Umi @ dressuur

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elmiran

Umi @ dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 11:22

Gisteren hebben we Umi weer gereden. Heb geen sporen omgedaan en heb ze nu een hele tijd niet meer nodig, Umi liep goed voorwaarts en dat door m'n rechterbeen heen lopen probeer ik nu gewoon zonder sporen op te lossen. Er heeft ook nog even iemand anders op gereden, ik merkte wel dat ze nu gewoon beter reageert op een andere ruiter, de oortjes gingen na een tijdje steeds meer naar voren. Nog even de galop geprobeerd en weer kwam ze omhoog en maakte ze rare sprongen, toch is ze wel een paar keer goed aangesprongen. Daarna ik er weer op en ook even een galopje geprobeerd. Foto's daarvan zien er niet zo prettig uit. Ik heb die rare sprongen maar genegeerd, hulpen duidelijker gemaakt, hoofd iets naar binnen getrokken en rechterbeen harder aangedrukt. Linksom om is t precies andersom dan valt ze juist naar binnen (door m'n rechterbeen). Het ging wel een paar keer fout, drukte een keer gewoon opnieuw me binne en buitenbeen aan en toen sprong ze ineens over in de goeie

commentaar mag als we er maar wat aan hebben dus niet meer van "koop een doorgereden paard.." of je had geen jongpaard moeten kopen want daar heb ik niks aan. t paard heb ik en gaat ook niet meer weg we moeten gewoon blijven oefenen, ik weet zeker dat het weer helemaal goed gaat komen en we later een leuke combi zijn

Afbeelding
haha Zillah (Gucci_Zillah@bokt) was even creatief bezig met m'n camera.

Afbeelding
los rijden.

Afbeelding
van hand veranderen?

Afbeelding
en weer de hoefslag volgen

Afbeelding
hakken uitdrukken...spoorde hier net aan..

Afbeelding
andere ruiter erop..schoenen zijn eigen keuze.

Afbeelding
hoofdje

Afbeelding
en een drafje was voor haar even wennen, Umi gooit erg hoog op.

Afbeelding
ff laag lopen.

Afbeelding

Afbeelding
beetje vervelend bij het aanspringen.

Afbeelding
ik laat haar als we gaan galopperen gewoon met d'r hoofd omhoog lopen dat is voor haar makkelijker dan kan ze de achterhand er beter onder zetten.

Afbeelding
weer een poging galop.

Afbeelding
lastige Umi..toch sprong ze daarna goed aan

Afbeelding

Afbeelding
het lijkt net als of ik steeds in dezelfde hoek probeer aan te springen, Zillah mikte gewoon alleen op die hoek

Afbeelding
ziet er niet echt prettig uit, we zaten gelukkig wel in de goeie galop

Afbeelding
en weer even een paar rondjes stappen.

Dat was het weer. Ze is nu nog een beetje aan het protesteren, heb de foto's er maar gewoon bij gezet. Volgende keer foto's als ze weer goed galoppeerd.

Marijkeeee

Re: Umi @ dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 11:28

foto 4 is een mooie foto's
mijn paard heeft ook problemen met te galop, misschien haar een paar keer aan de longe, met een bijzet voor wat te diep, laag aan laten springen. Dan zit er niet een ruiter op de rug die de rug, heeft bij mijn paard heel erg goed geholpen.
mooi paard.

klunsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 11:31

Er zitten mooie momenten bij, jammer dat de galop niet zo wil. Vind ze dat ook moeilijk aan de longe?

XxXLienkeXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 11:35

De draf fotos vind ik er al beter uitzien als vorige keren. Goed van je om geen sporen aan te doen.

Probeer recht te blijven zitten en je handen naast elkaar te houden. Ik heb het idee dat je je handen vastzet en daardoor word ze meer in de krul getrokken als dat ze over de rug loopt Zie dit vooral bij foto 9. Het is een jong paard dan kan je beter het neusje eruit rijden en wat meer voorwaarts en overgangen rijden en de ontspanning gaan zoeken.

