Fell-pony@work

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Peachy

Fell-pony@work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-05 19:32

Hier wat foto's van een paardje wat k berijd.Ze is een fell-pony van 5 jaar en een jaar niet bereden. Ikzelf heb ook een jaar of wat neit gereden dus hopelijk neit al te veel kritiek.

Afbeelding
Oogje dicht

Afbeelding
Lekker gezicht trek ik weer

Afbeelding
Hier was ze denk ik weer in een van haar buien vandaar dat ik achterover zit.
Soms is ze net een katapult als je maar heel even je benen eraan doet.

En wat vinden jullie van haar en vinden jullie mij te groot?

Evaaa_

Re: Fell-pony@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 19:39

Leuk paardje..schattig koppie Alleen je ziet niet veel van t rijden.. denk meer itp...

bonnielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 19:43

Je kunt niet zoveel zien aan de foto's ... ik zelf vind het géén mooie foto's je ziet niet echt dat je bezig bent!
Zijn de foto's van nu?
Pony is namelijk ( zover ik het kon zien) best dik in het haar en zonde van de manen zien er een beetje verwaarloods uit maar dat weet ik uit ervaring dat lijkt al heel snel zo maar toch het zou miss mooier en vlotter bij je pony staan als je ze (kort) zou trekken!

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-05 19:48

Ze is idd een beetje dik maar ze heeft dan ook net een veulen gehad. En ze zit gewoon in de zomervacht hoor. Ik berijd haar alleen en ik mag ze niet trekken. Het zou idd misschien mooier zijn.
De foto's zijn idd van nu en ik berijd haar nu ongeveer een maand 2x in de week.
Je ziet niet echt nee dat ze aan het werk is de volgende keer zal ik wat meer actiefotos proberen te plaatsen.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 20:01

bonnielove schreef:
Je kunt niet zoveel zien aan de foto's ... ik zelf vind het géén mooie foto's je ziet niet echt dat je bezig bent!
Zijn de foto's van nu?
Pony is namelijk ( zover ik het kon zien) best dik in het haar en zonde van de manen zien er een beetje verwaarloods uit maar dat weet ik uit ervaring dat lijkt al heel snel zo maar toch het zou miss mooier en vlotter bij je pony staan als je ze (kort) zou trekken!

hoe kun je op deze foto's zien dat best dik is? ik zie dat niet, ik zie wel dat ze arm bespierd is en wel wat beweging kan gebruiken

leuke pony!!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 21:12

bonnielove zegt dat ze best dik is in het haar. ( dus een dikkere vacht )
niet dat ze een dikke buik heeft.
ik kan er niet veel van zeggen aangezien het maar 1 rijfoto is.
ik zou haar manen ook korttrekken/knippen.
maakt hem/haar sportiever.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 21:16

hey
die zit toch gewoon in der zomervacht, zo te zien
Je kan er idd niet zoveel van zeggen, met deze foto's.
Lijkt me wel niet zo leuk dat je moet rijden tussen de Jacobskruiskruid-planten
Leuke pony hoor
veel succes verder!
xxx

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-05 21:21

Ondertussen zijn die er gelukkig al uit gehaald

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 21:28

heeJ.. ik heb oowk een Fell- pony, al sinds 5 jaar.. Alleen ze lijken niet echt op elkaar.. Die van mij is wat ahm.. ik weet niet hoe je dat zegt.. compacter.. ik heb er wel foto's van, maar dan moet je me even uitleggen hoe ik die erop moet zetten:P voor de rest is hij 12 jaar en ik berijd hem elke dag... momenteel rijden we L2, maar we rijden nog maar sinds maart dit jaar officieële wedstrijden.. nou.. voor foto's moet je het me ff uitleggen..

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 10:11

OemmiejO schreef:

heeJ.. ik heb oowk een Fell- pony, al sinds 5 jaar.. Alleen ze lijken niet echt op elkaar.. Die van mij is wat ahm.. ik weet niet hoe je dat zegt.. compacter.. ik heb er wel foto's van, maar dan moet je me even uitleggen hoe ik die erop moet zetten:P voor de rest is hij 12 jaar en ik berijd hem elke dag... momenteel rijden we L2, maar we rijden nog maar sinds maart dit jaar officieële wedstrijden.. nou.. voor foto's moet je het me ff uitleggen..

