bok paard :(

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

banjerlover

bok paard :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 20:31

hoi ik ben rianne en ik rij iedere week op banjer een manege pony de laatste tijd ging wel goed maar de laatste twee lessen is het bok bok bok bok maar hij is wel een keer naar de kraker geweest ervoor maar nu doet hij het weer ik weet niet wat ik er aan kan doen wand het is me lieveling ene hij is de liefste manegepony van de wereld ;(

kuz rianne ;)

Loenz

Re: bok paard :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 20:36

niet aan de teugels trekken, maar jij kan er zelf niet veel aan doen dat moet die (prut(sorry)) manege maar doen.
-x- me
gebruik leestekens en hoofdletters.

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 20:42

Jullie instructeur/instructrice zal wel weten wat je moet doen en lijkt me als het iets medisch is dat ze de pony niet in de les mee laten lopen (tenminste als ze daar op de manege iets om paardjes geven)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 20:49

verplaatst naar rijtechnisch

banjerlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-05 13:16

hoi mennsje die dit dingetje heeft geplaatst Jullie instructeur/instructrice zal wel weten wat je moet doen en lijkt me als het iets medisch is dat ze de pony niet in de les mee laten lopen (tenminste als ze daar op de manege iets om paardjes geven)

dat kan wel maar hij doet dan een keer wel normaal en dan weer niet maar hij moet toch beweging en ik mag hem niet longeren omdat hij dan wild doet denk ik wan hij is een stukje volbloed en dus ook heel druk

banjerlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-05 13:18

banjerlover schreef:
hoi ik ben rianne en ik rij iedere week op banjer een manege pony de laatste tijd ging wel goed maar de laatste twee lessen is het bok bok bok bok maar hij is wel een keer naar de kraker geweest ervoor maar nu doet hij het weer ik weet niet wat ik er aan kan doen wand het is me lieveling ene hij is de liefste manegepony van de wereld dat vind ik dan he maar hij doet af en toe normaal en dan weer niet dus[b]

kuz rianne

banjerlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-05 13:22

banjerlover schreef:
hoi ik ben rianne en ik rij iedere week op banjer een manege pony de laatste tijd ging wel goed maar de laatste twee lessen is het bok bok bok bok maar hij is wel een keer naar de kraker geweest ervoor maar nu doet hij het weer ik weet niet wat ik er aan kan doen wand het is me lieveling ene hij is de liefste manegepony van de wereld

kuz rianne

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 14:08

Ik denk niet veel dat jij er wat aan kan doen, het is een manegepony, niet jouw eigendom dus. Je zou het er kunnen over hebben met degene die de manege beheerd, of met je instructie zodat diegene het er kan over hebben met de manege eigenaar.

@ solide; zeg niet te hard de volgende zin (en lijkt me als het iets medisch is dat ze de pony niet in de les mee laten lopen ). Op de manege waar ik zat en nog wel eens kom laten ze pony's die niet mee kunnen lopen, gewoon meelopen in de lessen (want ach; ze stellen zich mar aan )

Als deze pony goed reageerde nadat hij is gekraakt, lijkt het mij dat hij veel last heeft van zijn rug en daar moet een oplossing voor gezocht worden.

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 16:09

Cow_horse daarom zei ik er ook achteraan dat als de manege-eigenaren iets om de paardjes geven. Ik ken een paar maneges en daar rijden ze er ook mee door maar er zijn er ook genoeg die dit wel zien en er iets aan laten doen. Jammer genoeg zijn er nog steeds maneges die denken dat de paarden zich aanstellen.

En idd TS ik denk ook dat je er weinig aan kan doen en hetgeen wat je eraan kan doen is misschien deze vraag bij je instructeur/instuctrice leggen. Het is en blijft een manegepaardje

_Maggy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 13:36

bij mij op de manege is ook een pony dat in de galop ook altijd bokt maar dat komt gewoon omdat hij het leuk vindt (volgens mij)
misschien is dat ook wel het geval met banjer?

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 18:23

of misschien heeft die wel erg last van zn zadel.
niet elke manege heeft goede zadels die ook op de pony's passen, en gooien er gewoon iets op.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 19:50

Manège ponies zijn galopperen ook wel eens zat, zeker als het gepaard gaat met gebonk op hun rug en getrek aan de teugels en gepor in hun zij. Wat negen van de tien keer het geval is, of het een of het ander of allemaal.

Okee, Rianne, wat je kunt doen om te helpen Banjer het meer naar de zin te maken, zodat hij waarschijnlijk niet gaat bokken, is goed achterover zitten, voor het het aanspringen in galop je binnenbeen op de singel (dus gewoon), en je buitenbeen (kant van hek of beschot) iets naar achteren, maar niet optrekken. Hakken goed laag houden en met je zit naar voren schuiven. Je binnenhand wat opzij naar binnen en met je buitenbeen een kneepje in de teugel geven. Dat allemaal tegelijkertijd en dan met je hand meegaan naar voren voor de eerste galopsprong. Zorg dat je niet aan de teugels trekt, maar dat ze ook niet loshangen. houd je handen mooi laag, met je pinken dicht bij het zadel, en rechtop. Ellebogen bij je zij, met een knikje erin. Probeer niet te knijpen met je benen of met je hielen, gewoon lekker op je kont zitten, je valt niet zo makkelijk van een paard hoor, met an elke kant een been als ballast, als je maar licht achterover blijft leunen en je hakken laag houdt.
Als Banjer dan toch bokt, blijf je ook beter zitten als je achterover leunt en je hakken laag houdt!