Bij het galloperen protesteerd ze wel heel erg. Mijn idee is als de draf nog niet helemaal lekker gaat waarom dan galloperen als je weet dat ze zo protesteerd??

Van fotos is het moeilijk te zien waarom ze zo doet met galloperen maar ik zou er nog even mee wachten en misschien kan je het met longeren sterker maken.

Succes ermee

Joeptje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 11:39

Vind de eerste ruiter beter rijden dan de tweede, ziet er iets meer ontspannen uit. Jammer van de galop, maar dat komt nog wel! Het blijft een eeerg mooi paard !!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 11:43

Aan de longe gaat het goed en springt ze als ze fout zit ook gewoon over in de goeie galop. Foto's staan een beetje door elkaar, als je goed kijkt zie je dat er ook nog iemand anders op zit . Op m'n handen en hakken ga ik vandaag beter letten was me al opgevallen. Ik longeer haar wel eens met bijzet zie m'n oudere toppic's. Met pessoateugel ging helaas minder, ze heeft door dat als ze het bontje omhoog trapt dat ze dan niet zo hard hoeft te werken. De laatste keer met pessoa ging het wel redelijk en heb ik haar als ze wilde gaan bokken goed voorwaarts gehouden en op t laatst was al het gebok er wel uit. Ik longeer haar ongeveer 1x in de week.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 11:45

Joeptje schreef:
Vind de eerste ruiter beter rijden dan de tweede, ziet er iets meer ontspannen uit. Jammer van de galop, maar dat komt nog wel! Het blijft een eeerg mooi paard !!

Dat komt ook omdat ik het paard ook beter ken, als je voor het eerst op Umi zit moet je daar gewoon nog erg aan wennen. Ook Umi moet nog erg wennen aan andere ruiters.

Skatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 11:46

Als ik goed kan zien op de foto`s gaat je paard stuiteren in galop.
Heb dat zelf ook een poosje gehad met een jong paard maar als je hem goed voorwaarts rijd gaat het vanzelf over.
Verder leuk paardje en succes ermee!

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 11:47

hey
leuk paardje. En mooie pad
veel succes met haar! Komt vast wel goed, met veel geduld en training
xxx

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 11:56

ja dat denk ik ook wel. Het ging gister al een stuk beter vergeleken met die keren ervoor toen was het alleen maar springen en gek doen om mij bang te maken, toen had ik ook nog sporen om dus zat er meer op te letten dat ik die sporen niet in d'r buik zou prikken als ze zo gek deed. Heb er veel geduld voor en hoop dat het er na een weekje uit is.

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 11:58

ik vind het paard best diep lopen
zoals hierboven ookal gezegt word ziet het eruit alsof je je handen vastzet

ook vind ik je teugels wat lang..
heb je andere topics niet gevolgt maar ik lees hier dat je al vooruit bent gegaan
zet dat voort

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 12:02

te diep lopen doen we een beetje expres. Gewoon om die onderhals spier wat meer te ontwikellen, en pak haar later meestal wat meer op en rijd dan wat meer t neusje eruit.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 12:17

Onderhalsspier kweken?? Diep lopen kan, maar geef der es net ietsje meer ruimte van voren. Hou et wat luchtiger en geef der wat ruimte. Ze loopt zo erg met der kinnetje op der borst. Het moet van achteren komen die nageeflijkheid. Wat iemand anders al verteld, de 2e ruiter, jij niet dus houdt em erg vast zo te zien.
Goed dat je zonder spoor rijdt zo te zien mag je wat meer met alleen je kuit rijden ipv je hak. Blijjf je met je hak voorwaarts rijden kan ze ook niet leren om op een kleine kuitdruk voorwaarts te gaan. Oefening baart kunst. Galop komt vanzelf wel. Heb je de laatste bit gelezen (of het was niet de laatste...)? Staat een heel stuk in over galopperen, moest aan jou en je paard denken. Je paard springt steeds verkeerd of overkruist aan. Kan em alleen nu ff niet vinden.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 12:21

Heb dit bit zelf niet... misschien kan iemand t ff scanen ofzo? ga zo weer rijden en ben benieuwd of de galop dit keer al iets beter gaat.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 12:21

heb nog even op me stage wat gevraagd, m'n pa vond het ook goed dus gaat ze in oktober mee naar m'n stagebedrijf (africhtingsstal)

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 12:22

ziet er al een stuk beter uit elmiran
gewoon door oefenen en dan komt het allemaal goed

en als ze in de verkeerde galop aanspringt kan je ook gewoon van hand veranderen en dan doorgaan!