Sorry als dit kattig over komt maar, daar vroeg ze toch niet om hoe goed jouw paardje is en hoe slecht haar paardje is? ik vind 't er ook niet je-van-het uit zien, maar ook niet iedereen vind mijn paard mooi..

Maar goed leuk paardje hoor, ik ga geen beslissingen voor je nemen over de manen of iets dergelijks!
Verder hou je handen op de plaats, voor 't zadel, daarboven, en je handen recht op zetten, ook als je paard gek doet, doe je handne niet omhoog, gewoon lekker laag houden.
Benen op de plaats op/achter de singel houden.

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 11:38

Haj! Ik ben ook een trotse fell pony berijder..

Ik ben nog veel langer 1,76 en ik pas ook nog met gemak op mijn fell.. naja ik bedeol dat hij mij met gemak kan dragen..

Het is wel een dunne versie van een fell hoor.. Weinig vlees..
Kben erg benieuwd naar de duidelijkere foto's!!

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 20:45

Nikki_jimmy schreef:

Sorry als dit kattig over komt maar, daar vroeg ze toch niet om hoe goed jouw paardje is en hoe slecht haar paardje is? ik vind 't er ook niet je-van-het uit zien, maar ook niet iedereen vind mijn paard mooi..

HeeJ.. SrrY.. maar zo bedoelde ik het EGT niet.. !! Ik denk alleen ik vertel wat over hem omdat ze dat miss. wel leuk vind. en trouwens ook egt niet iedereen vind die van mij mooi... je moet er echt van houden!! Altijd dat van: jouw paardje is toch die dikke? daar wordt je ook weleens helemaal panisch van!!
Maar ik vind dat ik best wel een beetje trots mag zijn op me paardje en ik kan EGT NIET goed rijden en dat heb ik ook HELEMAAL NIET gezegd!!
Iedereen zegt altijd: ja, die pony's kunnen geen dressuur, die kunnen alleen maar voor de kar lopen, die karreknollen..!! Jemig dan mag je tog best wel blij zijn!! En ik heb NOOIT gezegd dat die van haar niet mooi is.. !! Ik vind hem WEL mo0i... Ik vind dat je best weleens tegen iedereen die alleen maar loopt te zeggen "ik rijd al sinds mn 10e Z2 en jij?" dat je weleens tegen HUN mag zeggen dat ze opscheppen en niet tegen mij!!
haha!! maarja.. hier de foto's als je die nog wilt zien:
(als ze het doewn)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 08:20

Hele mooie pony hoor.Lijkt idd wel een beetje op die van mij.
Hoe hoog is die van jou?

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 08:22

Leuke pony zeg...ik heb ook een fell pony verzorgd leuke beesies! Deze is ook leuk zeg..jammer dat je ze hier op bokt niet vaker tegenkomt!

tonypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 08:24

Pellie schreef:
bonnielove schreef:
Zijn de foto's van nu?

hoe kun je op deze foto's zien dat best dik is? ik zie dat niet, ik zie wel dat ze arm bespierd is en wel wat beweging kan gebruiken

leuke pony!!

volgens mij staat er dik in het haar (wintervacht)
verder vind ik het een leuke pony
alleen let op je handen en tenen.

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 08:40

Hoi Peachy,
Heb zelf ook een Fellpony (Bluewater Annet), maar dan in schimmeluitvoering. Lekker bijzonder, niemand die dus ook gelooft dat ze een Fell is ("die zijn toch altijd zwart???")

Vind het echt leuke ponies, met een lekker pittig karakter. Zoals je die van jou beschrijft (katapult reactie op been geven), dat heeft die van mij ook nog steeds.

