Ik heb de tofste week gehad van alle ponykampen die ik ooit heb gehad. De show die we hebben gehad was een show met kürtjes, ik deed hem zelf op nightwish.
hieronder de nieuwsbrief, ik ben Emma en Wendy van Hanimo is hier wineds
Laatste nieuwsbrief
Ponykamp laatste week 2005
zondag, 28 augustus 2005 10:40 uur
Onder de Linde Awards
Een zeer geslaagde week, waarbij de weergoden ons redelijk gunstig gestemd waren. Ondanks de leeftijdsverschillen kon iedereen super met elkaar opschieten en is er een hele hechte groep ontstaan. Door hard te werken is er aan het einde van de week een geweldige show neergezet. De rest van de week is er veel dressuur gereden, gesprongen en zijn beide lesgroepen zelfs een keer naar buiten geweest. Tussen de lessen door zijn de paarden en pony's die niet gebruikt werden vertroeteld en aan het werk gezet. Vrijspringen, longeren en het was zelfs nodig om Troy te 'temmen', ook al bleek hij helemaal niet zo wild als we dachten. Bijna de hele week heeft iedereen in de tent geslapen. Alleen de laatste nacht (donderdag; rampendag, volgens Alja) is er binnen geslapen door het vele onweer. In de kletterende regen waren het Elza, Lotte en Suzanne die zich naar buiten waagden om slaapzakken, matjes en kussens te halen. De volgende dag werd de tent in chaos aangetroffen, veel natte spullen, enz. Maar dat was niet het enige. De bak lag compleet blank en er was een grote kans dat de show niet door kon gaan. Dit lieten de kampers echter niet op zich zitten en ze hebben er alles aan gedaan om de bak weer droog te krijgen. Met emmers, biksscheppen, bezems en zelfs een dweil is de bak zo goed als droog gemaakt. Gelukkig is het voor en tijdens de show droog gebleven en liet zelfs het zonnetje zich nog zien. Wendy opende de show met Hanimo. Ze reed een kürtje op muziek van Saybia. Daarna werd als tussenstukje Nicole (met knalroze hoofdstel) tevoorschijn gehaald. De twee Wendy's en Elza lieten haar kunstjes uitvoeren, zoals op een blok staan, steigeren en sprongetjes zonder zadel. Toen kwam er weer een kür, deze keer van Emma met Ivana op muziek van Nightwish. Hier achteraan fietsten Alja en Brenda een rondje door de bak heen. Dit was eigenlijk begonnen als grapje, maar ze hebben het toch allebei gedaan, petje af! Vervolgens reden Line (op Jessy), Ilse (Hamar) en Wendy (van Hanimo op Nicole) hun kür op Phil Collins. Als laatste tussenstukje ging Ilse een stukje playbacken op Kelly Clarkson met Since U Been Gone. Echt super hoe zij kan bewegen! Het laatste kürtje was een carrouselproefje met Wendy (Sir Thomas), Lisa (Coco), Elza (Disney) en Lotte (Nikita). Zij reden op muziek van Destiney's Child. Ze hadden allemaal bloemen van crêpepapier op de shabrakken gespeld. Alleen had Hamar als spelbreker al voor dat de show begon twee bloemen opgegeten van Elza haar shabrak. Ook tijdens de show regende het bloemetjes in de bak. Misschien toch beter vastmaken volgende keer? Aangekomen bij het einde van de show werden de Awards uitgereikt. Het carrouselgroepje kreeg een Award voor Mooiste Kür, Line voor Meest Geleerd (zij is met rijden heel erg vooruit gegaan deze week!), Ilse voor Meest Behulpzame, Wendy en Lisa voor Beste Blunder (het voor elkaar krijgen om met z'n tweeën van Nicole af te vallen) en Emma voor Meest Angstaanjagend 's nachts (ik zweer jullie, ga nooit om 2 uur 's nachts met haar naar buiten!). Natuurlijk mocht de leiding ook nog een Award in ontvangst nemen, omdat zij de beste leiding ever zijn! Uiteindelijk is iedereen moe, maar voldaan, vol met blauwe plekken, schrammen en muggenbulten weer huiswaarts gekeerd! Ik denk dat niemand van ons deze superweek snel zal vergeten. Alja, Brenda, Suzanne en Emmaly heel erg bedankt! Zijt gegroet, Wendy (alias Anky)