Verbetering paard en ruiter? of net niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anneke1

Verbetering paard en ruiter? of net niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-05 21:40

Jah de titel zegt het al zelf. Ik wil gewoon van jullie horen of mijn houding verbeterd is. Donna (mijn paard) loopt nog niet helemaal hoe ik het wil, maar mijn houding is ook nog niet helemaal op punt er zijn al wel heel wat dingen verbeterd. Je kan de foto's vergelijken me de foto's van dit topic : http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=414908&hilit=

De foto's nu zijn niet zo'n goede kwaliteit er scheelt precies altijd iets met beweging, dan worden ze wat wazig. Ow ja ik heb ze ook bewerkt want ze waren veel te donker, geen idee hoe dat kwam. Genoeg gezegd hier komen ze dan:
Ow ja op de foto's klikken op ze groter te maken.

Afbeelding
Eerst even stappen.
Afbeelding
Drafje
Afbeelding
Stand foto!

De galopfoto's vooral zijn heel wazig.
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Leuke foto

Het zijn niet echt veel foto's en ik weet niet echt of je er veel verbetering op kan zien.
Eigen commentaar:
Mijn benen liggen lang niet meer zo hard in stoeltjeszit dan vroeger het is al heel hard verbeterd maar kan vooral in de galop nog beter. Donna loopt beter, ze verzamelt en buigt haar hoofd, (veel meer dan vroeger allezins) haar hals niet zo maar dat is niet erg als ze de knik in haar hoofd al heeft ben ik blij. Soms gaat ze nog heel hard hangen, maar dit gaat ook al veel beter. Ik moet ook beter op m'n g*t blijven zitten, kan soms nog wel is een ramp zijn.
Maar voor de rest vind ik alles al veel beter gaan, maar nu wil ik jullie mening wel is horen!
doei

Opbouwende commentaar aub en cap/tok is eigen risico.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 22:08

-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-10-25 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

lllaura

Re: Verbetering paard en ruiter? of net niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 22:10

is idd veel netter! ga zo door!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 22:52

mijn eerste gedachte... god wat er is met dat paard gebeurd... Sorry, maar ik vind haar echt te mager, alles steekt uit en er zit geen bespiering op niks.. is het jou paard of je bijrijdpaard?

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 22:55

Ik vind 'r er idd nogal dunnetjes uit zien Eigenlijk erger nog dan op de vorige foto's ...
Je houding is wel verbeterd

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 23:02

Je zit nu mooi rechtop en je hielen zijn nu ook laag
Ik vind je houding een stuk verbeterd.

Anneke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-05 06:17

Maroush schreef:
Ik vind 'r er idd nogal dunnetjes uit zien

Ja ik weet het dat ze nogal dun is !Ik vond het ook niet echt goed voor mijn paard, maar telkens als ik het aan de staleigenaresse vroeg zei ze dat ze ze niet mager vond, omdat ze er toch nog een buik onder had hangen. Nu ja wie ben ik dan om met een vrouw met ellelange ervaring in discussie te gaan. Het is mijn paard. Het vermageren kwam ook plots door de verandering in voer en aantal uren dat ze reed. We zijn haar nu dikker aan het maken hoor. En die spieren nu ja, toen ze bij mij kwam had ze die wel, vooral haar nek! Maar ik kan niet hetzelfde doen als 2 bijzetteugels en ik ga ook niet voortdurend galopperen. Ze is een voormalig voltige paard. Die bijzetteugels hielden haar gebogen en ik kon dat echt niet in het begin, ze had een hele harde mond dus ja, nu gaat het buigen veel beter maar je ziet het al aan haar schoft dat ze niet altijd aan de teugel gereden wordt! Tjah niks aan te doen, ze is ook al wat ouder, 18 en die krijgen meestal al wat schoft.

Vamanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 07:20

ik vind het een m0oi paardje!;)

ennuh over dat mager zijn , mischien mais(veulen) korrels kopen dat helpt echt super goed

Anneke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-05 09:13

Ja ze krijgt nu korrel, met sportmengeling+ bietenpulp+ een soort granen waar ze dikker van word. Maar ik weet niet juist welke granen maar het helpt wel ze wordt alleen niet veel voller vanboven bij de schouder, maar ingrid (staleigenaresse) zegt omdat er nu misschien meer met gereden wordt! Maar ze is al zeker niet meer zo mager! En s'avonds krijgt ze ook nog eens veel hooi, anders verveelt ze zich op stal en eet al haar stro op

Dank je voor de reacties

abukir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 12:58

Ik vind jou houding wel verbeterd, maar het paardje vind ik er wel minder goed uitzien. Vergeleken met de vorige fotos is ze een stuk magerder geworden. Heb je dr ook goed ontwormd??

En wist je niet hoe oud ze was? Omdat ze in het vorige topic 14 was en nu 18??