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 12:23

Hm neej zal em proberen op te zoeken maar kost me ff tijd. Naar welk stagebedrijf ga je? Wel fijn dan dat je dan vol begeleiding kan krijgen, toch? Als het goed is dan.

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 12:25

Het gaat al steeds beter vind ik.
Ik vind het ook dapper dat je die galopfoto's erbij zet, vooral omdat je in je vorige topics zo afgezeken bent.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 12:32

ik loop nu een weekje stage bij MR stables. Moet er dus nog 9weken. In oktober nemen we haar mee...beetje laat maarja anders is het voor ons ook te duur.

@PartTwo: goed idee daar was ik zelf nog niet eens opgekomen

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 12:37

Nou, ik moet zeggen dat het er al heel wat beter uitziet als de eerste keren dat ik foto's van je zag. Toen was het ronduit slecht, nu zie ik al wat verbetering.

Tip: rij haar wat meer met haar neus eruit, ontspan je binnenhand meer. Verder niet met haar kop in de lucht laten galopperen, probeer met een zachte, maar gebiedende hand haar toch naar beneden te krijgen. Dat is even moeilijk, maar dit wordt moeilijk af te leren als je haar zo laat lopen.

Verder moet je proberen met het aangalopperen te blijven zitten en niet in het zadel te gaan staan. Probeer het anders eerst aan de longe eens op stemcommando. Als ze dat goed doorheeft, kun je het onder de man ook eens rustig op stemcommando proberen, je zult zien dat dat veel rustiger werkt.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 12:39

op een foto zie je dat ik ga staan in de beugels was omdat ze toen even lastig deed en soms vind ik het dan fijner om iets te gaan staan dan voel je er zelf minder van.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 12:40

aan de longe laat ik haar meestal gewoon op stem draven en galopperen enz.(reageerde een beetje fel op de longeerzweep) heb dit alleen nog niet onder het zadel gedaan ga het zo wel even proberen

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 13:28

Veel longeer werk helpt echt met het verbeteren van de galop. Probeer eens een pessoateugel om haar in de galop beter over de rug te laten lopen. Je zult zien dat wanneer je dat regelmatig met de longeerlijn traint er verbetering in zal komen. Wanneer je 1000x dezelfde oefening uitvoerd zal je paard je nog niet goed begrijpen. Je moet het afwisselend houden en zorgen dat zijn rugspieren goed worden ontwikkeld zodat hij straks de galop ook makkelijker vindt. Probeer je paard rond en diep te rijden wanneer je paard warm is. De juiste oprichting is op dit moment nog totaal onbelangrijk. Ik vind het knap idd dat je weer foto's durft te plaatsen! Succes ermee!

Le0nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 13:32

Heerlijk beestje, heb al eerder foto's van em gezien, ik vind hem wel mooi En verder ,sja loopt mooi, jammer dat de galop niet echt wil, en let op dat hij niet te diep loopt. hij loopt nu achter de teugel op de fotos

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 13:41

knap paardje!!
Het is vrij normaal dat jonge paarden zo raar doen bij aanspringen in galop.

Heb veel met jonge paarden gewerkt, en de meeste weten al dat als je gaat doorzitten dat er iets gaat gebeuren, en dan gaan ze in elke hoek vanzelf in galop aanspringen terwijl dat niet moet, en drukken ze zich op en worden ze heet in draf.
Gewoon veel stukjes gaan doorzittren zodat ze snappen dat doorzitten gewoon onderdeel van de training is, en dat dat niet altijd in verband is met de galop.
En duidelijke hulpen geven bij de galop, en gan gewoon vooruit blijven rijden, in een volte aanspringen wil ook best goed helpen
Succes!!