Ik heb mede daardoor de laatste paar maanden maar weinig gereden en vooral gelongeerd. Af en toe klim ik er even op, en het valt me mee hoe goed we dan door gaan waar we gebleven waren.
Vorige week was zo'n dag en het leek me leuk deze foto's te plaatsen om een beetje te kunnen blijven volgen of en hoe het rijden veranderd.
Het galopknopje komt er steeds meer op te zitten en ik wordt minder heen en weer geschud. Ik ben in de galop alleen maar bezig met het aangaloperen op commando, braaf doorgaloperen, een beetje sturen (grote volte) en weer terug naar draf als ik dat wil.
Ook met het rijden ben ik nog steeds bezig met sturen, aanleuning, nagevelijk blijven in de overgangen gaat al best goed, maar luisteren naar het binnenbeen en lengtebuiging blijft nog wat moeilijk. Ook probeer ik meer tempowisselingen te rijden en stukjes middendraf op diagonaal en lange zijde. Sinds we meer met de galop bezig zijn vergist ze zich vaker en springt sneller aan in de galop als ik wil verruimen
Ik probeer er bij mezelf om te denken dat ik mijn hakken uitdruk, mijn handen meer bijelkaar houd en voor me draag en rechtop te blijven zitten.
De rechtse/onderste vind ik zelf mooi
Een galopje
Ik wil niet dat ze zich sterk kan maken door aan me te trekken, dus als ze dat probeert, dan ga ik eerst mee en probeer haar dan met mijn been weer naar mijn hand te rijden. als ze zich sterk kan maken omdat ik echt weerstand bied, dan red ik dat toch niet en wordt ze alleen maar strak. en vervelend.
weer galopje
En deze laatste:
Hopen dat ze wat afslankt en ik snel een breder zadel kan kopen. Dan kan ik weer wat meer met haar doen.
Geertje bedankt voor het foto's maken!

Vandaar dat mijn zadel ook niet meer zo past, het komt er aan de bovenkant bij in plaats van aan de onderkant