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 14:27

Ik vind haar veel te mager en zou wel eens een discussie met jouw stalhouder aan willen gaan .Lees ik nu goed dat ze alleen sávond hooi krijgt dat is echt veel te weinig hoor.Ik vind dat je voor je paard op moet komen en er voor moet zorgen dat ze meer hooi krijgt.Ik heb je vorige fot's niet gezien dus ik kan niet vergelijken maar je zit mooi rechtop het lijkt wel zo dat je je beugels een gaatje langer mag doen.

Anneke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 20:30

abukir schreef:
En wist je niet hoe oud ze was? Omdat ze in het vorige topic 14 was en nu 18??

Ja, ik wist het niet, ze hadden me verteld dat ze 14 was, maar nadien door dierenarts enzo ben ik te weten gekomen dat ze 18 is.

monsera schreef:
Ik vind haar veel te mager en zou wel eens een discussie met jouw stalhouder aan willen gaan .Lees ik nu goed dat ze alleen sávond hooi krijgt dat is echt veel te weinig hoor.Ik vind dat je voor je paard op moet komen en er voor moet zorgen dat ze meer hooi krijgt.

Ik dacht dat het vrij normaal was dat ze alleen s'avonds hooi krijgt ! Nu ja het is niet dat ze een beetje krijgt hoor, ze kan haar er de hele nacht mee bezig houden en overdag staat ze ook nog wel op de wei.
Njah ik zal morgen nog wat foto's plaatsen van nu, ze is toch al wel veel voller geworden hoor. Volgens mij dan toch. We zullen morgen wel zien

edit: Ik heb mijn beugels al 2 gaatjes langer gemaakt dan op de vorige foto's en dat was toch al wel heel hard wennen hoor. Maar ik zal het eens proberen.

Mexx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 20:32

hey,

ik zou als ik jou was de beugels een paar gaatjes langer doen en hou dat knikje in je armen verder is het wel oke

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 20:36

jou houding is wel verbeterd,, maar de houding van je paard is anders geworden .. hij is echt mager! het is goed dat je al aan het bijvoeren bent maar ik vind het er niet echt goed uitzien! maar jullie samen gaat al een stuk beter succes verder!

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 21:08

Balalaika/Donna is idd precies een beetje vermagerd, maar jullie gaan wel vooruit !
Alleen op je ellebogen letten hé .

Veel succes nog en binnekort zal ik nog eens komen kijken, want 't is alweer eventjes geleden .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 21:46

Doe je beugels langer!!
En vlug .

Je beperkt jezelf zo enorm door op een groot paard te gaan zitten en jezelf er zo hoog bovenop te zetten!
Als je je beugels langer doet kan je gaan werken aan die hakken, kan je je rug ontspannen en heb je veel meer grip!
Doen dus .

En inderdaad, ontspan je armen! Probeer niet terug te gaan trekken als ze gaat hangen.
Ga overgangen rijden! Daardoor krijgt ze ook mooie bespiering, en veel beter te doen dan alleen maar galloperen Als je veel achtjes, voltes, slangevoltes etc gaat rijden word ze netjes rond en lekker los door dr lijf!

Volgens mij zijn jullie een mooie combinatie maar weet je zelf niet zo goed wat er beter kan..Als ik me vergis, sorry

Anneke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 20:54

noedel schreef:
Doe je beugels langer!!
En vlug .

Hey hey, dat heb ik dus al gedaan, maar het ging maar 1 gaatje anders kan ik er niet meer bij hoor. Ze komen al aan de onderkant van m'n voet nu
noedel schreef:
En inderdaad, ontspan je armen! Probeer niet terug te gaan trekken als ze gaat hangen.
Ga overgangen rijden! Daardoor krijgt ze ook mooie bespiering, en veel beter te doen dan alleen maar galloperen Als je veel achtjes, voltes, slangevoltes etc gaat rijden word ze netjes rond en lekker los door dr lijf!

Als ze gaat hangen probeer ik niet terug te trekken, mag ik trouwens niet, maar soms doen mijn handen zoveel pijn van haar gehang he, soms echt niet normaal. Dan heb ik handschoenen aan en zien men handen soms nog vuurrood. en ik houd ze altijd op dezelfde plaats. Ik probeer al zoveel mogelijk overgangen te rijden en soms doet ze het zo fantastisch reageert ze bangelijk goed op m'n gewicht en dan de andere keer is ze weer zo stijf als maar zijn kan. Dan kan ik er bijna niets mee aanvangen, ja na een uur rijden komt ze dan los en ik het weekend heb ik er tijd voor maar tijdens de week niet echt.

noedel schreef:
Volgens mij zijn jullie een mooie combinatie maar weet je zelf niet zo goed wat er beter kan..Als ik me vergis, sorry

Dank je wel en je hebt volkomen gelijk, ik weet niet goed wat er beter kan omdat ik soms een limiet bij haar moet zetten omdat ze ook niet meer 1 van de jongste is. En mijn instructrice soms niet zo volledig is in haar uitleg en het altijd heel moeilijk maakt voor me. Ze loopt soms zelfs slechter dan een pony van 28 bij ons op stal