De Fjord (Hubo) word met stang gereden omdat hij heel erg sterk is en voor de kar ook altijd met een menbit gereden word: het gebroken bit heeft hij helemaal uit elkaar getrokken en de ongebroken bustrens werkte ook niet goed in -hierover dus geen commentaar!
De Welshcob is deze week hengstig, vandaar dat ze er ook zo dwars en saggerijnig uitziet -alhoewel ik zeer tevreden was over het resultaat omdat ik er echt niets van verwacht had. Ik rijd met sporen om de hulpen beter door te kunnen geven (het is af en toe nogal een heethoofd)
Vriend rondstappen op Hubo
Ik op Sunny (ben ik gek of gaat ze al minder op de voorhand lopen ? )
en toen de ponyruil - even alle instructies voor sunny doorgegeven en toen kwam haar hoofd zowaar nog omlaag ook !
vriend er nog steeds op
Ik op Hubo (de verzorgpony van mijn moeder)
Omdat Hubo nogal dik is moet je alles vaak drie keer doen voordat hij iets daadwerkelijk voelt, en daarbij komt nog dat hij liever lui dan moe is. Hij vind het heel erg moeilijk om te buigen, daarom oefent mijn moeder veel met voltes (kleiner en groter maken). Het is de bedoeling dat hij met zijn achterbene gaat wijken om de volte beter te kunnen lopen - dat doet hij meestal niet vandaar dat ik er zo overdreven opzit.
Sunny laat zien dat ze toch echt hengstig is...
Commentaar over mijn houding is natuurlijk altijd welkom, mits op vriendelijke wijze. Mijn eigen commentaar is dat ik te ver naar achteren zit, waardoor het lijkt alsof ik in de teugels hang (is niet zo, lijkt) Mijn tenen mogen iets meer naar binnen en mijn benen liggen te ver naar voren. (en ik mag natuurlijk wel vrolijker kijken ook al is het hard werken
)*edit* Privéles
Als je op de link hierboven klikt zie je foto's van de rijles, om raar commentaar even te voorkomen.
Vind het er wel netjes uitzien! Commentaar geef je zelf al; ben ik het mee eens