stillere benen??

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Luf_Midnight

stillere benen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 20:10

hallo!
was ik weer ik heb de laatste tijd steeds meer vragen over bepaalde dingen met rijden enzo, en omdat hier genoeg verschillende meningen zijn vind ik het erg handig om he hier te vragen

met rijden kan ik heel moeilijk mijn benen stil houden ze gaan altijd van voor naar achter, toch drijf ik echter weinig want de spieren in me onderbenen zitten er niet denk ik...

nu ben ik opzoek naar een nieuw zadel want op het zadel waar ik nu mee rij (pagony) bewegen mijn benen veel meer als op het zadel van een vriendin (passier)
nou wilde ik weten of het met het wintec kan zijn dat me benen ook vaster liggen, ik weet niet of iemand hier ervaring mee heft.
opzich is het natuurlijk kwestie van oevenen, maar ja als je op het ene zadel egt SLECHT zit en op de ander al iets beter wil ik graag weten of het zadel ook helpt
en of jullie me een zadel aan kunnen raden,,,,,
alvast bedankt groetjes Laura

M3isSi3j

Re: stillere benen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 07:50

mijn ervaring is dat leren zadels veel beter liggen, zitten, rijden en zijn voor jou en en paard dan wintec. Ik denk dat je het beste jezelf goed kan laten informeren en je kan beter je oude zadel eens voor een kleine 100 euro top laten opvullen dan voor een paar honderd euro een net niet goed liggend, goedkoop (flut) zadeltje halen!

Je hebt een grote kans dat als je zadel goed is opgevult en dus beter op de rug van je paardje ligt dat jij ook gemakkelijkere zit. Ook zit je beter als je paardje lekker over zn rug loopt dan als die sterren kijkt of jou constant uit het zadel zit te trekken -om maar een voorbeeld te noemen. Een goede zit hangt met heel veel samen, en heel veel hangt weer samen emt een goede zit.

Vraag dus aan je instructrice waar zij denkt dat de werkelijke oorzaak ligt (de manier van lopen van je paardje, slecht zadel, gewoon je eigen zit of een combi hiervan.) Misschien dat zij je kan helpen bij het maken van de juiste beslissing..

Succes

_Nann_

Re: stillere benen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 14:36

als je per definitie een wintec zou willen, zou ik wel een dresuur kopen, met zo'n suede laagje erop zeg maar... da's de wintec pro..nog wat.. zadeltje zit prima, ik kan er stiller in zitten dna in een leren zadel... maar ik moet meegaan met M3isSi3j want leer gaat naarmate je het gebruikt betere vorm aannemen, de vorm van je paard, maar ook van jouw beenligging... en zal uiteindelijk langer meegaan...