Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

M3isSi3j schreef:Een keertwending om de voohand? Waar is die oefening nodig voor!?
Pak je proevenboekje erbij en kijk goed naar de proeven.. Begin met rechtstellen en stellingen. Vervolgens met figuren rijden. Daarna een pasje wijken. Vervolgens een pasje schouder voor. Dit breid je uit met goede stelling en contra stelling. Zo kan je opzij doen met tegen stelling (wijken) of mee kijken (appuyement). Dit doe je ook met shcouder voor en op die manier krijg je dan eerst schouder binnewaards en later de traver. Dit kan je ook weer uitbreiden naar de keerwending om de achterhand die je later weer verder uitwerkt in de galop (volte sluiten in de verzamelde galop vervolgens achterhand naar binnen zetten en de volte verder door sluiten = basispirouette..)
Wel de meeste figuren kan ze ook al netjes. Nu de rest nog, maar bedankt voor je info!!! 
M3isSi3j schreef:keerwending om de voorhand is geen oefening.. ik zou ook de werking er niet vna kunne bedenken en raad het je af het te doen. Waarscheinlijk valt je paardje er juist meer door op zn voorhand, niet echt de bedoeling tohc?
xKatleentjex schreef:M3isSi3j schreef:keerwending om de voorhand is geen oefening.. ik zou ook de werking er niet vna kunne bedenken en raad het je af het te doen. Waarscheinlijk valt je paardje er juist meer door op zn voorhand, niet echt de bedoeling tohc?
In België wordt de keertwending om de voorhand in ik geloof de E-proeven gevraagd op wedstrijd

M3isSi3j schreef:keerwending om de voorhand is geen oefening.. ik zou ook de werking er niet vna kunne bedenken