Dressuurtraining met El Rapido.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SarahJ

Dressuurtraining met El Rapido.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-05 17:10

Deze ochtend heb ik Rapido gereden, en Cirano is foto's komen nemen, waarvoor dank!

Zo zag het rijden er een kleine 2 maanden geleden uit:
Primeur! Dressuur met El Rapido
Mn houding is sindsdien nog niet verbeterd .

Een selectie :

Afbeelding
De enige foto van de linkerhand .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laten we krom zitten en onze armen vooruit steken .

Afbeelding

Afbeelding
Even wat stappen aan de lange teugel tussendoor.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
We saved the best for last .

Nadien heeft hij nog een fijne douche gekregen, en mocht hij nog even gaan rollen op de weide:
Afbeelding

Commentaar mag altijd, maar vertel er dan ook bij HOE ik het beter kan doen, m.a.w. stel een OPLOSSING voor, zodat ik er ook iets aan heb .

Lieneke_

Re: Dressuurtraining met El Rapido.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 17:13

aah mooi paard! leuk koppie whaha enja.. opdie ene foto zit je wel n beetje errug fout..

Jooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 17:19

Sorry, ik zie niet echt veel verschil.. Ik denk niet dat je paard ooit helemaal ontspannen kan lopen als jij zo zit. Hoe moet hij/zij zn rug ontspannen en bol maken op deze manier ? Ik wil niet rot doen ofzo hoor, maar ik weet gewoon wat voor ellende je er allemaal door kan krijgen en dat wil ik iedereen liever besparen . Ik vind het wel een onwijs gaaf dier!

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 17:23

Euhm... bij iedere pas jezelf er aan herinneren dat je je schouders naar achter moet doen(dan is het beeld gelijk een heel stuk netter), hoofd omhoog en de armen en handen netjes. (als je er er bewust met jezelf bezig bent, zal dat op den duur zijn vruchten afwerpen)

Fantaseer dat je een of andere hoge dressuurpief bent, die ergens aan het losrijden is, dan ga je automatisch netter zitten(ik toch )

Wat ook wel eens helpt, ogen dicht en je alleen op je houding concentreren. Wel ervoor zorgen dat je niemand omver kan rijden en misschien best aan de longe om je paardje niet in de war te brengen.

Voor de rest, vind ik het er niet slecht uit zien...

Wat een onwijs mooie bak/piste(hoe je het oook noemt) en een mooi beestje hoor

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 17:25

Ben ik helemaal niet mee akkoord Jooske. Dit paard loopt ontspannen en SarahJ stoort hem niet ondanks dat ze soms een beetje ongelukkig zit. Paard is zeker niet in de krul getrokken of wat dan ook. Okee, hij loopt op de voorhand en maakt zich nog wat lang, iets wat inderdaad gaat veranderen naarmate zij zichzelf meer kan oprichten en haar eigen bekken meer gaat kunnen kantelen waardoor ze hem zijn bekken kan doen kantelen, hij vooraan lichter kan worden en in zijn lichaam korter kan worden.
Op de laatste foto zie je al een beeld dat al een heel groot stuk in de goeie richting gaat.

SarahJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-05 17:40

Bedankt voor de reakties!

Jooske, je ziet geen verschil omdat er ook geen verschil is; ik zit nog altijd even beroerd . Tussen haakjes, ik zit niet express op deze manier he ! Zou héél graag netter en rechter zitten, vind dit namelijk ook geen zicht, maar ik heb het er nogal moeilijk mee.

Wizewo, tja, ik zou graag zitten zoals de hoge dressuurpiefen - heb daarvoor speciaal mn beugels vandaag al een gaatje langer gezet - maar het voelt zo slecht als ik recht zit . Maar ik blijf uiteraard oefenen en proberen!

Bedankt Teigetje !

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 18:45

Paard ziet er ontspannen uit, je houding is al wat over gezegd. Wat wellicht helpt is een zweepje achter je rug doen en zo buigen dat ie in de holtes bij je ellebogen zit. zo ga je vanzelf rechtop zitten (bij mijn zusje die vaak krom zat heeft het geholpen )

Jooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 18:49

Teigetje schreef:
Ben ik helemaal niet mee akkoord Jooske. Dit paard loopt ontspannen en SarahJ stoort hem niet ondanks dat ze soms een beetje ongelukkig zit. Paard is zeker niet in de krul getrokken of wat dan ook. Okee, hij loopt op de voorhand en maakt zich nog wat lang, iets wat inderdaad gaat veranderen naarmate zij zichzelf meer kan oprichten en haar eigen bekken meer gaat kunnen kantelen waardoor ze hem zijn bekken kan doen kantelen, hij vooraan lichter kan worden en in zijn lichaam korter kan worden.
Op de laatste foto zie je al een beeld dat al een heel groot stuk in de goeie richting gaat.

Nee, het paard wordt inderdaad niet in de krul getrokken en ik vind ook dat de laatste foto al een hele verbetering is, maar toch vind ik dat de ruiter zich bewust moet zijn van haar/zijn bewegingen, omdat die gewoon een grote impact hebben op het paard. Dat is alles wat ik hiermee duidelijk wil maken .

skara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 19:03

Ik vind het er al mooi ontspannen uitzien. Die laatste foto ziet er zeker goed uit.

Over jouw schouders: Op de foto waar je aan de lange teugel aan het stappen bent zit je dan wel weer mooi recht. Is dat omdat je de teugels dan loslaat fozo?

