Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Okkie1 schreef:Ook héél veel (echt de een na de andere) schijnovergangen rijden en overgangen zodat ze niet alleen op je voorwaartse maar ook op je terugwaartse hulpen reageert. Doet ze dat niet kun je naar mijn mening best de ophouding een keer wat feller door laten komen. Succes

Chivari schreef:Je kan ook proberen tijdens het doorzitten tegen de beweging in te gaan zitten. Dat moet ik altijd doen.
Okkie1 schreef:Het langzamer lichtrijden is inderdaad een goede tip die ik zelf ook regelmatig geef. Zo haal je het paard uit zijn ritme en moet hij zich gaan aanpassen aan jou ipv jij aan haar. Het is in het begin zeker lastig en je moet je er ook echt op concentreren. Probeer eens iets langer (al is het een fractie van een seconde in het begin) te blijven staan. Als je dit even volhoudt merk je normaal gesproken dat zij zich aan je gaat aanpassen. Ook héél veel (echt de een na de andere) schijnovergangen rijden en overgangen zodat ze niet alleen op je voorwaartse maar ook op je terugwaartse hulpen reageert. Doet ze dat niet kun je naar mijn mening best de ophouding een keer wat feller door laten komen. Succes