verzameling vragen en antwoorden.
Mijn paard doet [probleem], wat moet ik doen (antwoord)?

Is paardrijden een verzameling problemen ter oplossing?
Hoe ziet het er uit en hoe voelt het als je alle antwoorden verzameld hebt?
En is dat alles?

M3isSi3j

Re: Betekenis "rijtechnische problemen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 10:54

Ik denk dat een vraag is waar je het antwoord enkel zelf op kan geven.

Wat ik wel weet is dat paardrijden een van meest technische sporten is. Ga maar na: er is geen andere olympische sport waarbij mannen en vrouwen gemengt tegen elkaar spelen voor de titel.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 11:01

Zo, vorige topic gesloten. Dus starten we weer een nieuw topic waar we verder kunnen ruzieen over en met de anti en pro aqua's.....

De titel zegt wat anders, maar uiteindelijk zal het weer op bovenstaande neer gaan komen en zal dit het zoveelste topic pro en anti aqua worden en dus weer gesloten gaan worden.....

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 11:04

heb ik wat gemist ?

friemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-05 11:04

Wat betekent het voor jou zelf, M3isSi3j?

Als paardrijden niet meer dan een (Olympische) sport is, dan wint degene die de meeste vragen kan beantwoorden dus de wedstrijd. Dan is rijden voor de deelnemers aan de sport dus een wedstrijd. Oke... en wat win je dan? Wat is de hoofdprijs?

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 11:08

Als je alle antwoorden weet maar je kunt het niet uitvoeren heb je nog een probleem. Er komt nog een groot stuk feeling en handigheid bij kijken. Daarnaast kun je je rijden blijven perfectioneren. En al kun je het ene paard perfect rondsturen dan is een ander paard rondsturen ook nog een uitdaging.

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 11:12

ik denk niet dat het een wedstrijd is om de meeste antwoorden te weten. Ik denk dat het de kunst is om in balans te komen met je kunnen en weten. Je kan niet alles weten, je kan niet alles kunnen. Toch kan je streven naar perfectie; maar dit wel in je eigen vermogen.

Het is als leven: je kan de top, die niet eens zichtbaar is willen bereiken en je zal hem halen.

Wat ik heel belangrijk vind in MIJN sport -dressuur- dat ik in balans ben met mn paardje. Dat ik zn strakke communicatie met haar heb dat we elkaar tot op de milimeter aanvoelen en elkaar dus ook aanvullen. Als ik een steekje laat vallen wijst mn paardje mij daarop, en zo gaat het andersom ook.

Ze heeft ruim 2 jaar stil gestaan ivm eeen blesure -been gebroken- ik ben nu weer aan het opbouwen en af en toe word er van mij verwacht dat ik dit ruw aanpak (ff een keertje goed je spoor erin, dan begrijpt ze het wel!) dit vind ik onzin! ik wil rijden vanuit de wil van ons en niet omdat ik het wil en mn paardje er niet onderuit kan door sporen, bitjes of iets dergelijks.

Ik denk dat de gene die het beste kunnen communiceren onder druk de wedstrijd wint!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 11:12

Rijtechnische problemen betekent precies dat. Voor elk kan het een ander probleem zijn wat zich voor doet in de samenwerking met het paard. En omdat anderen misschien door iets gelijkwaardigs gegaan zijn, of denken dat het wel eens hier of daar aan kan liggen is het nuttig om er openlijk over te praten.
Net als dat een ruiter altijd iemand op de rond zou moeten hebben die als "pratende spiegel" kan functioneren, omdat je je niet altijd bewust bent van wat je precies doet en aangezien paardrijden enorm oorzaak en gevolg is, is het wel belangrijk om te weten of je dingen wel juist vraagt als je de juiste reactie verwacht.

Er zijn bovendien, blijkt, heel veel mensen die een paard/pony hebben gekocht voordat ze een goede kennis van rijkunst hadden en komen daardoor in de problemen. Deze mensen hebben hulp nodig om inzicht te krijgen.

voor de rest ga ik niet in op filosofies gezwets

friemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-05 11:23

En wat betekent het voor jou zelf, Lusitana?
(zonder "filosofisch gezwets" )

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 11:25

Wat denk je, friemel?

friemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-05 11:34

Lusitana schreef:
Wat denk je, friemel?

Geen idee, Lusitana. Wat bedoel je met deze wedervraag? Moet ik iets denken? Wat? Waarover?

Ik zou de vragen die ik in dit topic gesteld heb alleen voor mezelf kunnen beantwoorden en zodra mijn antwoord klaar is, zal ik het hier uiteraard met jullie delen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 11:37

voorlopig slotje voor overleg

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 18:28

Het topic blijft op slot aangezien de TS een ban heeft ontvangen.