ik denk niet dat het een wedstrijd is om de meeste antwoorden te weten. Ik denk dat het de kunst is om in balans te komen met je kunnen en weten. Je kan niet alles weten, je kan niet alles kunnen. Toch kan je streven naar perfectie; maar dit wel in je eigen vermogen.
Het is als leven: je kan de top, die niet eens zichtbaar is willen bereiken en je zal hem halen.
Wat ik heel belangrijk vind in MIJN sport -dressuur- dat ik in balans ben met mn paardje. Dat ik zn strakke communicatie met haar heb dat we elkaar tot op de milimeter aanvoelen en elkaar dus ook aanvullen. Als ik een steekje laat vallen wijst mn paardje mij daarop, en zo gaat het andersom ook.
Ze heeft ruim 2 jaar stil gestaan ivm eeen blesure -been gebroken- ik ben nu weer aan het opbouwen en af en toe word er van mij verwacht dat ik dit ruw aanpak (ff een keertje goed je spoor erin, dan begrijpt ze het wel!) dit vind ik onzin! ik wil rijden vanuit de wil van ons en niet omdat ik het wil en mn paardje er niet onderuit kan door sporen, bitjes of iets dergelijks.
Ik denk dat de gene die het beste kunnen communiceren onder druk de wedstrijd wint!