Mijn paard loopt in de training eindelijk wat beter en ik heb hem ook meer voor elkaar en steeds beter aan het been.
Het probleem komt als ik naar een wedstrijd ga want dan luistert hij niet meer en blokkeert volledig. Hij gaat niet volledig staken maar ik rijg hem niet aan mijn been en daarom dus ook niet nageeflijk.
Op het voorterrein gaat het nog redelijk. Ook niet super nageeflijk omdat hij meer om zich heen kijkt dan oplet.
Ik probeer dan veel overgangen en figuren te rijden om het bij de les te krijgen. Thuis werkt dit dus wel maar op een wedstrijd krijg ik hem er niet doorheen.Hij blijft super lang in de hals en niet echt op het achterbeen.
Zodra ik de proef begin is hij niet meer voorwaarts te krijgen.
als ik middendraf moet gebeurt er niks. Moet ik wijken dan loopt hij recht op de jury af. Halthouden gaat scheef en achterwaarts gaat hij helemaal niet. Hij staat dan volledig op slot en maakt zich helemaal hard.
Ik heb al geprobeerd om hem een tik te geven maar afgelopen weekend kwam hij met de striemen op zijn bil de baan uit maar lopen ho maar.
dat is het dus ook niet. Wielen had ik ook om gedaan om hem een keer een schop extra te kunnen geven maar daar loopt hij dan finaal doorheen.Het is een heel raar gevoel maar hij lijkt gewoon volkomen onbereikbaar op zo'n moment. Een schop of tik, het lijkt wel of hij niks voelt op zo'n moment.
Ik weet dat straffen niet helpt omdat hij zich dan juist zo af gaat sluiten. Hij is namelijk zo'n 1,5 jaar terug door iemand gereden van een bekende handelsstal en die wou hem hard aanpakken en toen ging hij ook alleen nog maar in de hoek staan en alles word dan hard aan hem en hij reageert gewoon niet meer.
Hij heeft dit met rijden soms ook maar als ik dan wat oefeningen doe om hem ontspannen te krijgen dan gaat het wel weer.
Ik denk zelf dat ik misschien vaker naar vreemd terrein moet zodat het allemaal wat normaler voor hem wordt of zo. Anders weet ik het ook niet. Het is in ieder geval behoorlijk frusterend. Je moet de omstanders naast de ring soms eens horen.
Misschien merkt ze bij jou ook bepaalde zenuwen? Dat ze daar op de een of andere manier gewoon misbruik van maakt..?