Van setjes heb je nog steeds geen kaas gegeten

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 19:07

Ik vind dat de meeste mensen op bokt altijd alleen of eerst naar de negatieve dingen kijken en dan pas de positieve, zo maak je toch geen vrienden? Helemaal niet als je zulke reactie's erbij plaatst.
Ik vind het trouwens een leuk paard om te zien De galop zal zeker lekker zitten, heeft een mooie opwaartse galop!Kan zeker ook mooi uitstrekken. Wat is de vader van het paard?

JoRiNe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 19:12

ik had geen zin om de vorige berichten helemaal te lezen maar:P.....je schouders naar achteren, en alleen de voorkant van je voet in de beugels, niet je halve voet laat maar zeggen:P

unknown

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 19:14

op de laatste foto zie je inderdaad wel wat verbetering. maar het is wel waar dat je paard waarschijnlijk nooit echt lekker ontspannen zal gaan lopen als je houding niet verbeterd. gewoon veel blijven oefenen en vooral voor goede les zorgen... of heb je die al? heb het verder niet gelezen, dus kan een domme vraag zijn

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 19:25

Sarah, je moet doen zoals Mark het zegt, bij elke bocht denk je dat je je paard de trappen op laat lopen en denk je in je hoofd "omhoog, omhoog, omhoog, omhoog!!!" Zelf kijk je tussen de oren van Rapido door en wil je ook alleen maar omhoog
Dan ga je vanzelf rechter zitten en je paard mee "de trappen op" rijden. Op gevoel rijden, daar gaat het om

Maar het ziet er nu absoluut niet gedwongen of wat dan ook uit hoor Ik vind het een leuk paard!

Pieterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 19:38

Ik vind het er ook lang niet verkeerd uitzien !!! Hij loopt heel leuk ! Wat bij mij helpt om recht te zitten is ongeveer hetzelfde als wat hierboven als 's is gezegd: paardrijden is een dikkenekkensport, gedraag je ook daarnaar, dwz kin in de lucht en arrogant voor je uit kijken (niet nr hoofd van je paard). Als ik daarop let ga ik ook automatisch beter zitten. Wel opletten dat je die arrogante houding weglaat zodra je uit je zadel stapt...

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 20:35

Rapido is een leuk paard Hij loopt fijn
Tips ivm je houding zijn hier ook al gegeven. Wat bij mij goed helpt is touwtjes rond mn beugels en de singel zodat ik mijn benen op plaats moet houden waardoor ik al niet meer zo naar voor val Verder moet je soms denken god ik zit veel te ver naar achteren nu, meestal zit je dan recht (spreek uit ervaring )

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 22:26

.
Laatst bijgewerkt door jokari op 16-03-26 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 22:44

Ik vind het ook allemaal wel meevallen. Het loopt netjes. Met name bij de galop kun je zien dat jij makkelijker kunt zitten. Probeer bij iemand zitles te nemen. Je zult er heel vaak aan herinnert moeten worden voordat het gaat veranderen.

Voor de beenligging is dat touwtje aan de beugel zeker ideaal, net als een zweep achte je rug langs een goed idee. Op die manier denk er vanzelf wel aan. Enne gewoon doorzetten, je leert pas door veel heel VEEL kilometers te maken (in het zadel wel te verstaan)

Succes..........

SarahJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-05 13:45

Bedankt voor de reakties en tips!

Skara, op die stapfoto zit ik idd rechter, maar ik steek mn benen wel af . En het heeft idd wel wat met de teugels te maken denk ik, want als ik recht ga zitten, voelt het alsof ik aan de teugels trek (ik denk dat ik mn armen dan teveel opspan, of te ver achter mij houd ofzo).

Sammie_44, Rapido's afstamming ken ik niet, dat zou ik eens aan de eigenaars moeten vragen. De vader is waarschijnlijk een of andere Belgische springhengst .
En kritiek geven mag wel, maar complimentjes zijn natuurlijk ook altijd leuk .

Unknown, dit paard staat gestald bij mn lesgeefster, dus heb regelmatig les . Is trouwens geen domme vraag .

Idra, ja de trappen omhoog! Heb het je nog zien doen enkele weken geleden! Ga het ook eens proberen, bedankt voor de tip!

Bedankt voor de tip, Pieterr! En arrogant ben ik niet . Of klink ik nu arrogant ?

Bedankt Dookie, Jokari en Egnie voor de tips! Kilometers maken, idd, dat begin ik ook meer en meer te beseffen ...

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 15:45

ondanks je houding stoor je het paard niet als ik het zo bekijk, paard is lekker ontspannen en vind het er netjes uitzien. ik wil je verder nog een tip meegeven en hoop dat je er iets mee kunt. ik zat eerst heel erg in stoelzit en moest van mijn instructeur mijn beugels 2 gaten korter doen. dit was om mij het gevoel weer terug te geven hoe ik behoor te zitten. door korter te zitten wordt je weer in de juiste positie gedwongen, dus hak, heup, schouderlijn....
binnen een week zat ik goed en na maanden later nog steeds en heb inmiddels mijn beugel weer 1 gaatje langer om nog beter te zitten. mijn paard heeft het ook goed gedaan en vind nu sneller balans omdat ik niet meer tegenwerk, hihi!! heel veel succes en laat je ons nog even weten als je enige vooruitgang boekt!!

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 17:55

ziet er netjes uit hoor, heb verder geen commentaar, is al gegeven!
mooi paard!!

SarahJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-05 23:25

Bedankt voor de tip, Klomp! Het ding is alleen dat dit zadel nogal uitstekende kniewrongen heeft, en ik kan hiermee absoluut niet korter gaan zitten, want dan 'wringt' het. Misschien als ik eens met een zadel van iemand anders rijd . Maar leuk om te horen dat jij op deze manier beter bent gaan zitten! Er is dus nog hoop voor mij !