Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
dus gewoon goed naar je hand toe blijven rijden, als je merkt dat ze te ver op de voorhand komt, en erg in tempo trugvalt, gelijk je been erbij.. wakker houden... veel overgangen rijden.. constant actief maken, en houden....
en bij sommige paarden is dat erg moeilijk ik weet het...
OrissE_GipsY schreef:voorwaarts-neerwaarts.... het zegt het al... rijd je paard gewoon naar voren.... zorg dat ze aan je been is... is ze niet voorwaarts, kan ze niet neerwaarts, anders ben je 8eruit aan het rijden in mijn ogen... en dat kan nietdus gewoon goed naar je hand toe blijven rijden, als je merkt dat ze te ver op de voorhand komt, en erg in tempo trugvalt, gelijk je been erbij.. wakker houden... veel overgangen rijden.. constant actief maken, en houden....
![]()
veel succes ermee !!!
Okkie1 schreef:OrissE_GipsY schreef:voorwaarts-neerwaarts.... het zegt het al... rijd je paard gewoon naar voren.... zorg dat ze aan je been is... is ze niet voorwaarts, kan ze niet neerwaarts, anders ben je 8eruit aan het rijden in mijn ogen... en dat kan nietdus gewoon goed naar je hand toe blijven rijden, als je merkt dat ze te ver op de voorhand komt, en erg in tempo trugvalt, gelijk je been erbij.. wakker houden... veel overgangen rijden.. constant actief maken, en houden....
![]()
veel succes ermee !!!
Het 'voorwaarts' in voorwaarts neerwaarts heeft helemaal niks met tempo te maken. Maar met een voorwaartse drang van het achterbeen. Het paard voorwaarts laten 'denken' in het tempo dat je zelf bepaald. Voor de controle van de achterhand en de ontspanning van de rug zie ik dat zelfs het liefst heel laag tot je het punt hebt bereikt wat je wilt. Een ontspannen paard dat WERKT! met zijn rug en achterhand, zichzelf gaat dragen etc. Vanuit dát punt kun je voorwaarts in het tempo gaan rijden.