Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Urielle schreef:gewoon mee gaan lessen en onder begeleiding netjes inrijden. Je hoeft echt niet te wachten tot het een beetje gaat, dan zijn er al basisfouten ingeslopen en je neemt tenslotte les om jezelf en je paard te verbeteren - dan hoef je er nog niks mee te kunnen
Kitty schreef:Nee, je moet niet van voren gaan spelen. Je moet je paard naar je hand toerijden en dan zal ze vanzelf nageeflijk worden. Daar hoef je niet voor met je hand te gaan bewegen. Gewoon zelf eerlijk blijven in je hand.
ik zou de galop eerst aan de longe proberen zonder het gewicht van de ruiter.. zodat ze aan de longe kan leren ,ontspannen te galoperen( ook met stemhulp) daardoor word het straks onder het zadel alleen maar makkelijker voor jou een het paard
..
<- heel blij mee....( dat was ook de laatste keer dat ik met dat zadel had gereden, daarna voort een ander zadel erop gelegd...Misschien dat dta ook een beetje heeft geholpen)... In stap ben ik vooral bezig met het voorwaarts neerwaarts rijden (of lager instellen ) in draf ook wel...Maar dan nog iets meer met het voorwaartse dan het neerwaartse...(heel laag zal ze nooit gaan lopen door tuigerbloed) Ik denk inderdaad dat haar rug nog een stuk moet ontwikkelen... zal wel wat tijd kosten... Met pessoa longeren wil ik wel, die ligt er ook nog een...maar heb dat nog nooit gedaan...:S ben naar instructrice aan het kijken... Maar niemand hier in de buurt blijkt nog tijd te hebben
Kent iemand nog een (goede) intructrice of instructeur in omgeveing Nuenen, Eindhoven
)