commentaar mag als we er maar wat aan hebben dus niet meer van "koop een doorgereden paard.." of je had geen jongpaard moeten kopen want daar heb ik niks aan. t paard heb ik en gaat ook niet meer weg
we moeten gewoon blijven oefenen, ik weet zeker dat het weer helemaal goed gaat komen en we later een leuke combi zijn
haha Zillah (Gucci_Zillah@bokt) was even creatief bezig met m'n camera.
los rijden.
van hand veranderen?
en weer de hoefslag volgen
hakken uitdrukken...spoorde hier net aan..andere ruiter erop..schoenen zijn eigen keuze.
hoofdje
en een drafje
was voor haar even wennen, Umi gooit erg hoog op.ff laag lopen.
beetje vervelend bij het aanspringen.
ik laat haar als we gaan galopperen gewoon met d'r hoofd omhoog lopen dat is voor haar makkelijker dan kan ze de achterhand er beter onder zetten.
weer een poging galop.
lastige Umi..toch sprong ze daarna goed aan
het lijkt net als of ik steeds in dezelfde hoek probeer aan te springen, Zillah mikte gewoon alleen op die hoek
ziet er niet echt prettig uit, we zaten gelukkig wel in de goeie galop
en weer even een paar rondjes stappen.
Dat was het weer. Ze is nu nog een beetje aan het protesteren, heb de foto's er maar gewoon bij gezet. Volgende keer foto's als ze weer goed galoppeerd.

was me al opgevallen. Ik longeer haar wel eens met bijzet zie m'n oudere toppic's. Met pessoateugel ging helaas minder, ze heeft door dat als ze het bontje omhoog trapt dat ze dan niet zo hard hoeft te werken. De laatste keer met pessoa ging het wel redelijk en heb ik haar als ze wilde gaan bokken goed voorwaarts gehouden en op t laatst was al het gebok er wel uit. Ik longeer haar ongeveer 1x in de week. 
Diep lopen kan, maar geef der es net ietsje meer ruimte van voren. Hou et wat luchtiger en geef der wat ruimte. Ze loopt zo erg met der kinnetje op der borst. Het moet van achteren komen die nageeflijkheid. Wat iemand anders al verteld, de 2e ruiter, jij niet dus houdt em erg vast zo te zien.
zo te zien mag je wat meer met alleen je kuit rijden ipv je hak. Blijjf je met je hak voorwaarts rijden kan ze ook niet leren om op een kleine kuitdruk voorwaarts te gaan. Oefening baart kunst. Galop komt vanzelf wel. Heb je de laatste bit gelezen (of het was niet de laatste...)? Staat een heel stuk in over galopperen, moest aan jou en je paard denken. Je paard springt steeds verkeerd of overkruist aan. Kan em alleen nu ff niet vinden.