IK had een probleem..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

chaai

IK had een probleem..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-05 23:55

Ja, en niet zo´n beetje ook. De laatste tijd ging het rijden eigenlijk al iets minder, ik zat niet zo heel lekker meer op Jel en bepaalde oefeningen waren echt een crime. Zo hadden we de grootste problemen met wijken en vooral schouderbinnenwaarts, en linksom in galop wou het ook voor geen meter meer.
Van de zomer ben ik een week met Jel op trainingsweek geweest bij emiel voest, en daar deden we ook allemaal oefeningen zonder paard. Denk hierbij vooral aan trampoline, zitbal en balanceerplateau. Bepaalde oefeningen vond ik heel erg moeilijk en ik kreeg er onwijs spierpijn van, het voelde echt niet fijn af en toe. Ook met rijden herhaalden we een aantal oefeningen, vooral het draaien met je heupen en je bekken, en nu kon ik helemaal niet meer linksom rijden. (je heup "openen" naar links, dat lukte gewoon níet..)

Goed, op zoek naar de oorzaak dus. Aan het zadel kon het niet liggen, dat is helemaal op maat gemaakt en recent nog gecontroleerd, het ligt echt prefect nu. Jel is vorig jaar verschillende keren behandeld door eric laarakker voor zijn rug en staat nu ook weer helemaal recht. Hij had ook geen spierpijn, hij was gewoon 100%. Ik ging er dus maar vanuit dat ik nog heel veel moest leren, en dat het gewoon een kwestie van oefenen was.
Nu had ik al langer last van mijn nek, en ik wist ook dat er een wervel af en toe scheef stond. Ik heb toen een afspraak gemaakt bij een osteopaat, maar dit keer dus voor mezelf. Wat eruit kwam: ik had er een puinhoop van gemaakt Hij kon zich heel goed voorstellen dat ik niet meer linksom kon rijden, ik had werkelijk overal wat scheef staan of vast zitten. Na de behandeling heb ik me een paar dagen rustig gehouden omdat het toch allemaal wat onzeker aanvoelde in mijn rug, en toen ben ik weer op Jel geklommen. Wat een verademing zeg, we kunnen alles weer! Hij loopt de mooiste schouderbinnenwaarts ooit, kan sluiten in galop zowel linksom als rechtsom, reageert 10 keer beter op mijn zit, en ga zo maar door.
Ik heb nog wel vaak spierpijn, en het voelt nog niet helemaal zoals het hoort, maar ik ben zo blij dat ik het gedaan heb. Ik had de oorzaak wel bij mezelf gelegd, maar niet op deze manier. Je moet even een drempel over, ik vond het best eng vantevoren maar het viel zo mee en levert zoveel op! Dus voor ons-->weer een rijtechnisch probleem minder

CaroleKlomp

Re: IK had een probleem..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 01:32

Wat goed van je!!! Geweldig!!! Jij houdt van jezelf maar nog meer van je paard! Knap dat je de confrontatie met jezelf aangaat!!