Voorw. Neerw. lukt maar voor 6 passen :s

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lynnlovesyou

Voorw. Neerw. lukt maar voor 6 passen :s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-05 08:54

Hej ,
In mijn vorige proef mocht ik voorwaards , neerwaards rijden op een volte dit ging goed . Maar nu moet ik die rijden op de diagonaal ik heb 2 problemen . ( voorw neerw komt na de galop dit wordt dan iets makkelijker voor mij)

1. Hij zakt makkelijk tot op knie hoogte in het begin maar komt altijd na ong. 6 passen terug omhoog
Of
2. Hij komt goed naar beneden maar alleen de laatste 5 passen :s

Hoe kan ik dit oplossen ? Nu doe ik thuis de galop oefening waar ik al (in de galop) hem goed los maak maar niet opvallend . En tussen de galop en voorw. neerw. probeer ik hem ook al vrij laag te rijden dan lukt het meestal wel goed voor 6 passen maar dan kom hij weer omhoog . Laat ik hem dan te los ? of moet ik meer met m'n benen eraan blijven of ....

M3isSi3j

Re: Voorw. Neerw. lukt maar voor 6 passen :s

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 11:54

Je moet hem wat verder terug rijden op het achterbeen zodat deze er meer bij blijft op het momend dat jehem laat zakken.. Zet hem een keertje in draf terug tot bijna stap en blijf met je binnen been zn achterhand activeren. Als die mooie terug komt en van vore daarbij om hoog komt rij je hem verder naar vore en geef je een beetje meer ruimte van vore zodat die gaat zakken.

Hierbij is het de bedoeling dat je alle tijden contact blijft houden. VWNW is niet het zelfde als halstrekken! Bij VWNW blijft het paard verzameld maar heeft ipv een hoge halshouding een lage halshouding. Ook is het heel belangrijk dat je hierbij dus gewoon stelling kan rijden om je binnenbeen heen en alle tijden de hoofd/halshouding kan veranderen.

Op het momend dat jij contact verliest laat je zn achterhand los en zal die dus of niet meer ophoog komen of juist omhoog komen. Blijf dus heel veel schakelen tijdens je oefening en rij hem mooi rond om je benen heen in de wendingen (misschien zelfs stukjes opzij of schouder voor plaatsen) Hierbij hou je hem mooi actief in tempo zonder hem over zn tempo heen te rijden.

Kortom: hij moet activer aan je been komen, meer op zn achterhand lopen en contact houden van vore!

Succes