Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Charos schreef:wat zegt je instructeur ervan?
rijd je met of zonder sporen/zweep?
reageerd hij wel op je beenhulp naar voren?
en dat ondersteun ik met de zweepToydoll schreef:Ik heb dit 'probleem' ook, alleen gaat het hier om een 3 jarige die een maandje onder het zadel is.
Ze reageerd heel goed op t been, teminste, waar of hoe ik mn been er ook aan leg, ze gaat meteen voorwaarts.
maar ik kan mn linker been er alsware 'in duwen' ze gaat alleen maar harder lopen, opzij zal ze écht niet gaan...
Maar zij snapt dit gewoon nog niet... Ik heb dit laatst even geoefend en haar schuin voor het hek geparkeerd, en dus met rechts been gegeven, waardoor ze dus schuin week voor mn been. Goed beloont en weer andere dingen gaan doen... Ik weet niet of dat een goede manier is, maar het leek mij het logischste op dat moment
en de eigenares geeft toe dat het een grote fout van haar is om hem zo onactief op het been te zetten ... maar nu moet ik die foutjes eruit krijgen en dat is natuurlijk moeilijk ..
Toydoll schreef:Ik heb dit 'probleem' ook, alleen gaat het hier om een 3 jarige die een maandje onder het zadel is.
Ze reageerd heel goed op t been, teminste, waar of hoe ik mn been er ook aan leg, ze gaat meteen voorwaarts.
maar ik kan mn linker been er alsware 'in duwen' ze gaat alleen maar harder lopen, opzij zal ze écht niet gaan...
Maar zij snapt dit gewoon nog niet... Ik heb dit laatst even geoefend en haar schuin voor het hek geparkeerd, en dus met rechts been gegeven, waardoor ze dus schuin week voor mn been. Goed beloont en weer andere dingen gaan doen... Ik weet niet of dat een goede manier is, maar het leek mij het logischste op dat moment
LilPetat schreef:Toydoll schreef:Ik heb dit 'probleem' ook, alleen gaat het hier om een 3 jarige die een maandje onder het zadel is.
Met een 3-jarige die een maandje onder het zadel is zou ik geen zijgangen gaan rijden.. Ze moet eerst haar evenwicht en balans maar eens zien te vinden voordat je aan zijgangen gaat denken!