Je hebt iig een erg leuke pony eraan, en het zijn leuke foto's om te zien. Succes met de training! Hoe heet ze eigenlijk? En hoe groot is ze?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 08:42

Je kunt zien dat er een tijdje niet veel mee gedaan is, leuk dat je haar nu mag rijden en verzorgen. Bij het rijden kun je de manen ook in een hengstenvlecht doen, dat ziet er verzorgder uit en ze zitten niet meer in de weg. Ik rijd een Fries met hele lange manen daar raak je mee in de war met je teugels en handen

Volgende keer veeeeel foto's laten schieten, in stap en draf,vooral van opzij... En dan de mooiste er uit zoeken
Het is echt even wennen als je zo lang niet gereden hebt, maar als je les neemt, komt het vast snel weer goed zonder dat je jezelf verkeerde dingen aanleert in tussentijd
Veel plezier!

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 08:51

Zijn die fell van jullie ook zo ontzettend heet? Ik had het er laatst nog over met mijn instructrice op ponykamp.. Ze vroeg aan mij of mijn fell ook zo ontzettend heet was en zo stijf. Dat klopt precies.. Amadeus is zo heet en zo super snel met zijn kleine beentjes! En hij is ook zo stijf in stelling en buiging.. Ontspannen doet hij ook nauwelijks..

Maar die van mij is een kleine springheld! Hij heeft sinds hij het kent nog nooit geweigerd, springt altijd alles en heeft ook een vet goede techniek. En omdat hij oko nog eens druk en snel is, is hij op parcours ook erg goed. Toen we clubkampioenschappen hadden was hij wel mooi de snelste van de manege (en daar sta je dan met je sportgefokte bekakte paardjes die van een fell pony verloren hadden!! )
en na de finish val ik er nog ff af, maar dat boeit niet we waren wel eerste!!
van de hele ponyclub!!

Maar zijn die van jullie ook zo super heet en stijf in stelling en buiging??

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 09:19

Leuke foto's
Ziet er netjes uit voor een pony die 5 jaar niet bereden is!
Leuke pony ook

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 10:35

Ik heb weer eens een groot aantal oneliners verwijderd.
Is het nou zo moeilijk om eens wat meer te typen dan "Leuk paard"of "mooie foto's"?
Probeer aan je reacties meer commentaar toe te voegen. HAW is vooral bedoeld om commentaar te geven op het rijden van de ruiter.

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 11:11

amie_x_mij schreef:
...Maar zijn die van jullie ook zo super heet en stijf in stelling en buiging??

Hehehe, allemaal heel bekend, en de TS zal het ook wel herkennen!!! Heb er bij Annet heel erg aan moeten werken om naast een aan-uit reactie ook een ontspannen beheerst tempo te kunnen rijden. En idd, het eerste halfjaar zo ongeveer ging ze alleen maar als een plankje door de bocht (en plat dat ze dan kon, lag weer aan het hoge tempo ).
Verder is ruggebruik (zodat je lekker door kunt zitten) ook iets wat er bij Annet niet echt inzat (lees: echt niet!) Maar inmiddels is ze behoorlijk los in haar lijf, en echt goed in stelling en buiging aan het worden. Heb er dan ook al 1,5 jaar trainen opzitten...
Oja, springen vindt ze ook super!!!

@TS: gewoon lekker ontspannen proberen te trainen, want als je een Fell probeert te dwingen tot iets worden ze nog koppiger dan een ezel volgens mij. En verder lekker afwisselen: dus dressuur, springen, buitenritten, van alles wat! Mijn ervaring is dat ze alleen maar beter worden van afwisseling. Het zijn intelligente beestjes die je bijv. prima dressuurmatig kunt rijden, als je maar niet alléén maar dressuur rijdt, dan wordt het te saai voor ze. Ga nu zelf trouwens proberen Annet voor de kar te beleren, denk dat ze het hartstikke leuk gaat vinden

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 15:40

Peachy schreef:
Hele mooie pony hoor.Lijkt idd wel een beetje op die van mij.
Hoe hoog is die van jou?

uhm,, toen we hem kochten was hij een D- pony van 1.37 laatst was hij opnieuw gemeten omdat ie een nieuw paspoort moest ofsow (vaag) en toen was hij nog maar 1.335 en dus een C- pony.. nu staat dat nog niet op zijn paspoort en is het dus nog een D... maar met wedstrijdjes doewn we gewoon mee tussen de C- tjes hoe hoog is die van jou? ik vind dat je nog niet te groot bent hoor!! hoe lang ben jij dan? Ik ben ong. 1.70 en (wat ik weet) kan het nog wel !!

