Pjelk @ bijna-laatste L1 wedstrijd :P

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pjelk

Pjelk @ bijna-laatste L1 wedstrijd :P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 11:23

Afgelopen weekend deed ik met Pjelk mee aan de derby in Warffum. Twee dagen wedstrijden en in totaal dus vier proefjes gereden!
Zaterdag was Pjelk wat traag. Ik had waarschijnlijk wat te lang losgereden en ik moest echt alle zeilen bijzetten om hem een beetje kwiek te houden in de proef. De middendraf, normaal een sterk onderdeel van ons, werd dan ook helemaal niets. Of hij toonde hem amper of hij viel in galop.
Deze foto`s zijn van zaterdag. Ik reed toen 156 en 146 punten.

Afbeelding
B afwenden X halthouden

Afbeelding
Draf

Afbeelding
Poging tot middendraf denk ik

Afbeelding
Galop

Afbeelding

Afbeelding

Van zondag heb ik helaas geen foto`s. Heel helaas want het ging erg goed toen. Ik had maar 10 minuutjes ofzo losgereden waarna Pjelk heel fijn liep. Loa maar toch nog voorwaarts. Eigenlijk was ik toen nog niet aan de beurt maar omdat de ruiter voor mij nog niet klaar was mocht ik even eerder .
De eerste proef ging daardoor echt fijn. Pjelk wist weer hoe de middendraf moest wat veel makkelijker gaat na korter losrijden (hier scoorden we zelfs achten op! Het resultaat was 163 punten
De tweede proef werd al weer minder want Pjelk was al best moe. Daarbij waren wat voorwerpen naast de bak, zoals schriklint, erg eng volgens hem.
Er was zondag ook een echte fotograaf (van xandro.nl) waarbij ik aangegeven had dat ik ook wel foto`s wilde. Helaas bleek er nog iemand tegelijk met mij te rijden en die heeft hij wel gefotografeert en mij niet . Echt wel balen!

En nog een plaatje waar ik best een beetje trots op ben; van de training laatst.

Afbeelding
De punten waren niet heel super deze dagen en ook heb ik niet de laatste drie wp`s gehaald waarop ik hoopte om naar de L2 over te mogen. Toch ben ik erg tevreden omdat Pjelk mn zondag echt lekker liep en ik probleempjes in de ring zelf oplossen kon. Ook weet ik nu weer beter hoe ik hem het best losrijden kan en we hoeven nog maar één puntje voor de L2!

KisSs_Girl

Re: Pjelk @ bijna-laatste L1 wedstrijd :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 11:27

gefeliciteerd iig!
wat een prachtig paardje zeg!!

Berdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 11:47

leuke pony gefeliciteerd met je winstpunten hoeveel punten had je in je 2e proefje op zondag want dat staat er niet bij (of ik ben blind )

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 11:59

Ziet er goed uit!
sucses in de L2 !

riskjuhruled

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 12:03

ziet er goed uit hoor!

maar ik zou toch geen knot in z`n voorpluk maken

_leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 14:54

Erg mooie Fjord hoor! de laatste foto is idd ook erg mooi! Maar rijd je nou met mini-chaps op de wedstrijd? Ik heb altijd geleerd dat je rijlaarzen aanmoet, maar dat zal wel weer aan mij liggen.. Verder gefeliciteerd met je goede punten!

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 16:32

Leuke en Mooie fjord zeg
Proficiat met je punten

Pjelk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 19:12

Le0niie schreef:
Erg mooie Fjord hoor! de laatste foto is idd ook erg mooi! Maar rijd je nou met mini-chaps op de wedstrijd? Ik heb altijd geleerd dat je rijlaarzen aanmoet, maar dat zal wel weer aan mij liggen.. Verder gefeliciteerd met je goede punten!

Bedankt! En dat van die rijlaarzen was eerst ook zo. Maar sinds april dit jaar mag je ook met gladlederen minichaps en jodphurs starten op wedstrijden. gelukkig maar, want dat vind ik echt veel lekkerder rijden!

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 19:46

Idd, vooral die laatste is errug mooi!

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 22:07

Die laatste foto ziet er inderdaad goed uit! Alleen jammer dat de foto's zo groot zijn.

Pjelk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-05 12:20

BerdientJ schreef:
leuke pony gefeliciteerd met je winstpunten hoeveel punten had je in je 2e proefje op zondag want dat staat er niet bij (of ik ben blind )

Nee hoor, dat was ik `vergeten`te vernekden . Ik had er namelijk 143 . Niet best dus maar dat ging het ook niet. Al ben ik wel blij dat ik de laatste onderdelen vrij netjes heb kunnen rijden en de problemen die ik in de proef tegenkwam netjes heb kunnen oplossen.

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 12:38

ziet er leuk uit, ik vind hem ook beter staan met zn maantop los

is hij echt zo snel moe dan? misschien dat een beetje conditietraining ofzo ook wel wat kan helpen ?

Pjelk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-05 07:45

Paljassofie schreef:
ziet er leuk uit, ik vind hem ook beter staan met zn maantop los

is hij echt zo snel moe dan? misschien dat een beetje conditietraining ofzo ook wel wat kan helpen ?

J dat zou wel kunnen. Terwijl hij op zich niet een heel slecht conditie heeft. Ik kan ook gewoon een uur dressuur met hem trainen en lange buitenritten van een paar uur zijn ook geen probleem. Ik denk dat de moeilijkheid hem vooral zit in het rijden van twee proefjes meteen achter elkaar. Hij moet dan toch twee keer zo`n 7 minuten zich heel goed concentreren en goed voorwaarts zijn. Dat is natuurlijk wel moeilijker dan beide bovengenoemde dingen. Maar misschien moet ik daar ook wel meer op gaan trainen.