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 15:51

Ik wilde ff vragen of iem. hier al wel eens een x op de Fell- ponydag is geweest?? Ik heb mijn Fell daar nl. vandaan!! Er hing een advertentie op een caravan en we gingen ff kijken, nouw veel gepraat blablabla.. je weet het wel.. en toen hadden we opeens een ponytje!! Dat was 5 jaar geleden dus en sept. 2000 geloof ik!! Ik weet er niet veel meer van. Ik was toen negen. Ik weet nog wel dat ik hem heel graag wilde, maar ik zou pas een pony mogen op m'n 11e.. Eind september kwam m'n vader ineens bij me op bed zitten en zei: "Oscar (ons paardje dus) is verkocht." Ik vond het erg jammer, maar ik wist toch dat we hem niet zouden kopen. Ik:"aan wie dan?" m'n vader:"aan ons!!" Ik: "aaaaaaaaaaah!!" Ik vond het wel heel leuk hoe m'n vader dat verteld heeft!! tOen, op 1 okt. werd hij vanuit hengelo gebracht...!!

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 16:06

amie_x_mij schreef:
Zijn die fell van jullie ook zo ontzettend heet? Ik had het er laatst nog over met mijn instructrice op ponykamp.. Ze vroeg aan mij of mijn fell ook zo ontzettend heet was en zo stijf. Dat klopt precies.. Amadeus is zo heet en zo super snel met zijn kleine beentjes! En hij is ook zo stijf in stelling en buiging.. Ontspannen doet hij ook nauwelijks..

Maar die van mij is een kleine springheld! Hij heeft sinds hij het kent nog nooit geweigerd, springt altijd alles en heeft ook een vet goede techniek. En omdat hij oko nog eens druk en snel is, is hij op parcours ook erg goed. Toen we clubkampioenschappen hadden was hij wel mooi de snelste van de manege (en daar sta je dan met je sportgefokte bekakte paardjes die van een fell pony verloren hadden!! )
en na de finish val ik er nog ff af, maar dat boeit niet we waren wel eerste!!
van de hele ponyclub!!

Maar zijn die van jullie ook zo super heet en stijf in stelling en buiging??

Heej,, jah idd, die van mij is ook zooo heet!! Gelukkig valt het tegenwoordig wel mee!! maar soms kon ik amper opstappen omdat meneertje al weg was!!
Hij kan ook goed springen alleen hij heeft wel een aparte techniek!! Als de balk laag is springt hij niet maar vanaf 60 cm. springt hij echt super!! Dan hoef je amper wat te doewn!! Ons record is 110 cm!! (dat deed hij een keer en toen vond ie het wel weer welletjes ) Alleen ze hebben altijd zo'n ontzettende haast!! Als ik langs de hindernis wil, wilt hij er gewoon over!! Zo leuk vind hij het.. nou, dan kan je doewn wat je wilt, maar als die Fell's eenmaal wat in hun hoofd hebben, krijg je het er ook niet meer uit..!! Op het strand "crossen" vind hij echt helemaal geweldig!! Het verbaasd me dan ook elke keer weer hoe hard ze kunnen met hun korte pootjes en dikke buikje !! hahah!!
Ja.. hij is ook zo stijf als het maar kan!! Echt om niet goed van te worden maarja..!! vo0r de rest zijn het wel echte knuffels!!

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 17:09

Hoi OemmiejO,
Wij zijn vorig jaar met onze merrie bij de Fellponykeuring geweest, en afgelopen voorjaar bij de hengstenkeuring wezen kijken. Verder ben ik deze zomer ook nog naar het lustrumfeest geweest.

Ik wil proberen 10 september naar de Fellpony merriekeuring te gaan (zonder pony, alleen kijken). Zijn er nog meer Bokkers die naar deze keuring gaan? Kunnen we misschien meeten?